Harkos Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Van Nutiborskoku kreeg ik een Rockwell mesje om te proberen. Goed bij mij voor 6 beurten. Welnu ik ga er niet veel woorden aan wijten. Had 1 mesje, kan mijn bevindigen dus ook niet controleren. Over het algeheel is het een aardig mesje, maar niets bijzonders er is veel beter. Gewoon gemiddeld voldoende. Zeker beter, dan Derby en ook wel min of meer Super-Max, maar geen Rapira Platinum Lux of Lord, om maar iets te noemen. Heb je die mesjes, kan je je er best mee scheren, maar je mist er niks aan. Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig. ** 1- Krabber: Giesen & Forsthoff Een Rockwell mesje om te proberen. Heb er maar 1 van, dus hoe maatgevend dit wordt weet ik niet. Ook geen idee, waar deze mesjes van de band worden geknipt (rollen). Er valt in elk geval wel mee te scheren. Geen hoekgevoeligheid en een vlotte snit. Eens zien hoe lang deze volhoudt. In de G&F een vlotte combi. 3 rondes glad met een beetje na krabben op de hals. Nette beurt. 2- Krabber: Above The Tie S1 Het mesje deed het opnieuw goed. Geen hoekgevoeligheid en geen schade. In de ATT S1 een prima combi. Mooi glad en irritatieloos geschoren. In 3 standaard rondes rondom glad. 3- Krabber: Fatip Grande Rutinia Deze keer vond ik het mesje wel erg aanwezig. Nu een uurtje later, is er nog een lichte sensatie op de huid van de snit. Dat kan liggen aan de combi met de wel erg effectieve Fatip, heb er een met een smalle kap, maar kreeg ook op eens visioenen van Super-Max en dat is niet goed. Ben wel glad geschoren en het mes liep ook lekker in de Souk, maar erg effectief dus. Geen zichtbare schade overigens en de aluin, die ik er even ter controle overtrok prikte ook maar licht. Morgen in de X# heel anders. Dan maar eens zien wat er van het mesje overblijft. 4- Krabber: Ikon X3 Het mesje was niet echt overtuigend in de krabber. Begint een beetje te voelen als een te veel gebruikte Supermax. Morgen nog een keer, als dat lukt. In de X3 een niets zeggende beurt de baard ging er min of meer af, maar nu 5 uur later al wee aardige rasp. Dat kan beter! 5- Krabber: Merkur 510 Progress De afgelopen 2 beurten begon ik wat twijfels te krijgen over de Rockwell. Vandaag echter was hij weer prima te gebruiken. Mijn 5 norm gehaald en het Derby niveau ontstegen. In de Progress een mooie gladde beurt. Strak geschoren. Het mesje gaf een mooie audio feedback. Voor de 3e ronde een puntje hoger gezet en ben ik mooi glad. Mag zeker nog 1x mee. 6- Krabber: Ikon Shavecraft 101 De Rockwell is over zijn hoogtepunt en is dan ook vanmorgen in de spaarpot verdwenen. Kon me er nog net glad mee scheren, maar dat kostte de nodige moeite. In de Ikon 101 was de hoek erg klein waarbinnen ik nog een goede snit kreeg. Dat ben ik niet gewend van deze krabber. Gezien het verloop van de afgelopen dagen ben ik wel klaar met deze Rockwell en ook in het algemeen. Er zijn betere mesjes. Niet dat deze nu echt slecht is, maar doe me dan maar de oude vertrouwde Rapira Platinum Lux. Naar index Harkos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 dank voor het verslag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mezzin Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Net verslag en mooi op tijd de plege manager van Rockwell gaat deze maand beschikbaar komen. Bij mijn rockwell mes komen 100 mesjes dus die gaan waarschijnlijk de opslag in misschien 1 of 2 uit proberen en dan klaar maar geen extra bijbestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 6, 2016 Author Share Posted December 6, 2016 Net verslag en mooi op tijd de plege manager van Rockwell gaat deze maand beschikbaar komen. Bij mijn rockwell mes komen 100 mesjes dus die gaan waarschijnlijk de opslag in misschien 1 of 2 uit proberen en dan klaar maar geen extra bijbestellen. Zo slecht zijn ze nu ook weer niet hoor. Een paar keer er mee scheren gaat prima, maar dat is het dan ook wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Net verslag en mooi op tijd de plege manager van Rockwell gaat deze maand beschikbaar komen. Bij mijn rockwell mes komen 100 mesjes dus die gaan waarschijnlijk de opslag in misschien 1 of 2 uit proberen en dan klaar maar geen extra bijbestellen. Ben je een Superbacker voor de 6C Mezzin?? Ben benieuwd naar je ervaring met de krabber, ik heb me voor de levering van volgend jaar ingeschreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mezzin Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Niet voor de 6C maar voor T model (de verstelbare) Maar ik krijg daar extra mesjes bij maar gelukkig is mijn vraag beantwoord of het de moeite is om extra mesje mee te bestellen voor 10 dollar per setje van 100. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 7, 2016 Author Share Posted December 7, 2016 Maar ik krijg daar extra mesjes bij maar gelukkig is mijn vraag beantwoord of het de moeite is om extra mesje mee te bestellen voor 10 dollar per setje van 100. Die prijs zijn ze wel waard. Ze zijn beter dan Derby's of Supermax en die kosten toch al meer dan €10 per 100 hier in Nederland. Maar goed, ik zou het niet doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mezzin Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 De prijs is ook niet de grootste doorslag ik krijg er al 100 en ik heb al een voorraad van 200 mesjes (souplex en feather) en nog wat losse zoals muhle, hema, astra, supermax. Dus dan met de 100 Rockwells er bij heb ik genoeg voor de komende 6 jaar zelfs als de dames thuis overstappen op DE mesjes. Dus geen gebrek aan mesjes hier. Wat zijn ze goedkoop in verhouding. voor een setje fusion mesje kan ik gewoon een jaar of 2 scheren met DE mesjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Jammer dat je die besparing vervolgens ruimschoots compenseert met aanschaf van houders voor die mesjes en zepen en kwasten Wat dat betreft is het scheren per beurt bij mij wel knap duurder geworden, gezien de hoeveelheid verschillend materieel van dit jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Jammer dat je die besparing vervolgens ruimschoots compenseert met aanschaf van houders voor die mesjes en zepen en kwasten Wat dat betreft is het scheren per beurt bij mij wel knap duurder geworden, gezien de hoeveelheid verschillend materieel van dit jaar. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mezzin Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Helemaal waar maar goed een net geschoren gezicht is ook een hoop waard! Toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Helemaal waar maar goed een net geschoren gezicht is ook een hoop waard! Toch Terechte opmerking zeker een hoop waard alleen nooit verwacht toen ik aan deze hobby begon dat "een hoop waard" ook gelezen kan worden als "bijna onbetaalbaar" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 9, 2016 Author Share Posted December 9, 2016 Jammer dat je die besparing vervolgens ruimschoots compenseert met aanschaf van houders voor die mesjes en zepen en kwasten Wat dat betreft is het scheren per beurt bij mij wel knap duurder geworden, gezien de hoeveelheid verschillend materieel van dit jaar. Allemaal een kwestie van voorraadbeheer. Als je lang genoeg leeft, zal ooit de investering zich lonen en zal gezien de stijgende waarde het allemaal meevallen Althans, dit leg ik uit aan mijn wederhelft Link to comment Share on other sites More sharing options...
mezzin Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Precies zo kan het ook uitgelegd worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts