Edsel Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Muhle r41 Grande Wilkinson Gillette stainless (3) Plisson L'Occitane Omega Crema da Barba Madre Labs Witch Hazel De Vergulde Hand ASB
fireshrimp Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Merkur Progress (Voshkod) J&T Gusto Das Figaro rood Floid Suave AS Hema ASB
DannyVG Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 RazoRock Plissoft syntheet Feather professional artist club Dx met Kai Captain Titan mild Timeless 0.68 met Polsilver super iridium Cate's Bubbles Ocean Grove Floid Blue Nivea Sensitive Asb De Razorock Syntheet maakte een prachtig schuimpje met de de zeep.Deze zeep laat zich supersnel opkloppen tot een perfect schuimpje(thx hanskoning) 2 rondes geschoren met de artist DX en dit met zowel de linkerhand als de rechterhand. Nadien nog wat bijgewerkt met de timeless. 2 heel kleine minieme bloedplekjes eraan overgehouden Al bij al tevreden en ik blijf doorgaan met de feather dx
Marcel Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Semogue 2011 LE Finest badger 1 TFS LE Ambassador Darwin Standard Voskhod Myrsol Agua Balsamica en 444 balsem
Tjebbe Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Stirling Kong, BdF Esclusivo, Barbaros TR-1, Captain Rood, Kruidvat aluin, Antica Barbieria Colla - Tabacco Verde.
HiFuMi Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Razorock Plissift TFS Bergamotto Neroli G & F Kai Speick ASL L'Occitane Beaux ASB de eerste keer dat ik een Kai gebruikt heb dus voor de zekerheid maar een niet te agressieve krabber gepakt maar viel reuze mee , geen schade en geen prik van de ASL fijn mesje
Bartmen Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Lord L6 met supermax stainless 4x Arko stick Syntheet kwast merk onbekend Kruidvat ASB wit De lord scheert altijd prima en vertrouwd. In combinatie met de supermax
Johan Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Fatip Wood notenhouten krabber Rapira Platinum Lux mesje Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast TFS Linea Intenso Zagara e Gelsomino zeep Nivea ASB Kruidvat "White Cedar" EdT
Harkos Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm, EJ sensitive Skin, Giesen & Forsthoff, Kai Stainless Steel 6e x, Proraso AS, EJ Mosturising Aftershave Lotion Aloë Vera. Kwast en zeep: J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en EJ sensitive Skin: Om de Tuxedo in alle vormen te testen vanmorgen een mooie zachte crème. Deze EJ als monster gekregen bij Man and Shaving samen met de bijpassende ASB. De crème geeft een mooi vol schuim, zoals ik die lekker vind. Bulgaarse yoghurt, die een frisse geur heeft. Ruikt zoals de meeste Aloë Vera producten, niet overheersend, licht Zuid Frans en ja naar Aloë Vera. Het smeert goed en verzorgt afdoende. Mesje en krabber: De Kai Stainless Steel voor de 6e x gebruikt. De Kai gaat gewoon door. Niet merkbaar inboetend aan kwaliteit, geeft deze een betrouwbaar scheergevoel. Weer in de G&F om te zien of het aantal keren het resultaat beïnvloed. Deze keer 2 rondes dwars op en tegen de vleug in. Dat ging prima, dus weer geslaagd deze combi. Resultaat BBS. Tot slot: De Proraso en de EJ ASL er op. Heerlijk fris, met een decente geur om de kop.
Tony Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Shavetest voor deze Horstator voor hij weer op weg gaat naar huis.
Hanskoning Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Tjonge Roland was je net daarvoor vlees aan het uitbenen met dat hakmes
roland Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Tjonge Roland was je net daarvoor vlees aan het uitbenen met dat hakmes Wel een mooi Hakmes. Ennn, 'n ideaal mes om aan 'n hazenlip te komen...
DannyVG Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Brrrr eerst nog wat oefenen met mijn shavette vooraleer ik me daaraan begeef
ChrisA Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Heel mooi en waarschijnlijk scherp. Toch ben ik meer van de oude stempel en gebruik op dit moment liever de jaren '50 messen. Maar ooit een keer proberen wil ik zeker.
Hanskoning Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Brrrr eerst nog wat oefenen met mijn shavette vooraleer ik me daaraan begeef Kom kom Danny niet zo angstig
Barbiere di Figaro Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Gisteravond de tijd genomen om ook de 3e variant van de Extro zeep uit te proberen de Del Don De zeep, genoemd naar de man achter de zepen dus. Met deze zeep eens geprobeerd om korter dan normaal te laden en met minder schuim dan normaal dus de scheerbeurt te beginnen. Juist omdat de vorige twee Extra zepen zo enorm veel schuim gaven. Voor de Del Don gaat dat ook op. Weinig en luchtig schuim om mee te beginnen, maar na een tijdje opschuimen op het gezicht krijg je vanzelf de fijne laag, die zo prettig aan je gezicht kleeft, zoals het hoort, zeg maar. Met dit kleine beetje, had ik voldoende voor 2 1/2 pass. De geur is lastig te beschrijven. Het herinnert aan een frisse, verfijnde parfum / as, maar wat dan precies... ik kwam er niet op. (had misschien toch meer moeten laden....) De geur is wel een heel prettige, je pakt graag de kwast voor de volgende pass. Ik zal hier nog een keer gebruik van moeten maken, voor een beter oordeel wat nu precies die geur is.
