Jump to content

Russisch staal

Jean-Paul

Recommended Posts

Ik ben benieuwd wie het aangedurfd heeft om een uitstapje te maken naar Russisch staal.

Hierbij een draadje met een ode aan het ouderwetse Sovjet tijdperk met de gelegenheid om je mooiste exemplaren te tonen.

Russian Vintage Straight Razor Stiz Moscow 1955

250617-ussian-azo-s-1-_57.jpg)Attachment

Al is het alleen maar voor die mooie tekeningen die vaak geëtst of geprint zijn

250619-ussian-azo-s-3-_57.jpg)Attachment

Edited by Guest

Ebay-afbeeldingen verdwijnen na een paar maanden meen ik, dan heeft ebay ze zelf niet meer.

Twee van mijn exemplaren staan afgebeeld in dit draadje. Fijne messen. Wel oppassen dat je niks van na halverwege jaren 70 koopt, misschien zelfs eerder. De kwaliteit ging achteruit.

Ik heb 'm niet 1-op-1 op ware grootte kunnen printen...

ik heb moeten experimenteren met een procentje meer per print en een geodriehoek tot hart-tot-hart donkere lijnen bij 8/8 ongeveer 2.54mm was.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

• 4 weeks later...

Gisteren ontvangen, een Russisch mes uit 1966. Er zit wat poets en slijpwerk aan, maar niks ernstigs. De ets met een draagvleugelboot staat er mooi op, en de scales zijn van een lichtbruin / oranje / oud-zalmroze kleur. Ook het mooie hoge Russische doosje is aanwezig, maar van de teksten bak ik niks.

d16c5ee479ff6d5322893d07d768f057.jpg