Jump to content

Advent periode

Hanskoning

Recommended Posts

Het is vandaag de 4e zondag voor Kerstmis wat betekend dat de advent periode vandaag begonnen is. Advent is o.a. de voorbereidingstijd op het Kerstfeest, dit viel me in toen Eric van BDF bekend maakte om in de december maand, dit na een zeer druk jaar, besloten had om de zaak een maand te sluiten en zo zich met zijn gezin om de komende tijd voor te bereiden. Toen ik zelf nog werkte vond ik de decembermaand de leukste periode. Je merkte dat zowel het personeel als de klanten, waar we mochten leveren, in een positievere stemming kwamen met elke dag dat het einde van het jaar naderde.

En dan zijn er die mooie momenten die je altijd bij zullen blijven in deze maand die te maken hadden met de aankomende feestdagen.

Misschien is het leuk om deze positieve gedachten met elkaar te delen.

Voor ons is dat -ik weet het niet meer precies- maar denkelijk een jaar of 12 geleden. Wij vierden Kerstmis toen nog op de camping met het hele gezin en toen we twee dagen voor kerst aankwamen had het gesneeuwd en zag de omgeving er prachtig "Kerstachtig" uit.

Het had de ideale scenario voor een kerstfilm geweest, de dames binnen de kerstboom en kerstspullen neerzetten en ik met de jongens buiten de lichtjes in de bomen ophangen nadat we eerst de vuurkorven aangestoken hadden. En na het eten zijn we in het bos gaan lopen in de verse sneeuw waarbij vaders natuurlijk menigmaal een sneeuwbal van de drie toen nog jeugdige jongens om zijn oren kreeg.

Edited by Hanskoning

Ja nog maar twee weken en gelukkig na een week of drie actieve ziekte is er enige terugtrekkende beweging dus ik voel me weer opknappen dus sta je al bij ons hotel ;)

Mooi dat je weer wat in een stijgende lijn zit. Beetje aan de conditie werken, accu van de fiets en hop even naar Breukelen :roll: , komt het helemaal goed. :lol:

Accu eraf :o en dan naar Breukelen :shock::shock:

Repte ik net over het hotel, correctie ken je me ergens langs de kanaaldijk -dus langs het Amsterdams Rijnkanaal- tussen Maarssen en Breukelen oppikken :lol::lol:

Doet me denken aan mijn jongste zoon als hij vroeger moe was en niet verder wilde lopen had hij altijd de opmerking: Papa kan nie meer bene zijn stuk :D:D

Leuke gedachten Hans! Fijn dat onze december-stilte jou dat op die gedachten bracht. Het is juist die gedachte, dat maakt, dat wij ook wat gas terugnemen. Het is ook wel wat tegenstrijdig, als iedereen langzaam afbouwt naar de Kerst, dat je dan met een webshop nog maar doorgaat en doorgaat. (we zijn natuurlijk ook niet echt "dicht", maar er wordt niets verzonden).

Bovendien hopen wij ook wel op flinke vorst en wandelingen door de sneeuw, even er tussen uit tussen Kerst en Oud en Nieuw, dan is telkens de tijdsdruk van pakjes funest. Een zondag verloopt heel anders, als je alle tijd hebt voor warme chocolademelk en snert, of er is nog een middag nodig voor administratie en inpakken.

Ik hoop dat we de schaatsen dit jaar weer eens kunnen gebruiken. En lekker een flink aantal dagen zonder programma! Heerlijk!

Leuke gedachten Hans! Fijn dat onze december-stilte jou dat op die gedachten bracht. Het is juist die gedachte, dat maakt, dat wij ook wat gas terugnemen. Het is ook wel wat tegenstrijdig, als iedereen langzaam afbouwt naar de Kerst, dat je dan met een webshop nog maar doorgaat en doorgaat. (we zijn natuurlijk ook niet echt "dicht", maar er wordt niets verzonden).

Bovendien hopen wij ook wel op flinke vorst en wandelingen door de sneeuw, even er tussen uit tussen Kerst en Oud en Nieuw, dan is telkens de tijdsdruk van pakjes funest. Een zondag verloopt heel anders, als je alle tijd hebt voor warme chocolademelk en snert, of er is nog een middag nodig voor administratie en inpakken.

