Jump to content

Extro Isola scheerzeep

Barbiere di Figaro

Recommended Posts

Zo heren!

Vanochtend de Isola van Extro aan de beurt. Laat ik maar met de deur in huis vallen, ik vond het een geweldige geur! En eentje die mij goed bijbleef vandaag, ondanks dat het geen enorm sterke geur is, juist niet.

crema-da-barba-isola--800x800.jpg

De geur heeft iets, dat ik ooit een keer eerder heb gehad bij een sample van TFS. Iets heel lichts, iets luchtigs. Dat sample destijds had alleen een nummer en vervolgens zei men dat dat had geleid tot de TFS Summer. Maar, die vond ik daar wel op lijken, maar toch niet helemaal.

Ondanks dat de Isola wel een andersoortige geur heeft, heeft-ie ook datzelfde, lichte, frisse, maar heerlijke geur. Als we geuren zouden beschrijven door een kleur die er het dichtst bij komt, dat zou dat hemels blauw zijn, zeker weten!

Wat betreft de overige eigenschappen: ik denk dat ik te voorzichtig was met laden en dan zo'n eerste keer met een nog niet eerder gebruikte zeep, dus ik had genoeg voor 2 passes en toen was het op. Twee heerlijke passes met net zo mooi vol en goed schuim als de andere Extro varianten.

Ik weet dat ik bevooroordeeld ben en de schijn tegen heb als verkopert, maar ik gun iedereen deze scheerervaring van harte!

• 2 months later...
Lijkt me 'n goeie geur, jammer alleen van de verpakking... :?

Die vind ik niet echt uitnodigend!!

?? Wat is er met de verpakking dan? Heb weinig zeep in fraaiere verpakking dan de Extro zepen. Hebben we het over hetzelfde?

Ik heb 't over de ouwe vent op de afbeelding... :D

Inderdaad. Verpakking nodigt niet uit tot aankoop.

Weliswaar niet de Isola maar de Dandy vind regelmatig zijn weg naar de SOTD. Denk dat de foto geen recht doen aan de uitstraling van de verpakking. Mooi degelijk zwaar glas. Misstaat zeker niet.

Dank voor jullie ervaringen. Van Eric begreep ik dat over een kleine 6 weken ook de bijpassende ASB van Isola beschikbaar komt bij BdF. Dus ik wacht nog even met drukken op (deze) bestelknop.

Lijkt me 'n goeie geur, jammer alleen van de verpakking... :?

Die vind ik niet echt uitnodigend!!

?? Wat is er met de verpakking dan? Heb weinig zeep in fraaiere verpakking dan de Extro zepen. Hebben we het over hetzelfde?

Ik heb 't over de ouwe vent op de afbeelding... :D

Aha, dat maakt je mening wat duidelijker.

Voor onszelf is het juist een leuke bijkomstigheid. Donato is één van de allervriendelijkste Italianen die wij kennen. Volledig toegewijd aan het scheren en bovendien zeer betrokken bij alles wat Turijn en Italië aangaat. Dat maakt misschien voor anderen de foto niet mooier, maar het is hem echt, zeg maar.

Bovendien vind ik het ook wel fijn, dat die labels daarmee dus ook consistent zijn. Al geldt dan dat weer niet voor de nieuwe Bay Rum.......

@Onno: heb gevraagd om de asb nog toe te voegen, hoop dat het lukt, dan zal het misschien al volgende week worden.

• 2 weeks later...

Vandaag deze zeep voor het eerst geprobeerd. Het viel niet mee om hier een goed schuim mee te kloppen. De kwast nam de zeep moeilijk op waardoor ik niet de goede consistentie kreeg. Volgende keer zet ik eerst een laagje water op de zeep en kijk wat voor effect dat heeft.

De geur is aangenaam fris en erg licht maar blijft wel lang hangen. Het is ook een geur die ik nog niet ken van de andere zepen die ik tot nu toe probeerde. De bijbehorende ASB blijkt heel anders te ruiken. Niet onaangenaam maar dat viel me toch tegen.

Het is wel een een hele mooie dikke ASB . Bijna een soort crème die goed intrekt en ook een goed verzorgd gevoel geeft.

De geluiden rond de Extro scheerzeep zijn divers maar heel vaak vaak compleet tegengesteld. Soms lees je dat men er alleen in slaagt om er mooi, dunnig en/of waterig schuim mee te krijgen en dan lees je Lampuhkap zijn -bijna gebruikelijke- loftrompet over BDF zepen en dat maakt mij toch uiterst nieuwsgierig naar deze zeep dus de hoogste tijd om het zelf eens te gaan ervaren.

Dus de nieuwe pot Tobacco moet maar eens aangebroken en met de Semoque 2 bander opgeschuimd gaan worden. Voor de eerste test heb ik voor het opschuimen in de scheerkom gekozen dus de kwast geladen en aan de slag met het opschuimen en al snel ontstaat er een mooi schuim. Iets teveel zeep in de kwast geladen en doordat de zeep best wel veel water nodig heeft genoeg mooi staand vettig schuim om er twee scheerbeurten mee te kunnen doen.

Vervolgens de kwast helemaal uitgespoeld en hierna minder zeep geladen om vervolgens op het gezicht op te gaan schuimen en ook nu is hij wat dorstig maar ook nu ontstaat er snel een mooi staand vol dikkig schuim.

Tijdens de scheerbeurt blijft het gezicht "vettig" aanvoelen als je met de krabber over de huid bent gegaan dus er blijft een mooie glijlaag achter op de huid waardoor je zonder problemen nog een keer met de krabber over de huid kan gaan. Kwaliteit van het schuim en de verzorging vind ik meer dan uitstekend dus een zeer ruime voldoende voor deze zeep.

Ga ik Lampuhkap helemaal gelijk geven dat dit een goede zeep is en dat deze zeep "ERG" gemakkelijk op te schuimen is.

Trouwens de geur is ook heerlijk en al scherende kwam de vergelijking bij mij naar boven met een net leeg gedronken glas waarin zich rokerige Whisky zoals de Ardbeg of Laphroig -met die iets medicinale rokerige geur-bevonden heeft. Die rokerige geur die blijft hangen in het lege glas heerlijk dus.

Hoi Hans en andere recensenten,

Dank voor de recensies! Dit was het draadje van de Isola scheerzeep, terwijl Hans dus de Tabacco heeft getest. ik denk niet dat er wat dat betreft veel verschil zit in de opschuimbaarheid van de Extro zepen onderling, maar het zou leuk zijn als de reviews bij de juiste zeep staan.

Overigens erg mooie beschrijving Hans!