Jump to content

J&T #2212

Snowmiss

Recommended Posts

Inderdaad, ik ga in de komende vakantie, om en om, deze en de WD 24mm syntheet gebruiken (met dezelfde zeep) om zodoende over twee weken een verschil te kunnen beschrijven.

Mooi, ik lees steeds goede berichten over de WD, maar ben uitermate te spreken over de Tuxedo. Nog een kwast???? Laat de beslissing even wachten :roll:

• 2 weeks later...

Zo een eerste weekje inzepen met de J&T #2212 (Tuxedo knot van APShaveCo) en de WD 24mm syntheet is achter de rug.

Dit zijn allemaal scheerbeurten waarbij ik gekopsopt heb, een vergelijking in opschuimen in mijn scheerkom volgt komende week.

29-12-16	J&T #2212     TFS Winter
30-12-16	Whipped Dog	TFS Winter
31-12-16	J&T #2212     TFS Winter
01-01-17	Whipped Dog	TFS Winter
02-01-17	J&T #2212     TFS Winter
03-01-17	Whipped Dog	TFS Winter

Het grote verschil?? Eigenlijk heel weinig, de J&T heeft iets zachtere punten, maar een gelijke ruggengraat. Beide kwasten geven een prima licht romig schuim, waar prima drie rondes mee te scheren valt en voor de laatste touchup knijp ik altijd even de kwast leeg.

Verkies ik nu de een boven de ander? Nog niet, maar de J&T ligt wel lekkerder in de hand ;-)

Het grote verschil?? Eigenlijk heel weinig, de J&T heeft iets zachtere punten, maar een gelijke ruggengraat. Beide kwasten geven een prima licht romig schuim, waar prima drie rondes mee te scheren valt en voor de laatste touchup knijp ik altijd even de kwast leeg.

Verkies ik nu de een boven de ander? Nog niet, maar de J&T ligt wel lekkerder in de hand ;-)

Ben al bijna vergenoegd, dat ik niet een WD aangeschaft heb. De Tuxedo is inderdaad erg goed en nipt niet een Mühle fibre. Ben benieuwd naar het verdere verloop.

• 2 weeks later...

En ook het opkloppen in een kom is nu een paar keer gebeurt, wederom (of nog steeds) met de TFS Winter zeep:

4-01-17	Whipped Dog
6-01-17	J&T #2212
7-01-17	Whipped Dog
14-01-17	Whipped Dog
15-01-17	J&T #2212

1502252fd4f204d2eaff0466e8625c1f.jpg

Ook hier weinig verschil in hoeveelheid schuim of gemak met opschuimen tussen de twee kwasten. Ik blijf ze allebei lekker gebruiken, totdat ik besluit dat mijn broertje ook maar eens een syntheet kan proberen. Drie keer raden welke van de twee dan weggaat?!

e6f234af9b6dbb032af2b712481224f9.jpg

BTW. De J&T #2212 is zojuist gebruikt en dus nog vochtig in tegenstelling tot de WD 24mm syntheet