Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Ever Ready 1914

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid suave

- The Shave Doctor aftershave gel

In twee gangen een nagenoeg spiegelglad resultaat. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Stirling Kong,

Klar Kabinett,

Timeless OC,

Gillette Seven O'Clock Super Stainless (1),

Kruidvat aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Prima snit, deze Gillette, bedankt Hans!

Posted

Merkur Progress (Voshkod)

Semogue 2000

Wimmies scheerkom

TOBS Grapefruit

Floid Suave AS

Hema ASB

Nog redelijk glad van een late scheerbeurt gisterenochtend. De TOBS Grapefruit is, natuurlijk, een prima zeep om deze maandagochtend autokrabochtend te beginnen. Dik romig schuim, lekker fris en een vers Voshkod mesje. Wat wil een mens nog meer (naast het winnend staatslot)??

Posted

aag de Scheermonnik Prinsenhof (kumquat) geprobeerd en nu een groter stukje in de scheerkom gedrukt en er was duidelijk meer schuim :) zo zie je wat meer product of soms meer water werkt meestal wel ;)

Mesjes was een Kai (gedoneert door Harrie) wat me het eerste opviel was dat het mesje in een papiertje kwam die niet bedrukt is en ook het mesje was niet bedrukt, Maar Harrie zegt dat dit Kai's zijn dus dan is dat zo :) geschoren met de G&F kop goed glad geschoren een klein beetje scheerbrand na afloop, zal hem hierna eens testen in mijn Fatip.

De Prinsenhof ruikt in ieder geval erg lekker (zoet) net als de barbershop mag de verzorging na afloop wat mij betreft ietsje beter (had een klein beetje scheerbrand, of dit nu door de nieuwe Kai komt of de zeep :) we zullen het verder testen :) ) had in ieder geval wel mijn Prep balm nodig .

Posted

Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm,

Scheermonnik Delfts Wit,

Giesen & Forsthoff,

Kai Stainless Steel 13e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm en Scheermonnik Delfts Wit:

De Delfts Wit voor de 2e x gebruikt. Dit keer opgeklopt met de paardenharen Epsilon. Op zich een kwast, die net even anders omgaat met schuim maken, door zijn dichte dunne haren. Moest even de slag te pakken krijgen, maar daarna groeide het schuim weer in mijn Poolse kom. Na de 1e ronde nog even kloppen en een strak dicht schuim. Met het paard is deze zeep goed te gebruiken. De geur was ook weer o.k. Vanmorgen herkende ik wat meer tonen in de geur en gaat mijn waardering, wat de geur betreft, er nog verder op vooruit. Lekkere decente geuren van kruiden, hout en wat aardsheid denk ik. Heb hiervan een monster potje, maar ik denk wanneer je opklopt in een grote pot er nog meer geur loskomt. Vind het in elk geval deze beurt ook weer een rijk schuim met mooie dichtheid en prettige geur. Het scheren gaat er moeiteloos mee.

Mesje en krabber:

De Kai Stainless Steel voor de 13e x gebruikt. Ofschoon 13 een ongeluksgetal schijnt te zijn, gaat mijn Kai gewoon verder. 3 rondes mooi scheerwerk. Gladde bakkes. In de G&F vergelijkbare beurt met de vorige keren, dat dit mesje in deze krabber zat. Heel betrouwbaar WTG, XTG en ATG glad. Resultaat BBS. Tot slot:

Ook de wit laat zich lekker verlengen met de eigen AS en ASB. Ik ga nog even door met de Wit en Souk om nog wat kwasten te proberen met deze zeep.

Buiten schijnt de zon, binnen zijn de mensen vrolijk, weer een fijne dag. Vanaf vandaag maakt mijn vrouw kerstsfeer.

Posted

Fijn, Kamp, vooruitgang! De Barbershop en de Prinsenhof zijn de twee meest eendimensionale geuren van de lijn :)

Harkos, ik heb de Delfts Wit in pot krachtiger gemaakt qua geurbeleving, de testers zijn een tandje milder. Er zitten inderdaad meer geuren in 'verstopt'. Super dat de zepen je waardering laat groeien :)

Posted

Bij het opstaan waren de daken wit en tijdens het kwartiertje kamer luchten voelde ik waarom, heerlijk frisse lucht.

Dat vroeg om de warme geur van Tabac en opgeklopt met de Semoque 2 bander een vol schuim geklopt. Jammer dat Tabac het qua verzorging tegen de nieuwe generatie zepen aflegt want met het schuim en de geur -uekaz- is weinig mis.

Een snee in de rechterkaak niet van de Feather maar veroorzaakt door het verkeerd plaatsen van de Razorock op de huid.

