Jan Zoethout Posted January 4, 2017 Posted January 4, 2017 Ook Chris wil graag een echte J&T kwastje. Welnu - dat kan ... Het moet een kwast worden met een model "ChrisA" handvat in zebrano en een finest 2-band borstelkop van Virginia Sheng. Wederom veel plaatjes en weinig praatjes. De schets van het handvatje. Een van deze borstelkopjes kom erin - 24 x 69 mm. Het handvatje nog bij Teun ... En hier bij mij (2de van rechts). En hier nog een plaatje. Afgelakt met 3 lagen Glitsa parketlak PT mat, en abalone schijfje ingelijmd. Het schijfje kurk voor het afstellen van de hoogte borstelkop ingelijmd. Borstelkopje ingelijmd met 2 componenten epoxy, op z'n plaats gehouden met z'n "tuigje". Epoxy moet 24 uur uitharden. Even lekker inweken met Tabac scheercreme om de stank te verdrijven en het kwastje tot bloei te brengen. Daarna lekker uitspoelen en drogen. En klaar ! (nog net op tijd voor 't inpakken een plaatje geschoten). Belangrijkste maten: Hoogte borstelkop 53 mm Taille 25 mm
ChrisVanMeer Posted January 4, 2017 Posted January 4, 2017 Gaaf! Dank voor jullie vakmanschap, zowel Jan als Teun!
ChrisVanMeer Posted January 4, 2017 Posted January 4, 2017 Misschien een hele domme vraag, maar in deze foto: Waar dient het gekleurde schijfje voor? Heeft dat een speciale functie? Of is het puur cosmetisch?
Hanskoning Posted January 4, 2017 Posted January 4, 2017 Dat is het handelsmerk van Jan Chris en wederom een mooie kwast afgeleverd door de heren Jan en Teun.
Jan83 Posted January 4, 2017 Posted January 4, 2017 Mooie kwast. Die houtkleur doet het goed bij de borstelkop. Denk dat het plaatje gebruikt wordt om het inklempunt, wat ontstaat op de draaibank, weg te werken. Veel plezier ermee, Chris!
Zaagmans Posted January 5, 2017 Posted January 5, 2017 Erg mooi....het kriebelt nog wel om een keer een J&T borstel te bestellen...
ChrisA Posted January 5, 2017 Posted January 5, 2017 Inderdaad een prachtig ontwerp die ChrisA. Ik heb er ook heel veel plezier van.
Thorical Posted January 5, 2017 Posted January 5, 2017 Potverdikkie wat mooi, ik krijg er iets hebberigs van.
Recommended Posts