Jump to content

Recommended Posts

Posted

na mijn eerste weekje de scheren, waarin ik het eea geprobeert heb qua mesjes, besloten om nog eens een bestelling te plaatsen bij shaveandmore, met feather mesjes, palmolive scheercreme en een potje proraso preshave sensitive.

tot op heden bevielen de astra mesjes het beste, maar op sommige plekken miste voor mijn gevoel toch wat scherpte (trok soms nog een beetje, ook na proberen van verschillende hoeken en druk), dus vandaag maar maar een feather mesje op mijn ej de89l gezet om daar mee te gaan scheren.

eerst uitgebreid gedouched

proraso pre shave sensitive (toch wel heet aan het gezichtje)

lekkere bak met schuim geklopt met de palmolive scheercreme

en mijn standaart proraso varkenshaar kwast

daarna 3 passes, gedaan met de de89l en een feather mesje, en ik moet toch zeggen "wauw" had het idee dat ik zonder mesje aan het scheren was en de haren er gewoon vanaf vielen, ook atg verliep heel lekker smooth, en het resultaat is er ook naar heerlijk glad en zonder irritatie, alleen onder mijn neus, nog wat kleine stoppeltjes omdat ik daar nog bezig ben de juiste techniek te vinden.

daarna koud afgespoeld, en de proraso aftershave balsem gebruikt.

toch nog een vraagje, over de proraso scheerzeep en aftershave balsem ben ik redelijk tevreden, maar die sensitive pre shave, vindt ik toch een beetje te pittig op mijn gezicht, ik weet niet precies wat er in die producten zit, maar ik heb het gevoel dat ik een milde variant van tijgerbalsem op mijn gezicht smeer, en ik zoek eigenlijk iets wat dat niet heeft, welke producten kunnen jullie mij aanraden, voordat ik zometeen vanalles koop wat miss niet bevalt.

Posted

dat weet ik idd niet zeker, daarom ben ik dat nu aan het proberen, wat mij aantrok tot het product was dat je het ook als aftershave creme kon gebruiken, maar dat valt nu af vanwege dat tijgerbalsem effect (eerst heet en dan weer koud, wat met de balsem toch een stuk minder is)

Posted

Ik heb de zelfde ervaring met de witte prorasso pre shave.

De haren worden wel zacht, het werkt wel goed.

Wat ook een optie is, dag je eerst je gezicht inzeept , even laten zitten en daarna afspoelen.

Dan weer inzepen en dan pas scheren.

Werkt op de zelfde manier.

Posted

ja die heb ik ook geprobeert, eerst inzepen, met een warme handdoek op je gezicht, en dan nog eens inzepen en scheren dat beviel ook wel.

Posted

Scheerolie wil ook helpen, ben daar zelf wel fan van af en toe. Ik heb een flesje Truefitt & Hill, maar je schijnt het heel makkelijk zelf te kunnen maken.

Gebruik iets van olijfolie, druivenpit olie, castor olie, wonderolie of jojoba olie, al dan niet wat gemengd met elkaar. Gooi er een paar druppeltjes van je favoriete Etherische olie in en je bent klaar!

Posted

Ik vind de groene pre-shave van proraso geweldig,

Het maakt je haren lekker zacht.

de eucalyptus maakt je neus lekker open, bij mij brand het niet, en na het scheren nogmaals inwrijven dan koelt het je huid geweldig lekker af.

Posted

Voor mij heeft de groene Proraso preshave ook dat 'tijgerbalsem' effect. Ik kan sowieso slecht tegen eucalyptus en bovendien vind ik dat al die menthol nogal storend werkt op de geur van de zeep die ik er daarna opsmeer.

Maar bij de witte sensitive heb ik dat niet of nauwelijks; de vernieuwde formule geeft al helemaal geen irritatie van welke vorm dan ook. Ieder velletje is natuurlijk anders maar ik ben toch wel verbaasd dat er mensen zijn die een 'tijgerbalsem' effect krijgen van de sensitive, zeker als het de meest recente is.