Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Vanmorgen de tijd genomen voor de tweede zeep in de serie van Extro, de Dandy.

crema-da-barba-dandy-800x800.jpg

Met een silvertip dassenharen kwast, zoals gisteren ook bij de Tabacco, ontstond eerst ook veel en nog wat luchtig schuim. Net als bij de Tabacco wilde ik ook niet in de pot doorschuimen totdat het dik werd, maar op het gezicht lukte dat in no-time. Echt een zeep, zoals Martin de Candre, waarvan ik dat ook herken, dat "doorschuimen" en aangroeien van schuim met dat je het opbrengt. Daardoor was het super gemakkelijk om met één keer laden 3 passes te kunnen doen.

Dan met betrekking tot de geur. Ik had niet meer gekeken naar de beschrijving en haalde er zelf iets van citrus - lemon uit met een wat pittige ondertoon. Nu ik dan net weer keek en las "bergamot - citroen - dragon" als hoofdgeuren, was ik het daar helemaal mee eens. Een aangename frisheid, een beetje complex ook wel. Waarschijnlijk ook een fijne zeep voor 's zomers, hoewel het geen koude frisheid is, die je voelt.

De scheerbeurt ging er prima mee, de tweede pass een feest van een fijne geur en een lekkere dikke laag. Geen enkele moeite ook met een derde pass, terwijl je dan met menig zeep toch al een beetje aan het eind van het schuim bent, zeg maar. Wat dat betreft begrijp ik wel de vergelijking en de betiteling dat dit de Italiaanse Martin de Candre is, al zijn dergelijke vergelijkingen meestal niet handig.

Weer geen as of asb gebruikt en ook geen moment gedacht dat mijn huid droger was dan anders. Het voelde gewoon prima. Net als de tabacco is het geen geur die zich enorm opdringt en evenmin eentje die je dus de rest van de dag nog terugkrijgt. Wat dat betreft voor mij prima. Kortom, dit is zeker ook een aanrader!

Edited by Guest