iwan073 Posted August 30, 2013 Posted August 30, 2013 Binnenkort wil ik naast een Mühle R89 (Grande?) ook een goede zeep of crème kopen. Ik zit te denken aan twee merken: Crabtree & Evelyn en Taylor of Old Bond Street. Wat kunnen jullie mij vertellen over de kwaliteit van deze merken? En wat is "beter"; zeep of crème? Alvast bedankt!
DoubleB Posted August 30, 2013 Posted August 30, 2013 De creme's van TOBS zijn erg goed, in veel verschillende geuren te krijgen en makkelijk aan te komen in Nederland. Hun zepen zijn ook goed, maar ik geef de voorkeur aan een creme van TOBS. C&E heeft, vind ik, niet zulke denderende producten. Zeker de nieuwe niet. De oude, zoals Sienna en Nomad, zijn wel prima, maar ik vind ze in vergelijking met TOBS minder van kwaliteit. Ze hadden nooit de formules moeten aanpassen..
iwan073 Posted August 30, 2013 Author Posted August 30, 2013 Altijd vervelend ja, als bedrijven plotseling een geweldig product nóg "beter" willen maken.
talibeard Posted August 30, 2013 Posted August 30, 2013 Hoewel ik de crèmes van TOBS zelf nooit geprobeerd heb (een aantal zepen wel) worden ze op de diverse fora erg goed ontvangen. Als je een wat meer high-end zeep wil proberen kun je beter de huidige C&E vergeten en is ook TOBS niet super hoewel sommige daarvan ook goed ontvangen worden. Zelf vind ik de zepen van D.R.Harris met kop en schouders boven die andere 2 uitsteken; hun recept is nog steeds top-notch imo.
iwan073 Posted August 30, 2013 Author Posted August 30, 2013 Ok, dus D.R. Harris is beter volgens jou? Zal daar eens meer reviews over gaan lezen dan. En kijken welke geuren ze hebben.
DoubleB Posted August 30, 2013 Posted August 30, 2013 Dan wil ik ook Geo. F. Trumper nog aanbevelen. Vind ik zelf een erg goede zeep, vooral de Coconut.
Marcel Posted August 30, 2013 Posted August 30, 2013 Dr Harris maakt inderdaad erg goede zepen. TOBS cremes zijn ook niet verkeerd maar ik ben nou eenmaal meer een zeep liefhebber.
iwan073 Posted August 30, 2013 Author Posted August 30, 2013 Voor de liefhebbers van zeep: Waarom zou ik voor een zeep moeten gaan ipv een crème?
DoubleB Posted August 30, 2013 Posted August 30, 2013 Ook dat is een persoonlijk iets. Ik vind dat zeep meer werk vereist om een goed schuim te maken, maar dat de schuim van zeep 'slicker' is en me een gladdere scheerbeurt geeft.
Snuff Posted August 31, 2013 Posted August 31, 2013 Enige raad die ik je kan geven is koop niet teveel ineens, als het kan ga ik altijd voor samples. TOBS en Geo. F. Trumper bijvoorbeeld (de zepen dan) zijn niet helemaal compatibel met mijn huid, na het scheren voelt mijn huid minder prettig aan. Ergst had ik het met Geo F. Trumpers Sandalwood, die brandde echt op m'n huid. Weggegeven en die persoon was vol lof, zo zie je maar.
iwan073 Posted August 31, 2013 Author Posted August 31, 2013 Hoi Snuff, waar kun je aan samples komen? Gewoon bij de webshops?
Scheerschurk Posted August 31, 2013 Posted August 31, 2013 Wat ik over C&E lees is dat het schuim niet zo fantastisch is maar dat de geur van 'Nomad' echt waanzinnig lekker is en het hoofd van de vrouwtjes op hol laat slaan, ik wil hem haast halen voor de geur alleen. Van TOBS heb ik de Jermyn Street zeep variant in huis, ook een hele lekkere geur en een makkelijk te maken en goed verzorgend schuim. Maar sinds ik een DR Harris zeep heb (Arlington) merk ik dat ik minder vaak de TOBS pak, die werkt gewoon zo goed voor mij. Ik ben het met Snuff eens, DR Harris staat net een stap hoger dan TOBS. Ik vind de geur van Arlington (Varens en citrus) wel iets minder interessant dan de Jermyn Street maar nog steeds fantastisch, het klinkt misschien als een luchtverfrisser voor in je auto maar je hebt het gevoel alsof je in een park vol met varens en citroenbomen zit.
iwan073 Posted August 31, 2013 Author Posted August 31, 2013 D.R. Harris heeft geen Sandalwood toch? Dat lijkt mij juist een heerlijke geur
Snuff Posted August 31, 2013 Posted August 31, 2013 Hoi Snuff, waar kun je aan samples komen?Gewoon bij de webshops? Ja, hier is alvast wat om je van je geld te ontdoen http://connaughtshaving.com/scsam.html http://www.trumpers.com/product_detail.cfm?ProductID=111547656 http://barclaycrocker.com/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=barclay&Category_Code=SAMSETS http://www.truefittandhill.co.uk/products/Creams-and-Balms-Sample-Pack.html http://www.shoeboxshaveshop.com/taylor-of-old-bond-street--samplers.html
iwan073 Posted August 31, 2013 Author Posted August 31, 2013 Dank je Snuff! [sMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
iwan073 Posted September 12, 2013 Author Posted September 12, 2013 Ok, het is dus de Taylor of Old Bond Street Lemon & Lime geworden. Een fantastische frisse geur! Kan iemand mij vertellen hoe de Geo F. Trumper zepen/crèmes zijn? Welke webshop verkoopt die eigenlijk?
DoubleB Posted September 12, 2013 Posted September 12, 2013 Ik ben zelf erg fan van Geo. F. Trumper. Zowel hun cremes als zeep vind ik van prima kwaliteit! Cremes zijn van iets zachtere substantie als de TOBS cremes, maar ik vind de verzorging iets beter. www.scheerwinkel.nl heeft een assortiment van Geo. F. Trumper.
Recommended Posts