cutthroat Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 - Ever Ready 1914 - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - Extro Del Don - Aluin - Floid suave - Extro miele asb Vandaag weer een voortzetting van het uitproberen van deze Extro zeep. Het is voor mij even zoeken naar de juiste balans tussen laden en water toevoegen. Er hoeft sowieso minder geladen te worden dan de mij welbekende TFS zepen. En dan uitproberen hoeveel water erbij moet. En dat terwijl je aan het kopsoppen bent met enigszins tijdsdruk . Het schuim is in ieder geval erg goed, ruikt heerlijk en heeft een goede "slick". Ook vandaag weer in twee gangen nagenoeg spiegelglad. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de heerlijk naar honing geurende en in eerste instantie wat vettige Extro miele asb.
HiFuMi Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Razorock Plissoft Meissner Dark Limes R41 Kai Speick ASL DVH ASB 2 gangen is genoeg met een R41 BBS fijne dag
fireshrimp Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Merkur Progress (Polsilver stainless) RazoRock Plissoft BDF Esclusivo Wimmies scheerkom Hema ASB Armando Noir AS Een kom vol met lekker schuim, de laatste keer met dit mesje. Een goed begin van een nieuwe week.
Tjebbe Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Stirling Kong, Rustic Shaving Soap Sandalrose, Barbaros TR-1, Captain Rood (2), Kruidvat aluin, Eigen Toco Tholin aftershave balsem. En weer glad de nieuwe week in!
Harkos Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng, Stirling Margaritas in the Arctic, Gem Micromatic OC, Gem Personna SE 11e x, Floïd Mentolado Vigoroso, Floïd Aftershave Balsem. Kwast en zeep: J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Stirling Margaritas in the Arctic: Het duffe weekend gevoel verdreven met een Margarita. Lekker fris limoen met fijne menthol en een stevige snuif drankimpressie. Daar gaan de oogjes van open. Het is niet zoveel menthol, dat er traantjes plengen, maar een lichte poolwind doet toch een kristallijne prik ontstaan. Duidelijk? Gewoon lekker dus deze zeep. Goed scherend schuim. Mesje en krabber: De Gem Personna SE voor de 11e x gebruikt. Wat kan ik er nog van zeggen, 11x goed en nog steeds goed te gebruiken. In de MMOC is het een erg gladde en diepe scheerbeurt. Morgen nog eens de zelfde combi, want die is goed. Resultaat BBS. Tot slot: Om de koelte er nog even in te houden de koudste Floïd er op. Lekker beurtje weer.
Hanskoning Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Heel begrijpelijk Wimmie, trillende handen van een kater en scheren gaan niet samen, heb je wel al je twee Paracetemollekes genuttigd?
Wimmie Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Zeg Hans, kan ik jouw even spreken in de Latrine?
peto Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Gillette Rocket HD500 Souplex mesje Whipped Dog 24mm syntheet TFS Anniversary Aluin Nivea Originals ASB Niet helemaal glad maar toch een Fijne scheerbeurt!
Hanskoning Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Daar waar het lijf ietwat tegensputterde was de verwachting dat de scheerbeurt ook minder soepel zou verlopen maar een ongekend heerlijke scheerbeurt was mijn deel. De in Münster aangeschafte Acca Kappa Barbershop is een fantastische topzeep met een heerlijk vol, beschermend en verzorgend schuim, iets koelend en met als bonus een fantastische mint geur. Ook verbaasde ik mezelf vanmorgen met de Feather twee gangen zonder enig probleem en schade door twee dagen stoppels volbracht en voor het eerst het geloof dat het zelfs mij op den duur gaat lukken om me hiermee mooi glad te scheren. De Timeless mocht het feestje complementeren en de derde gang en nabewerkingen verliepen zeer soepeltjes. De aluin gaf geen enkele prik en de afwerking met Speick en Prep balm om het goede huidgevoel vast te houden. Is het de zeep is het de rust ik weet het niet maar hopelijk nog veel meer van dit soort scheerbeurten.
