Jump to content

Nieuwe DE voor trip USA

Harkos

Recommended Posts

Vanmorgen goede scheerbeurt met nieuwe Pearl TTO Astra mesje Tobs Jermyn en mijn Chinese silvertip. Spullen gisteren binnen gekregen van BdF. Dus vanmorgen proberen. Normaal gebruik ik een Merkur 38c of 39c, afhankelijk van mijn gemoed.

Welnu ben erg blij verrast met de Pearl. Gaat de komende 6 weken mee als reismes naar de USA samen met een Mühle synthetic en een potje Proraso groen.

Mes ligt goed in de hand, kwa gewicht tov de Merkur iets lichter maar niet bezwaarlijk.

Oh ja, de beurt afgewerkt met mijn eigen brouw aftershave crème, de voor mij enige goede:mrgreen:

Na veel Proraso, Florida, Speick etc. kocht ik Riana gebaseerd op olijfolie. Komt uit Italië en is duur. Zette me aan het denken en toen ben ik op internet gaan zoeken wat allemaal goed is voor herstel van mijn velletje. Daar is een eigen fabricaat crème uit ontstaan. Deze is wat vettig, licht prikkelend en na een kwartiertje ingetrokken.

Gebaseerd op goede bodybutter, sheabutter, toverhazelaar en olijfolie. Voor het frisse effect Turkse eau de cologne en nog wat zaken goed voor de huid. Nooit meer last van irritaties en je kan het overal opsmeren want het is goed voor een droge huid. Sta een keer in de drie maanden met de handmixer te roeren en ben dan weer een poos tevreden. Als hier meer interesse in is wil ik wel precies uitwerken wat er in gaat, want ik doe het op het gevoel en er gaat nog meer in, maar dan moet ik even de verhoudingen na gaan.

Als je er bij een volgende mix tijd voor vind dan hoor ik graag wat en hoeveel er allemaal ingaat. Ik zie dat je ook sheabutter gebruikt, op vele scheerforums is daar nogal wat om te doen, ga dat ook eens proberen, waar kan je die best halen in belgie/nederland voor een redelijke prijs?

Als ik terug ben van mijn trip zal ik een recept maken en dan precies verhoudingen aangeven. Wat betreft de sheabutter. Bestaat er geraffineerde en pure ongeraffineerde. De eerste is duur en nutteloos vanwege het proces, de tweede is erg goedkoop en bevat nog alle natuurlijke stoffen. Ik koop die bij een Afrikaanse winkel in Amsterdam bij de Dappermarkt. Daar ik bij Enschede woon neem ik een voorraadje voor een jaar mee en dat kost dan ongeveer €1,80. Sheabutter smelt bij +37°. Doe dan olijfolie en sheabutter in een roestvrijstalen bakje, verwarm dit boven een pannetje water en als dit op temperatuur komt roeren en mengt het zich. Dan de rest van de ingrediënten erbij en blijven roeren. Uiteindelijk afmaken met een scheut Turkse eau de cologne met citroengeur.

Misschien is het leuk hiervoor een draadje te maken, waarin er bijgehouden kan worden wie wat maakt en de best practices zijn.

• 1 month later...
Fijn dat de Pearl bevalt! Veel plezier daar! Denk dat het in de VS net is als hier, dat er online meer te krijgen is dan in "stenen winkels"

Laatste klopt, maar hier en daar vind je toch leuke dingetjes. Gisteren een Bay Rum scheerzeep en Bay Rum AS gekocht bij een klein zeepwinkeltje in Idaho Springs. Meteen testen met een Fatboy, best spul.

Voor de rest weinig te vinden behalve in de supermarkt de algemene merken en bij de antiquairs oude messen en krabbers.

Inmiddels 5 goedwerkende Gillettes TTO 2 Fatboy 2 Slim en een Black Beauty gekocht.