Harkos Posted December 26, 2016 Posted December 26, 2016 Plisson Fibre, BdF Classico, Merkur 510 Progress, Wizamet Super Iridium 3e x, Pinaud-Clubman Special Reserve, Hema Sheabutter ASB. Kwast en zeep: Plisson Fibre en BdF Classico: Het laatste restje Bdf Classico vanmorgen weggewerkt. Met de Plisson een mooi schuim. Daar de Bdf al wat zacht was, had de Plisson er vlot schuim van. Lekker warm in de Poolse kom. Ruim voldoende voor 3 rondes. Maar ja het mocht dus ook op. Mesje en krabber: De Wizamet Super Iridium voor de 3e x gebruikt. Het mesje was weer een toonbeeld van scherpte. In combi met de Progress en deze wijd opengedraaid een zeer effectieve beurt. Lichte scrub. Velletje zo glad als maar kan. Resultaat BBS. Tot slot: Mijn favoriet geurtje er op, afgewerkt met de Hema ASB weer klaar voor een luie dag. Lezen, vanavond tafelen op niveau en morgen weer op, maar hoe???
Tjebbe Posted December 26, 2016 Posted December 26, 2016 Stirling Kong, Rustic Shaving Soap Sandalrose, Timeless OC, Kai (1), Kruidvat aluin, Antica Barbieria Colla - Tobacco Verde. Kai voelde vandaag wat rauwig, uiteindelijk toch fijn geschoren.
Snuff Posted December 26, 2016 Posted December 26, 2016 Timeless SB zowel de 0,68 als de 0,95, wil uittesten welke van de twee bodemplaatjes me best bevalt en de andere mag op reis EJ XL syntheeth Ylang Ylang Jabonman zeep Pinaud Clubman aftershave
Marcel Posted December 26, 2016 Posted December 26, 2016 Semogue SOC 2 band St James Black Pepper & Lime Merkur Progress Voskhod Myrsol Formula C en Proraso groen ASB
marco Posted December 26, 2016 Posted December 26, 2016 TFS barba gialla Whipped Dog 24mm syntheet Crown King scuttle G&F met verse Rapira platinum lux Een drupje Alcolado Glacial Dove asb Zometeen nog wat Cool Water edt Fijne 2e kerstdag allen!
Hanskoning Posted December 26, 2016 Posted December 26, 2016 In de geest van Kerst gebleven met wederom de heerlijke dennen/hout geur van de Pino Silvestre lijn. De Semoque 2 bander verzorgde een heerlijk glijdend schuim en de Fatip open kam met een vers Polsilver Super Iridium mesje vloog vervolgens door de stoppels en in drie gangen en nabewerkingen strak glad. Zo nu naar dochter Koning alwaar de gehele familie zich zal aandienen, iedereen nog een mooie 2e Kerstdag en ik mag hopen zonder een supermarkt of woonboulevard te bezoeken laat het Kerstgevoel de commercie overwinnen
Tjebbe Posted December 26, 2016 Posted December 26, 2016 Timeless SB zowel de 0,68 als de 0,95, wil uittesten welke van de twee bodemplaatjes me best bevalt en de andere mag op reis Snuff, denk je aan mij als je eruit bent? Ik ben wel benieuwd naar een andere variant...
Snuff Posted December 26, 2016 Posted December 26, 2016 Doen we, die van mij zijn scalloped versie. Ik ga nog enkele keren vergelijken en laat het dan weten.
Edsel Posted December 26, 2016 Posted December 26, 2016 Hierbij mijn SOTD van hedenochtend. GEM GBar GEM PTFE (2) Rituals Samurai foaming face wash Vintage Omega Varken Rituals Samurai foaming shave gel Rituals Samurai Magic shave crème als ASB
cutthroat Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 - Ever Ready 1914 - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - TOBS sandalwood cream - Aluin - Pinaud Clubman bayrum - Sanex asb Na een heerlijk weekend ging vanochtend toch weer die wekker en toog ik met lichte tegenzin richting badkamer om de dagelijkse rituelen uit te voeren. In twee gangen was ik weer nagenoeg spiegelglad. Geen prik van zowel de aluin als de bayrum. Afgemaakt met de Sanex asb.
mezzin Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 TOBS Sandalwood soap Muhle R89 + souplex mesjes Muhle Kwast Aluin blok. TOBS Lotion Sandalwood Aftershave Wilde even snel een korte ronde maar toch voor 3x gegaan kost iets meer tijd maar zoveel beter. Ging weer lekker Beetje prik van de Aluin. Verder lekker geschoren. TOBS lotion en gaan voor de dag. Mooie dag om motor te rijden naar het werk. Al met al een goed begin!