Op enkele punten wat irritatie bleek tijdens het aluin opbrengen en vervolgens de finale afwerking met de Tabac lijn.IMG_1110.thumb.JPG.15e953520c791f0f5e1d6030fc4b5573.JPG

Posted

Merkloze open kam krabber

Rapira Super Stainless (3)

J&H Bocote Silvertip

Omega Crema da Barba

Madre Labs Witch Hazel

Williams Aqua Velva ASL

Posted

Als pre shave prep crème

Kwast whipped dog 24 mm synteet

Zeep proraso wit.

DE mes ,ik heb op mijn muhle r89 een R41 kop gezet.

Mesje ,een polsilver iridium

Aluin met wat aftershave nivea lotion cool balm en hierover afgemaakt met proraso groen lotion.

Goede scheerbeurt.en weer lekker glad

Prettige dag allen

Posted

Razorock syntheet

Feather professional artist dx met Kai captain titan mild

Timeless 0,95 met polsilver super iridium

Kai mild

Mama beats sensual fragance

Osage rub

Proraso adv

De syntheet had met de zeep (thx Hanskoning) hoegenaamd geen moeite en na een mum van tijd had ik een berg zeep welke dan ook nog eens fantastisch rook. Fantastische zeep met goede scheereigenschappen nogmaals bedankt Hans !!!

1,5 gang met de dx en daarna overgeschakeld naar de timeless. De aluin en hier moet ik wek aanstippen : MET VOETJE gaf geen kik.

Afgewerkt met een isage rub en een Proraso balm

Posted

Merkur Progress

Polsilver SI

Simpson X2L Colonel

TFS Anniversary

Aluin

Pitralon Classic aftershave

Weer heerlijk fris en glad!

Posted

Even maar hier geplaatst want volgens mij waren er enige leden die zich afvroegen wanneer de Dutchy Bergamotte van Paul Kox leverbaar zou zijn. Wel zie het volgende e-mail bericht welke ik net binnenkreeg :P

Hoi Hans ,

De Dutchi Bergamotte scheerzeep wordt morgen hier verwacht heb ik net

doorgekregen.Het heeft even geduurd maar hij komt er aan,

Paul

Posted

Windrose

Gillette 7 O' Clock

Razorock Plissoft

Wilkinson Sword

Cien Ice

Een heerlijk schuim opgeklopt met de Plissoft, en de frisse vooral zepige lucht van de Wilkinson zeep vulde de badkamer.

De Windrose met een Gillete gleed over het gezicht, met zijn bekende snerpende geluid van het doorsnijden van de baard.

Zonder enige moeite werd de baard, van 1 dag oud :roll:, weggemaaid.

In 2,5 gangen alles weer spiegeltje glad en heerlijk zacht.

De Cien laat de huid aardig verzorgd achter, wat je niet zou verwachten voor die prijs.

DFS!

IMG_20161128_182718588.thumb.jpg.ed6be9f9d0e2ee7ad58146b0ed3d3efe.jpg

Posted

Ai, ai volgende week zaterdag zal niet gaan, dan verblijven wij enige dagen in het oosten des lands in een hotelleke in het zo idyllische gelegen plattelands dorpske Enschede alwaar wij zaterdags met Harkos en vrouwen naar Munster gaan op zoek naar een drogisterij zo heb ik begrepen alwaar er enige scheergerei in de vitrine kast uitgestald staat.

Laten we maar via een PB kijken of het lukt een datum te plannen.

Posted

Rx Asylum met kai mesje

Jabonman Rosa Bourbon

Shavemac flattop 20mm 2band silvertip badger

Aluinblokje

(geen aftershave)

om het op zijn amerikaans te zeggen, OMG :shock:

Salter? Vulfix? goed, zeer goed, maar deze is toch voor mij althans een trapje hoger. Zal wel komen door het gebruik van rosa damascena vandaar ook het prijsverschil. Speciaal geen aftershave gebruikt omdat ik gemerkt heb dat de geur van Jabonman toch nog een tijdje subtiel blijft hangen op je huid na het scheren.

Posted
Even maar hier geplaatst want volgens mij waren er enige leden die zich afvroegen wanneer de Dutchy Bergamotte van Paul Kox leverbaar zou zijn. Wel zie het volgende e-mail bericht welke ik net binnenkreeg :P

Hoi Hans ,

De Dutchi Bergamotte scheerzeep wordt morgen hier verwacht heb ik net

doorgekregen.Het heeft even geduurd maar hij komt er aan,

Paul

Dat is goed nieuws Hans!

Als ik deze week toevallig in de buurt van de heer Kox kom mag deze heerlijke zeep mee naar huis.