GladJakker Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Omega 80067 TOBS Mr Taylors Parker 90R Polsilver SI (1x) Blue Stratos AS Proraso blauw ASB Naar alle waarschijnlijkheid het laatste mersje van het jaar. Met nog ongeveer 6 scheerbeurten voor de boeg dit jaar, moet dat met de Polsilver makkelijk te halen zijn. Het mesje zit voor mij in dezelfde categorie als de Rapira Platinum Lux en het Hema-mesje en met een beetje geluk vallen er met die mesjes dubbele cijfers te halen.
Edsel Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Fatip Grande Racer Super Stainless (3) J&H Bocote Silvertip Omega Crema da Barba Pitalon Polar ASL Nivea Sensitive ASB
Kingjack Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Maggard Slant Maggard 24 mm syntheet Stirling Orange chil Prep asb Wars classic splash
Loei Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Fatip Testina Gillete 7 O' Clock Razorock Plissoft DVH Brut Oceans Tijd voor een DVH scheerbeurt. De Brut Oceans voor Sinterklaas gekregen, en ik haalde er wel iets van DVH uit qua geur dus meteen maar even proberen dan. Lekker laden met de Plissoft, en het weekwater van de zeep als klopwater gebruikt. Ik kan jullie vertellen, dit was het allerbeste schuim wat ik ooit heb geklopt met deze zeep. Inzepen ging heerlijke, en de baard voelde zo zacht en ingeweekt dat er bijna geen geluid kwam van het scheren, super! De Fatip deed het wat minder dit keer. Het mesje zat er niet goed in, terwijl dit op het oog wel zo leek... En ik heb geen slechte ogen. In combinatie met het Gillette mesje dat aan zijn einde was, resulteerde dit in een wat bijterige scheerbeurt, ook niet geheel glad helaas. Ik weet dat Brut ook bijt, dus eerst maar even de aluin erover, helaas bood dat weinig verzachting. De geur van Oceans had naar mijn idee wat weg van DVH zo uit het flesje. Eenmaal op het gezicht ruikt hij echter heel anders, maar wel werkelijk heerlijk! Een zalige geur wat mij betreft, helemaal blij! Fijne avond mannen.
Ator razor Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Gillette type? Feather Simpson Chubby 1 Prorasso Sapone Brute original 2 Gangen met een beetje poetswerk rond de kin (lastige plek i.v.m. gleufjes die lijken op een omgekeerde Mercedes-ster ) Super glad, geen prik.
Tjebbe Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Gillette type? Lijkt me een Rocket HD 500, fijne krabber!
cutthroat Posted December 13, 2016 Author Posted December 13, 2016 - Ever Ready 1914 - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - Extro Del Don - Aluin - Floid suave - Extro miele asb Ook vandaag zijn twee gangen weer voldoende voor een nagenoeg spiegelglad resultaat. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Extro asb.
Edsel Posted December 13, 2016 Posted December 13, 2016 Fatip Grande Racer Super Stainless (4) J&H Bocote Silvertip Omega Crema da Barba Madre Labs Witch Hazel Nivea Sensitive ASB
Wolf Posted December 13, 2016 Posted December 13, 2016 Feather DX met Kai Mild mesje Crabtree & evelyn Sandalwood zeep Chubby 2 syntheet Niveau asb Weinig over te zeggen, gewoon lekker.
HiFuMi Posted December 13, 2016 Posted December 13, 2016 Razorock Plissoft Meissner Salty Sea Sage Muhle R41 Kai Speick ASL L'Occitane ASB
Marcel Posted December 13, 2016 Posted December 13, 2016 Semogue Barbear Classico Cerda Barbiere di Figaro Distinto Gillette Aristocrat Junior Polsilver stainless Myrsol Formula C
Tjebbe Posted December 13, 2016 Posted December 13, 2016 Stirling Kong, Martin de Candre, Barbaros TR-1, Captain Rood (3), Kruidvat aluin, Antica Barbieria Colla - Apricot Hull.
Wimmie Posted December 13, 2016 Posted December 13, 2016 Merkur Progress Gillette Wilkinson Sword (1x) Omega Boar Brush Wimmie Bowl Golddachs Sandelhoz MAN balm Alain Delon PLUS Heerlijke scheerbeurt met slechts twee ieniemienie sneetjes. Speciaal voor mijn 'vrienden' in alle vroegte naar de plaatselijke markt voor een .... Fijne dag allemaal.
Recommended Posts