Ik hoop dat we de schaatsen dit jaar weer eens kunnen gebruiken. En lekker een flink aantal dagen zonder programma! Heerlijk!

Eric en lysbet geniet van de komende tijd, wan er staat weer een onstuimig jaar op de stoep. Als Trump zijn zin krijgt, moeten we weer veel Italiaanse zeep opkloppen, dus maak je borst maar nat, maar eerst even kerst reces :mrgreen:

Bedankt heren!

Ik weet nog niet hoe we de komst van Trump moeten duiden. Denk dat hij export van Amerikaanse waar wel zal stimuleren. Import vanuit Italië en/of Nederland zal wel niet makkelijker worden. Waar zou die zich mee scheren? Ik denk iets heel duurs, pompeus, niet echt mooi, goud oid?

Dacht ik, toen ik dit topic opende, te gaan genieten van iedereen zijn mijmeringen/herinneringen aan de ultieme kerst/wintertijd, gaan we het over Trump hebben, die zie ik eerlijk gezegd niet op zijn Friesche doorlopers een stukje klunen om zich vervolgens bij een koek en zopie tent te laven aan een bakje warme snert :lol:

Ben ik dan echt zo'n sentimentele dweil die gehoopt had op Charles Dickens achtige verhalen die een beeld schetsen van sneeuwval, rokende schoorsteenkanalen, spelende kinderen die zich te buiten gaan aan sneeuwpret, vuurkorven alwaar een koor rondom de Christmas Carols uit heldere kelen laat dansen, vrolijke mensen die elkaar voor laten gaan bij de banketbakker en poelier, gezeten bij de open haard genieten van de kerst versiering enzovoort :P:P

Ben ik dan echt zo'n sentimentele dweil die gehoopt had op Charles Dickens achtige verhalen die een beeld schetsen van sneeuwval, rokende schoorsteenkanalen, spelende kinderen die zich te buiten gaan aan sneeuwpret, vuurkorven alwaar een koor rondom de Christmas Carols uit heldere kelen laat dansen, vrolijke mensen die elkaar voor laten gaan bij de banketbakker en poelier, gezeten bij de open haard genieten van de kerst versiering enzovoort :P:P

Nee hoor, de kerstlampjes branden hier, geen boom, maar wel stemmigheid. Was afgelopen vrijdag nog op de kerstmarkt in Haarzuylen (was met familie op uitnodiging, dus geen tijd voor een bakkie in het Utrechtse), binnenkort kerstsfeer snuiven in Münster met de sentimentele dweil. Nee je bent niet alleen :lol::roll:

Geen kerstboom of versieringen hier in huis, ook geen rokende schoorsteen (wel de lekkere geur van de houtkachel hiernaast als je in de tuin bent). Kerstmarkten en schaatspistes heb ik mijn buik van vol na jaren 's nachts bewaking gedaan te hebben op die plaatsen (bovenop mijn normale job), dan krijg je genoeg van zo'n toestanden ;-)

Je hebt gelijk Hans! Rust en Trump gaan niet samen. On topic dan maar weer, hoe grrot is de kans op een Elfstedentocht dit jaar?

Een elfstedentocht, ik weet nog bij mijn eerste werkgever die had toestemming gegeven om in de kantine een tillevisie neer te zetten waar iedereen naar de tocht der tochten mocht kijken. Hij had zelfs voor erwtensoep en chocomel gezorgd.

Het zal helder zijn dat wij hierna altijd zonder problemen een stapje harder liepen als dat nodig was. :P

Geen kerstboom of versieringen hier in huis, ook geen rokende schoorsteen (wel de lekkere geur van de houtkachel hiernaast als je in de tuin bent). Kerstmarkten en schaatspistes heb ik mijn buik van vol na jaren 's nachts bewaking gedaan te hebben op die plaatsen (bovenop mijn normale job), dan krijg je genoeg van zo'n toestanden ;-)

Hee Snuffie dit is het begin van een kerstverhaal waarin de eenzame man verbitterd en verdrietig niets van kerstfeest wil weten tot dat hij bezocht wordt door de geesten, het verhaal heet geloof ik " A Christmas Carol" en de man heet geloof ik Snu...oh nee ook iets met een S ó ja ik weet het weer Scrooge, dus er is nog hoop voor je :lol:

