Ga naar inhoud
Harkos

Blondi carbon 0,08 mm

Aanbevolen reacties

P_M_Blondi.jpg.e35d481ea9bd88012bd2d166a13dad69.jpg

Mesjes uit de oude doos zijn voor mij altijd weer een verrassing. Jan Zoethout stuurde mij deze om te proberen. De Blondi is een dun carbon mesje. Wat zijn er vroeger met de gereedschap mogelijkheden van toen, toch goede mesjes gemaakt. Ook het staal wat er voor werd gebruikt, is echt wel goed bij de meesten. De Blondi is geen uitzondering op deze regel, een prima scherend mesje. 6 typische carbon scheerbeurten. Wat trekkerig gevoel, maar prima scherend. Deze mesjes moet je langzaam door de baard laten gaan, anders lijkt het of ze haken, echter met de juiste hoek en trekkracht krijg je een heerlijk zachte snit, waardoor je huid na het scheren lekker rustig voelt. Niet elke krabber doet het goed met de carbon mesjes. Bij dit mesje moest ik ook elke keer op de uitlijning letten, want de opening in het mesje was wat overmaats. Opvallend is dat er na een weekje gebruik geen spatje roest op het mesje zit. Zie verder de beurt per krabber.

Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. NOS. ***

1- Krabber: Lord L6

Een nieuw oud mesje vanmorgen. Voelt en snijdt als een carbon, dus lijkt op lichte trek, maar scheert irritatieloze. Nou dat is dus zo.

In de L6 van Lord moet hij wel wat uitgelijnd worden, blijkbaar zitten er ruime gaten in het mesje. De Combi is prima. Gevoelsmatig vind ik Red Captain wat zachter, maar deze combi is zeker niet mis. In 3 rondes gewoon glad.

2- Krabber: Ikon X3

Het mesje geeft een prima scheergevoel. Gaat hier om een heel oud mesje. Op internet kan ik er nauwelijks iets over vinden. Echt iets voor mijn verzameling, gelukkig heb ik er nog 3 na deze.

De Ikon X3 is een prima combi met de Blondi. Is het normaal een wat zielloze krabber, leeft hij met de Blondi helemaal op. Feedback, audio, en gevoel in de krabber.

3- Krabber: Fatip Grande Rutinia

De Blondi blijft verrassen. Dit mesje uit de tijd, dat nog gemeten werd met linialen en micrometers, niet computertechnologie en dat gewoon weg roest als je ze onverzorgd laat liggen, scheert me een portie glad!

In mijn Fatip met de agressieve bek geen moeite. Had al de Lord kap klaar gelegd, om er op te schroeven, wanneer het mesje te veel bloot lag, maar nee gewoon een puike combi. Geen gevoeligheid, maar een spekgladde beurt, door de goede smering en het carbon staal.

4- Krabber: Above The Tie SE1

Het mesje doet het weer goed. Echt carbon lijkt of het allemaal niet goed gaat, maar uiteindelijk na 3 rondes gewoon glad.

In de S1 is het mesje zelfs niet strak in te spannen en moet ik even wat richten, zodat het aan beide kanten goed zit. Normaal zitten de mesjes vast op 2 pennetjes in de bovenplaat, maar hier is de opening zo groot, dat het mesje gewoon los ligt. Echter ingeklemd scheren als een dolle met deze combi. De S1 op een steel van 10 cm RVS geschroefd en dan heb je wat in de hand. Valt vanzelf door de stoppels.

5- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole

Het mesje liep als een gesmeerde bliksem over de huid en door de baard. Mijn 5 norm gehaald en zeker nog 1 x te gebruiken.

In de 39c was het mesje erg mooi opgespannen en de combi gaf een prima snit. In 3 rondes bijna glad. Moest alleen nog wat schuim op de keel voor een extra haal, maar daarna was de strot ook zo goed als een gladde eikel.

6- Krabber: Mühle R41 (2015)

Blondi heeft het gehad. De 6e x is meteen de laatste x. Trekkerig en rauwe snit deden het mesje in de spaarpot belanden.

De combi R41 carbon kan hier mede oorzaak zijn geweest, want die R41 voelt al gauw wat agressief, maar het mesje vroeg zoveel aandacht en had een dusdanig slechte snit, dat ik het morgen niet nog een x wil proberen. Ondanks, dat het mesje dus weerstand bood ben ik toch glad en irritatieloos geschoren.

Naar index Harkos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.