Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb van mijn zwager een leuk krabbeltje ontvangen in een mooi bakelieten doosje. Ik zou graag weten wat voor soort het is. Er staat "made in England" onderop de kop en "Brit. Patent" met een nummer (wat ik k helaas niet kan lezen) op het handvat. JHZVklc.jpg

Mocht iemand hier me er iets meer over kunnen vertellen dan hoor ik het graag.

Posted

Bedankt mannen. Het is een leuk ding, heb helaas ontdekt dat het handvat niet helemaal lekker op de kop schroeft. Zonder mesje pakt hij hem net, en met mesje net niet. Maar ja,, gegeven paard en zo. Het doosje is haast als nieuw, misschien kan ik er een vervangend krabbertje voor vinden.

Posted

Mooie krabber, een Engelse New, verzilverd en wat mij betreft een fijne krabber.

Is de schroefdraad niet helemaal goed meer?

Posted
Mooie krabber, een Engelse New, verzilverd en wat mij betreft een fijne krabber.

Is de schroefdraad niet helemaal goed meer?

Daar lijkt het inderdaad op. Het schroefdraad wat aan de bovenplaat zit, het mannetje zogezegd, is goed, maar waar het inschroeft is uitgelubberd . Ik heb nooit een andere gezien maar dat lijkt het probleem. Ik baal er wel een beetje van want verder is het een erg leuk ding, Ik weet niet dat er veel aan te doen is helaas.

Posted

Ik ben er al naar ook zoek, maar een kit met de coil etc. Is alles bij elkaar nogal prijzig.De auto moet van de week voor een beurt en misschien heeft mij er wel wat voor Ik heb er inmiddels wat loodgieters tape over gedaan en daarmee zit het goed vast. Ik heb me er inmiddels ook al mee geschoren en hij scheert fenomenaal. Ik heb hem ook even een badje met aluminiumfolie en zout en sodium bicarbonaat om het zilver wat op te frissen