Tjebbe Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 Stirling Kong, Arko, Timeless OC, Kai (2), Kruidvat aluin, Antica Barbieria Colla - Sandalo Rosso. Ook deze dag staat in het teken van familie, van samenzijn, van samen eten en van spellen spelen. Nu eerst netjes gladgeschoren boodschappen doen. Fijne dag!
Kingjack Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 Charlex nr.5 Maggard borstel 24 mm Extro Isola Windsor asb Fijn mesje met fraaie scales, altijd een plezier om deze te gebruiken!
Snowmiss Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 - J&T #2212 met Scheermonnik Bay Rum - Merkur 37c met Merkur Super (2*) - DVH ASB met als resultaat nBBS
Harkos Posted December 27, 2016 Author Posted December 27, 2016 Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger, OSP Soaps – Orange & Patchouli, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole, Wizamet Super Iridium 4e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger en OSP Soaps – Orange & Patchouli: De OSP liet zich tot een taai, vet verzorgend schuim kloppen met de Simpson. Mooie vettige laag op de bakkes. Mesje en krabber: De Wizamet Super Iridium voor de 4e x gebruikt. Het mesje had geen enkele moeite met de baard. Door de stevige schuimlaag voel je nauwelijks enige snit, maar die was er wel! In de 39c een erg effectieve beurt van 3 rondes, zonder enige schade of irritatie. Top beurtje weer. Resultaat BBS. Tot slot: Afgewerkt met de eigen Bay Rum AS en ASB. Rustig de dag laten gaan na 3 dagen kerst, waar ik helemaal niet veel mee heb, maar toch wel lekker wil eten en........
marco Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 Stirling Coniferous Whipped Dog Tall 24mm silvertip Crown King scuttle G&F met Rapira platinum lux Axe Excite Nivea sensitive asb In een hete scuttle heeft het schuim wel de neiging iets "schuimiger" te worden. Ik moet nog even de goede verhoudingen gaan uitzoeken. Misschien de scuttle iets minder heet maken.
Edsel Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 Muhle r41 Grande Asco super stainless (2) Vintage Omega Varken Rituals Samurai Secret shaving gel Nivea sensitive ASB
Tony Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 Vandaag de R. A. Herder 125 en gisteren de 70 Heerlijk scherende messen.
Loei Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 Mappin & Webb Jan Zoethout custom syntheet Stirling peach Thayers unscented Een redelijk vlugge scheerbeurt, dat lukt inmiddels wel. Niet de aandacht en tijd besteed aan het stroppen zoals ik had gewild. De losse scales op dit mes maken het stroppen ook een beetje lastig helaas. De eerste gang was dus trekkerig, gelukkig ging de tweede gang goed. Fijne avond mannen.
efsk Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 Shavemac zebra 24mm Silvertip D01 Baume Merkur 37g Voskhod (1) Tunney aluin Baume is gewoon een van de beste zepen die er is, als je eenmaal aan de geur bent gewend. De Shavemac D01 heeft twee keer zoveel water nodig en ditto product en dan heb je schuim voor vijf gangen. Langzaam leer ik hoe er schuim mee te kloppen in een kom ook, hoewel ik de kwast tot nu ideaal vind voor kopsoppen. Eigenlijk heb je niks anders nodig dan een gouwe Merkur 37 en een verse Voskhod. Wat een feest toch weer. Deze scheerbeurt :lol:
Kwast73 Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 Ik ga ook mijn shavemac steeds meer waarderen...heeft idd veel water nodig, maar is zacht en stevig.
cutthroat Posted December 28, 2016 Posted December 28, 2016 - Ever Ready 1914 - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - Bath House Cuban cedar & lime - Aluin - Pinaud Clubman special reserve - Biodermal aftershave gel In twee gangen weer nagenoeg spiegelglad. Geen prik van zowel de aluin als de Pinaud. Afgemaakt met de aftershave gel.
Edsel Posted December 28, 2016 Posted December 28, 2016 Muhle r41 Grande Asco super stainless (3) Vintage Omega Varken Hema sensitive shaving foam De vergulde hand ASB
Tjebbe Posted December 28, 2016 Posted December 28, 2016 Stirling Kong, Le Père Lucien Savon de Barbier, Krect Spiral Curve, Kai (3), Kruidvat aluin, Antica Barbieria Colla - Apricot Hull. Wat een fijn en elegant scherende krabber is dit toch! Minder diep uitgeschoren, maar dat drukt geenszins de pret.
Recommended Posts