Nog voor de Kersttijd al de ommezwaai, kijk daar heb ik dus dit topic voor geopend voor deze melancholieke beschouwingen die mensen weer het ware kerstgevoel geven en dientengevolge er ook weer naar gaan handelen, Snuffie ik ben trots op je en ik ben nu ook tot tranen toe ontroerd :)

Advent en kerst. Kijk nu alweer uit naar de films love actualy en home-alone 1-4

Tijd van kerstbomen, lichtjes en ballen. Gezelligheid bij familie. Kadootjes onder de boom. Kerstviering in de kerk en van die Christmas carrols voor de deur.

Een tijd dat het bij veel bedrijven wat rustiger wordt alleen bij wordt het weer aan poten. Mensen die nog even gauw het budget van 2016 weg willen werken en of wij dat nog kunnen regelen in december.

Bij ons is "National Lampoons Christmas Vacation" met Chevy Chase de grote favoriet, als de familie helemaal compleet is zijn er altijd wel een paar aanwezigen die deze film weer willen zien en hoe gek ook hij blijft leuk.

Een ander kleine verzamelhobby van mij was Kerst cd's maar met de verhuizing naar ons appartement heb ik ze bijna allemaal weggedaan en welke verzamelwoede nog wel actief is om alle versies van A Christmas Carol van natuurlijk Charles Dickens welke op DVD zijn uitgebracht te hebben dus daar heb ik er wel een paar van :roll:

• 3 weeks later...

Even dacht ik: "mmm kerstkaarten. Doe ik die dit jaar???? Heeft het nog zin." En dan krijg je een kaartje uit Duitsland van onze Dovo en Merkur vrienden. Met de hand ondertekend door de vaste jongens die elk jaar op bezoek komen. Toch wel erg leuk. Maar snel een eigen kerstkaart in elkaar draaien dus ;)

5ea984214ce9993f5037b6f61fcfc4c6.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Edited by Guest

Mienke toch wat lees ik?? Kerstkaarten doe ik die dit jaar heeft het nog zin :o:o:o

Gelukkig zijn er dus nog fabrikanten en mensen die deze traditie overeind houden :P:P

Hoewel voor sommigen is op deze dagen een bezoek aan Ikea of de meubelshowroom en tegenwoordig ook Albert Heijn een traditie geworden..........hoe leeg moet zo'n dag voor je zijn dat je dit soort bezoeken gaat afleggen.

Mienke toch wat lees ik?? Kerstkaarten doe ik die dit jaar heeft het nog zin :o:o:o

Gelukkig zijn er dus nog fabrikanten en mensen die deze traditie overeind houden :P:P

Hoewel voor sommigen is op deze dagen een bezoek aan Ikea of de meubelshowroom en tegenwoordig ook Albert Heijn een traditie geworden..........hoe leeg moet zo'n dag voor je zijn dat je dit soort bezoeken gaat afleggen.

Ik hou ook van jouw Hans, maar je mag me de volgende keer gewoon Nienke noemen ;):P .

Ik vind het persoonlijk erg leuk al die kerstkaarten, maar als je er elk jaar minder en minder krijgt dan denk je even, waarom doe ik het dan toch nog wel.

Tja...... Ook dit jaar is de zaak in Etten-Leur weer eens open op 2de kerstdag. van 11 tot 4, kijken wat het doet.

De buurman is ook elk jaar open.

Meestal loopt dit verhaal af met, nou dat doen we dus volgend jaar niet meer, zitten we te stoken voor niemand.

Want ja wel, de enige mensen die je ziet komen om 5 voor 4 binnen om alleen maar te gapen. Kun je weer een uur langer open blijven voor..... jan... met......

Ga je hapjes etc. neer zetten, om het lekker gezellig te maken en meer mensen te trekken.

Dan komen ze alleen voor het gratis eten.

Dus waarom al die winkels perse open moeten zijn met kerst???? Geen idee.

Want kopen doen veel mensen niet. Zit ik toch liever bij de openhaard met de familie.