Jump to content

kwast van Sissy-boy/Compagnie de Provence

FvL

Recommended Posts

Hi Allemaal,

Gisteren een nieuwe kwast gekocht bij "Sissy-Boy" in Den Haag:

http://www.sissy-boy.com/nl_NL/homeland/bad/verzorging/scheerspullen/scheerkwast-00031388.html

Nu was ik op zoek naar een synthetische kwast met iets meer backbone dan mijn Muhle black fibre (da's bijna iedere kwast). Was al eens bij l'occitane de provence langsgelopen, maar die bleken hun plisson kwast al een tijd niet meer te hebben, Ik liep hier toevallig tegen aan.

De keten verkoopt vooral kleding en wat cadeau artikelen. Dit lijkt een tijdelijke aanbieding, Ze hebben overigens ook nog een andere kwast (ziet/voelt goedkoop) dus wel de goede zoeken. In den Haag had het filiaal bij het station hem overigens niet, ik liep er tegenaan bij filiaal venestraat.

Nu geeft de site van Sissy Boy, of de site van de maker, (Compagnie de provence) geen enkele informatie over de knot behalve dat die zacht is (uh), Enfin, Lijkt op kwast van L'occitane (aan bovenkand een beetje grijzig paarse gloed over de haren) en vraag me af of de knop niet ook een plisson is?

Vanochtend mee geschoren, Zacht is ie zeker, backbone in ieder geval beter dan mijn muhle black fibre (maar dat zegt niet zoveel) en heb nog nooit zo snel mooi schuim gehad. Gaat zeker in de roulatie. De knot is overigens 25 mm (net zelf gemeten)

Ben pas van vandaag lid van het forum, en zit (nog) niet heel erg in de kwasten (>10st), ben benieuwd wat jullie eventueel van deze kwast vinden, en hoe die zich verhoudt tot bijvoorbeeld de duurdere synthetische kwasten van Muhle.

Frank

Met meer dan 10 kwasten zit je wat mij betreft behoorlijk in de kwasten.

De Plisson L'Occitane is een fijne kwast, die ik lange tijd als enige gebruikt heb, tot ik de Whpped Dog syntheet aanschafte. Wat een wereld van verschil: in vergelijk daarmee is de Plisson een slappe vaatdoek terwijl de Whipped Dog zacht en stevig is. De Mühle ken ik niet, maar de kans bestaat dus dat je de Plisson L'Occitane als te slap ervaart.

Hi efsk,

Eigenlijk geen klachten over slapte, alleen zelf weinig vergelijkingsmateriaal, en misschien is dit toch een andere knot dan de l'occitane. Zat toen ik dit poste ook stiekem met de vraag of ik een miskoop had gedaan, of dat dit een deal is die je anderen kan adviseren. De l'occitae lijkt in ieder geval niet meer te koop, en ging volgens mij ook wat duurder dan de 29€ die sissyboy nu vraagt. Tja, en misschien moet ik eens iets betsellen van overzee, maar wil de dingen graag toch fysiek voelen voor ik koop....

(heb overigens nog wel een paar verlopen kwasten met goede handvat waar ik zo'n whipped dog zou kunenn inbouwen, arghhh ..The quest for a perfect shave continues.)