GladJakker Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Omega 80067 TOBS Mr Taylor's Mühle R41 Twist Personna (8x) Blue Stratos AS Proraso blauw ASB Het Hema-mesje en de Personna worden vaak met elkaar vergeleken omdat ze van dezelfde fabrikant zouden komen. Nou moet ik zeggen dat ze me beiden wel bevallen, al heb ik een lichte voorkeur voor het Hema-mesje. Ligt misschien ook aan het feit dat ik van een "merkloos mesje" minder hoge verwachtingen heb dan van een merkmesje. Maar of ik het verschil zou merken in een dubbelblind onderzoekje? Ik betwijfel het...
Loei Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Cowboy 5/8 Jan Zoethout custom syntheet CB Le Marche du Rasage Davidoff Cool Water ASB Davidoff Cool Water AS Ah, de lang verwachte zeep! Die moet lijken op Davidoff Cool Water. Nou hij lijkt er niet op wat mij betreft, maar de geuren passen wel bij elkaar, en dat is al meer dan genoeg voor mij. De geur is lekker, fris op een aquatische manier (denk ik). Dit is nu ook de tweede Amerikaanse zeep die ik heb en waar ik ook zeer van onder de indruk ben. Ook die schuim (net als van Stirling) wordt lekker dik en romig, en blijft goed op het gezicht staan. Ik ben er helemaal blij mee! Helaas weer een trekkerige eerste gang, ik hoop dat het door de stoppels van twee dagen komt. Normaal bevalt de Cowboy mij altijd goed, maar stiekem vrees ik dat ik met het stroppen iets niet goed doe. Door de trekkere eerste gang, de twee gang ook maar weer WTG gedaan, dat ging toch echt een stuk beter. De zeep is superglad, glijdt echt geweldig. Deze gang was zo comfortabel zoals de eerste dat niet was. Nog een ATG gang op de hals, die ook lekker ging. Heb nu een fijne techniek gevonden om zonder irritatie de hals glad te krijgen. Daarna heerlijk afgemaakt met de zalige geur van Cool Water. DFS!
efsk Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 (edited) Whipped Dog 24m syntheet Lea Diova A110P Voskhod (4) Tunney aluin Die Lea bevalt me immer beter. Uitstekende klassieke niet opdringende geur, en uitstekende scheereigenschappen. Erg blij dat Hans me, toen hij mij en een paar anderen meetroonde naar Paul Kox, opdroeg deze zeep te kopen. De Diova is een krabber met een serieuze bladegap maar dat maakt het geen agressieve krabber. De metalen bovenplaat plakt op de huid als er geen zeep zit, wat eigenlijk dus goed is want dan leer je het wel af, dat scheren waar je al was. Ik heb niet veel krabbers die zo makkelijk tegen de vleug over mn hals gaan als deze. Drie gangen glad als een spiegel en de aluin deed niks. Edited November 21, 2016 by Guest
sashimi Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Zondag Iwasaki scheermes Torolf strop New Forest Tubby kwast D.R. Harris Lavender zeep Floid balm Nivea cream Kolonya Lavanta EdC
Hanskoning Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 (edited) Vanavond had Kalerolf de reis naar Utrecht afgelegd om mij les te geven in het scheren met de CJB's. En dankzij de goede tips van Rolf tijdens een praktijksessie werd het me duidelijk dat ik teveel druk zette, niet altijd de juiste scheerhoek aanhoudt, kleinere haaltjes moet doen en beginnerswondjes -zoals sneetjes- kan voorkomen door eerst het mes plat op de huid te leggen dan de juiste hoek aan te nemen en dan pas met de scheerbeweging te beginnen. Daarnaast hebben we diverse Stirling zepen met elkaar gedeeld waardoor ik eindelijk die heerlijke Wintergreen in de verzameling heb. En natuurlijk bijgepraat, dus Kalerolf bedankt voor het lenen van de vouwbare CJB, het delen van de zepen maar vooral weer voor de zeer gezellige avond. p.s. Er blijken foto's gemaakt te zijn door Rolf van een zich scherende ondergetekende maar ze blijken niet geschikt te zijn voor lezertjes met een teer en gevoelig gestel Edited November 21, 2016 by Guest
Kingjack Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Het valt niet altijd mee om dit soort spul onder de knie te krijgen Hans. Fijn dat Kalerolf je weer wat rechter op het pad heeft kunnen zetten. Top!
Hanskoning Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Daar heb je helemaal gelijk in Jaco, ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat mijn leercurve in deze techniek niet al te steil zal zijn. Maar met deze goede tips ben ik wel weer op de goede weg gezet dus nog ongeveer 90 keer scheren en zelfs mij moet het dan lukken. Het is daarnaast ook een hele leuke uitdaging om deze nieuwe manier van scheren me eigen te maken
Recommended Posts