Barbiere di Figaro Posted November 17, 2016 Posted November 17, 2016 (edited) Veel over geschreven en ook al vooraf over gehoord en recensies van anderen gezien, maar blijft de vraag hoe het dan is, als je hem eindelijk zelf in huis hebt. Als eerste valt de fraaie zware glazen pot op en het grote deksel met mooi label. Maar dan nog, de zeep moet wel functioneren. De berichten vooraf waren vooral over de intense tabaksgeur, waardoor je zou verwachten dat het een "love-or-hate" zeep zou worden. Na het eerste gebruik verwacht ik dat zelf niet. En ook dat het meer een creme zou zijn dan een zeep of een croap. Het is niet een heel harde zeep, zeker niet, maar het is ook niet een TOBS-creme zeg maar. Je kunt gerust het schuim maken in de pot (zowel wat betreft de dichtheid van de zeep als de grootte van de pot) Bij zo'n eerste keer opschuimen, wil een zeep nog wel eens niet direct veel schuim geven en ik had in eerste instantie ook die indruk. Je wilt ook niet meteen de hele Extro-tekst wegvagen....dus met een voor mijn doen nog een beetje licht schuim verder gegaan met opschuimen op het gezicht. En daar begon een dubbele aangename verrassing. De geur is inderdaad intens, maar intens lekker. Een diepe tabaksgeur, verfijnd, niet "in your face" maar nadrukkelijk aanwezig. Maar, ook de hoeveelheid die ik vervolgens had aan schuim was best bijzonder. Ik ben niet zo van de superlatieven die bij elke nieuwe zeep weer overtroffen worden. Dus dit was zeker uitstekend. Veel fijn schuim. Door het verder opschuimen was het een prima schuim, lekker smeuig, die erg goed aansloot op de huid. Ik heb nota bene 3 passes kunnen doen en kon toen nog behoorlijk wat uit de kwast knijpen. De tweede en derde pass vooral ook de geur nog beter tot zijn recht laten komen. Het was al met al een daadwerkelijk goede nieuwe zeep, die naar mijn verwachting heel wat fans zal gaan krijgen. Op naar de volgende Extro-zeep, er zijn er nu 5.... Edited November 18, 2016 by Guest
Hanskoning Posted November 17, 2016 Posted November 17, 2016 Mooie recensie Eric en het maakt steeds nieuwsgieriger naar deze zeep, zo te lezen dus een kwalitatief mooi schuim die doet denken aan de zuinigheid van bijvoorbeeld een Castle Forbes of Penhaligon en ook bij deze zepen blijft de geur mooi aanwezig, dus ik denk dat deze zeer hoge ogen bij mij gaat scoren Heb jij de order met deze zeep al naar die belhamel -die mij zo in het ootje wilde nemen en waarvan jij wel begreep wie ik bedoelde- al verstuurd?? Graag ook even een foto met open deksel hoe de zeep er dan uitziet, want anders zie ik die schelm ervoor aan voor zichzelf zo maar samples achter te houden, doe dan ook direct even de Fructi fotograferen
fireshrimp Posted November 17, 2016 Posted November 17, 2016 Mooi verslag, hopelijk arriveert de "Dandy" variant komende dagen in Schiedam. Heb goede hoop dat deze net zo goed bevalt.
Barbiere di Figaro Posted November 17, 2016 Author Posted November 17, 2016 Hoi mannen, @Hans: mocht in jouw exemplaar de letters E X T R O niet meer in de zeep staan, dan mis je hooguit een halve centimeter.... Verder wil ik in een goede vriendschap niet stoken! Maar, vandaag is direct alles de deur uit gegaan. @Richard: dat was niet mijn ervaring. Heb opzettelijk geen as of asb gebruikt om wat beter de eigenschappen van alleen de zeep zelf te kunnen beoordelen, maar ik had niet het gevoel dat die lang bleef hangen. Niet langer dan andere zepen. Zou het zeker ook gemerkt hebben, nu het de eerste keer was met deze geur.
Judgement Posted November 17, 2016 Posted November 17, 2016 Dag Eric, Mooie review en beschrijving van het product. Is er ook een after shave van beschikbaar? Mocht dat niet zo zijn welke zou er dan bij passen?
Barbiere di Figaro Posted November 17, 2016 Author Posted November 17, 2016 Bedankt! Die EDT is er wel van, maar hebben we nog niet. Dat is natuurlijk de geur die geheel gaat matchen. We hebben dit besteld, terwijl nog niet alles er was (en dat is ook nu nog niet zo), maar ik vermoed dat Extro straks van alle geuren tenminste een zeep en EDT zal hebben. Zo hebben we nu al de EDT Bergamotto di Calabria (waarom zijn die namen toch zo lang?) en daarvan komt er vast een zeep aan en zo is er dus ook een EDT Tabacco terwijl we vooralsnog alleen de zeep hebben. En, naast de Tabacco die veel aandacht krijgt, ook internationaal, zijn die andere zepen ook super! Ik zal die zsm gaan proberen, om ook daar een review van te kunnen geven.
Hanskoning Posted November 30, 2016 Posted November 30, 2016 Vanmiddag ontvangen en direct opgeschuimd met een vrij droge Razorock Plissoft en wat een mooie geur komt er dan vrij en al snel ontstaat er een mooi dicht vettig schuim. Fantastisch mooie luxe verpakking al met al is de eerste indruk van deze zeep meer dan geweldig
Barbiere di Figaro Posted November 30, 2016 Author Posted November 30, 2016 Goed te lezen Hans! Op naar de daadwerkelijke test!
Recommended Posts