Jump to content

Recommended Posts

Posted

In navolging van mijn topic van vorig jaar, laat ik vandaag zien hoe het afgelopen jaar is verlopen. Het jaar loopt bij mij van 22 december 2015 tot 21 december jl.

Dit omdat ik altijd heel leuk op mijn verjaardag de meeste/mooiste toevoegingen aan scheerspullen voor mezelf regel. Ik begon namelijk op 22 december 2013 met een Rimei, Balea dasje en een FLorena scheercrème.

- Op 22 december 2014 nam ik mijn eerste (en tot nu toe nog steeds enige) open scheermes in gebruik, nl. een Schuckar 5/8

- Afgelopen jaar kreeg ik een mooie Schwarz Keramik scheerkom voor mijn verjaardag.

- Dit jaar op 22 december heb ik mezelf laten verwennen met een J&T #2212 kwast en een Merkur 37C

En als we dan zo naar de diverse grafiekjes gaan kijken zien we dat er door het jaar heen ook wel wat bijgekomen is ;-)

Zo nu de overzichtjes, te beginnen met het aantal scheerbeurten, dat is wel toegenomen ten opzichte van vorig jaar, maar niet spectaculair, ondanks dat ik me had voorgenomen minstens om de dag te gaan scheren;

2014: 167

2015: 164

2016: 169

Ook het open mes had ik vaker ten hand willen nemen, maar daar is helemaal niets van terecht gekomen. Komt ook door de verdubbeling in aantal krabbers van 3 naar 6 :D

open mes

2015: 29x

2016: 12x

En dan nu in grafiekvorm de rest, allereerst de gebruikte krabbers (en het open mes), niet meegenomen in de grafiek zijn de drie scheerbeurten met de Whalebone en de drie met de Fishbone, welke beide hier gelogeerd hebben.

117sr2c.png

Vervolgens de kwasten, waarbij ondertussen zowel het varkentje als het Balea dasje bij mijn broer in gebruik zijn en de J&T #2212 natuurlijk nog niet in dit overzicht erbij hoort. Wel duidelijk dat de Whipped Dog 24mm syntheet een favoriet is:

11aa543.png

Tot slot is er, ondanks dat ik probeer 2 zepen op, dan pas 1 nieuwe, best een aantal zepen bij gekomen en ook gebruikt ten opzichte van voorgaande twee jaren:

34ercia.png

Posted

Mooi overzicht, zie ik bepaalde mensen nog niet plaatsen zo'n grafiek, ik bedoel na enkele meters zijwaarts scrollen leest niemand nog verder ;-)

Posted

Valt me zelf nu pas op; dat er dus maar drie zepen zijn. die ik alle drie de jaren in gebruik heb gehad. Dat is het voordeel van zo'n beperkt aantal producten ;)

Posted

Knap hoor om dat zo precies bij te houden.Ik heb geprobeerd om daar aan te beginnen.

Ik scheer gewoon elke dag met open mes en een rotatie van 9.

Dan kan ik uitrekenen hoe vaak per mes.

Moet ik alleen de weken wintersport daar van af halen want dan lukt het maar sporadisch.