Jump to content

Recommended Posts

Posted

Een duurdere zeep die eigenlijk mijn grens van € 100 per kilo overschrijdt. Het is een zachte zeep die makkelijk schuimt. Het is een mannelijke wat zwaardere geur. En als je TOBS al een geurbom vindt, dan is dit TOBS in het kwadraat. Als je je 's ochtends scheert en je komt 'savonds de badkamer ingelopen, dan ruik je het nog. Voor de verzorging gebruik ik dan ook maar uiercrème, want er past geen enkele aftershave goed bij.

De scheereigenschappen zijn ruim voldoende. Het laat een lekker glad fimpje op de huis achter waar het mesje makkelijk over glijdt. Deze "slickness" is zo goed dat bij het afwassen van je gezicht het moeite kost om de zeep te verwijderen. Hoewel de zeep het mesje wel goed laat glijden is het beschermende effect, de buffer die de zeep vormt een stuk minder. De "cushioning" van bijvoorbeeld TOBS is een stuk beter, terwijl die zeep iets meer dan de helft kost.

Al met al is het een uitstekend geurende zeep met goede scheereigenschappen, maar is het de prijs niet echt waard.

Posted

Goede crème! En af en toe worden St. James producten met 50% korting aangeboden, anders zou ik ze ook niet aanschaffen...

Posted

Een poos terug heb ik alle geuren als sample besteld en getest.

Ik vind het een prima product.

Uiteindelijk heb ik de cedar en de lime als meest prettige geur ervaren. ( eigenlijk zijn ze allemaal erg fijn)

Dankzij de kortingactie van Nienke heb ik deze laatste twee nu ook aangeschaft.

Posted

De BP&L heb ik ook en mijn vrouw haar reactie na in de pot gesnoven te hebben: lekker geurtje, echt een mannen geur.

Vanochtend eerste keer meegeschoren. Prettig schuim. De gel doet zijn werk maar de geur blijft niet lang hangen.

Posted

Ik heb een tijdje terug 3 verschillende geuren gekocht. Ik moet zeggen dat het een mooie crème is maar wat mij betreft ruikt hij te zwak.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Ik deel Kogels mening, fijne creme en een fijne en geur maar daar blijft het ook bij. Ik heb geen spijt van de aankoop maar gezien de prijs zal ik dit niet nog een keer kopen.

Posted
Ik heb een tijdje terug 3 verschillende geuren gekocht. Ik moet zeggen dat het een mooie crème is maar wat mij betreft ruikt hij te zwak.

Te zwak?! Over welke geuren hebben we het dan?

(Misschien kan 'n bezoekje aan de KNO arts geen kwaad... ;) )

Posted

Black pepper & Lime, en iets met citrus en nog 1. Kan er nu niet bij. Ik ruik ze allen nauwelijks. Terwijl ik over het algemeen een goede reuk heb.

Posted

Mijn Black pepper & Lime ruikt uit de pot een stuk minder sterk dan veel van mijn andere zepen. Wellicht een batch met minder geurstoffen?

Posted

Hier heb ik net een klein weekje de Sandelwood en Cederwood in gebruik, beiden met een frisse top. De geuren zijn echt onderscheidend maar in hetzelfde geursegment zou ik zo zeggen. Qua sterkte komt St James voor mij overeen met de Truefitt & Hill Sandelwood shaving cream. Echt minder an Amerikaanse en Italiaanse geurbommen.

Mij bevalt de creme uitstekend. De baard wordt mooi verzacht en het mes glijdt buitengewoon gemakkelijk over de huid. De creme laat zich heel gemakkelijk opschuimen. Wat er bij mij toe leidt dat ik eigenlijk net te weinig tijd neem voor het kopsoppen..... :oops:

Ik ervaar 1 nadeel. Mijn huid voelt wat droog aan na het scheren. Veel meer dan bij bovengenoemde T&H en hardere zepen, maar weer veel minder dan bij TOBS. Die laatste is voor mij weer onaangenaam.

Fascinerend hoe de ervaringen verschillend zijn.

Posted

Lekkere zachte creme, bij mij ook niet bijzonder sterk geurend. Ben wel erg benieuwd naar de as varianten, die heb ik laatste keer niet mee besteld.

• 2 weeks later...
Posted

Van de St James heb ik alle geuren gehad.Hoewel de TS praat over de zeep heb ik de creme uitvoering gehad en moet zeggen dat ik vond dat er met de BP& L goed mee viel te scheren en daarbij de creme goed werkte op mn gevoelige huid.