Jump to content

SOTD 19 december - 25 december 2016

Ator razor

Recommended Posts

Merkur Progress (Rapira)

J&T Gusto Das

Stirling Tuscany

Wimmies scheerkom

Floid Suave AS

Hema ASB

Nog redelijk glad van gisteren. Op een of andere manier was het schuim niet zo mooi dicht als ik had gewild, desondanks prima resultaat. Misschien te weinig geladen, de J&T Gusto das is wel een zeepvreter.

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,

Calani Gentleman,

Mühle R41 (2015),

Blondi carbon 0,08 mm 6e x,

Pinaud-Clubman After shave lotion Original,

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Calani Gentleman:

De Padoek is een universele kwast. Crème , zachte of harde zeep maakt hem niet uit. Juiste verhouding water en zeep resulteert in een mooie dot schuim, of de zeep moet wel zo dramatisch slecht zijn, dat het met geen mogelijkheid wil. De harde Calani hoort tot de categorie schuimbommetjes, zo ook dus de Gentleman. Mooie kwast en scuttle met schuim.

Mesje en krabber:

De Blondi carbon 0,08 mm voor de 6e x gebruikt. Blondi heeft het gehad. De 6e x is meteen de laatste x. Trekkerig en rauwe snit deden het mesje in de spaarpot belanden. De combi R41 carbon kan hier mede oorzaak zijn geweest, maar het mesje vroeg zoveel aandacht en had een dusdanig slechte snit, dat ik het morgen niet nog een x wil proberen. Ondanks, dat het mesje dus weerstand bood ben ik toch glad en irritatieloos geschoren. Resultaat DFS.

Tot slot:

Pinaud er op (een favoriet van mijn ega) en afsmeren met de Hema ASB, maakt dat ik weer met een lekker glad velletje aan het ontbijt zit.

Van harte gefeliciteerd Rolf.

Een paar keer per jaar komt het kleinste en grootste mes uit mijn verzameling aan de beurt. Kwa scheren vind ik ze te licht of te zwaar om er vaker mee te scheren. Vandaag de kleinste: de Ditzer combinator, deze heeft wel een zeer aparte grind vandaar de extra foto.

8f6353c3a34d594bc454faeed79d2a54.jpg

ca213057d421f31fc9bfb45493e1f4de.jpg

Rustige en goede scheerbeurt waarbij de witte pre-shave en de Tobs een mooi koppel vormde.

In de Blackbird een Souplex mesje geplaatst en in het begin ruwe en schraperige halen. Bij het reinigen met de bril weer op zaten er allemaal beige achtige verkleuringen op het mesje, geen roest volgens mij maar wat het wel is?

In drie gangen en nabewerking meer dan glad en toch weer een beetje krampjes in de buik omdat de gang naar de tandarts wacht alwaar de kroon geplaatst gaat worden.

IMG_1167.thumb.JPG.85a890cade82f803c5cd28ad16e5d378.JPG

Maggard Slant

Personna super

Razorock Plissoft

Dusy kabinet

Speick as

De Cowboy opnieuw gestropt, zonder druk ditmaal.

Na 1 wang het mes weer weggelegd, hij moet over een steen vrees ik.

Hopelijk heb ik mijn andere messen niet verpest door mijn onkunde..

Dan blijkt ook nog dat de personna alles behalve vriendelijk is in de Maggard Slant.

Ik heb me in lange tijd niet zo waardeloos geschoren.. ook nog aardig wat bloedpuntjes, lang geleden voor mij.

Morgen maar een ander open mes proberen.

Vanavond maar eens kijken wat een finisher moet kosten.

d3536884a8b4ae76ea839caae84acb99.jpg