Jump to content

Eucalyptus gezocht

Loei

Recommended Posts

Dag mannen,

Ik ben eigenlijk wel op zoek naar een scheerzeep / créme die geurt naar eucalyptus.

De zeep hoeft voor mij geen verkoelende werking te hebben.

Als voorbeeld: Ik vind de Proraso groen zeep zelf niet naar eucalyptus ruiken.

Mijn vriendin gaf me laatst een flesje van Rituals, zie de afbeelding hieronder.

Dat spul ruikt heerlijk naar Eucalyptus, en ik ben op zoek naar zo'n geur in een scheerzeep.

Ik hoop dat iemand me kan helpen aan een zeep/créme met pure eucaluptus geur.

Zie hier nog de afbeelding van het flesje.

1b3a7c73.jpg

Bedankt mannen, Dr Harris heb ik altijd nog willen proberen, dus dat wordt dan toch de Eucalyptus, ben ook nog wel benieuwd naar Windsor en Arlington eigenlijk.. :roll:

Die Omega lijkt me ook zeer betaalbaar om eens te proberen. :)

Loei, nog even een open deurtje intrappen maar voor de extra smeuïgheid gooi ik stiekum bij het opschuimen er ook nog een heerlijk druppeltje van onderstaande vloeistof in, waarvan ze zoals je ziet ook grote flessen hebben ;)

De Windsor is een heerlijk ruikende zeep waarvan alleen de geur in het schuim me zeer teleurstelde, je ruikt dan bijna niets meer. Ik doel hier op de zeep de creme heb ik nog nooit gehad.

En de Arlington is en blijft een favoriet en de geur van deze zeep blijft wel heerlijk aanwezig in het schuim.

IMG_1079.thumb.JPG.1d25d802279241432247dcd06c1d6a10.JPG

Die arme zeepmaker ... Jaren bezig, geur, samenstelling, scheereigenschappen, alles goed op elkaar afgestemd, voor een perfect resultaat. En dan hebben we hier barbaren die er menthol en eucalyptus doorheen roeren ... Alsof je in een goed restaurant nog voor je eerste hap begint met maggi in de soep te flikkeren.

De Windsor is een heerlijk ruikende zeep waarvan alleen de geur in het schuim me zeer teleurstelde, je ruikt dan bijna niets meer. Ik doel hier op de zeep de creme heb ik nog nooit gehad.

En de Arlington is en blijft een favoriet en de geur van deze zeep blijft wel heerlijk aanwezig in het schuim.

[attachment=0]IMG_1079.JPG[/attachment]

Met de Arlington ben ik het met je eens Hans, maar de Windsor die ik heb blijft goed geuren hoor! Alle twee een lekkere lucht en een zeer goede zeep! :D

Die arme zeepmaker ... Jaren bezig, geur, samenstelling, scheereigenschappen, alles goed op elkaar afgestemd, voor een perfect resultaat. En dan hebben we hier barbaren die er menthol en eucalyptus doorheen roeren ... Alsof je in een goed restaurant nog voor je eerste hap begint met maggi in de soep te flikkeren.

Vergeten wij de peper niet te benoemen.

Mooie vergelijking Richard!

Er is ook nog een TFS Eucalyptus die we als sample of in een heel kilopak hebben.

Zit daar ook menthol door of is het alleen Eucalyptus?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

... Alsof je in een goed restaurant nog voor je eerste hap begint met maggi in de soep te flikkeren.

Inderdaad ... sambal en ketjap moet er in natuurlijk!

Die Omega zeep heb ik gehad, en weggegeven ... bevestigde voor mij weer dat ik niet tegen eucalyptus kan. Als je er wel van houdt is het een prima zeepje.

Die Omega zeep heb ik gehad, en weggegeven ... bevestigde voor mij weer dat ik niet tegen eucalyptus kan. Als je er wel van houdt is het een prima zeepje.

Klinkt goed Johan. Hoe is de geur precies? Een beetje sterk wel?

Mooie vergelijking Richard!

Er is ook nog een TFS Eucalyptus die we als sample of in een heel kilopak hebben.

Zit daar ook menthol door of is het alleen Eucalyptus?

Als er menthol in zou zitten, dan niet veel, het is niet enorm verkoelend.

Bedankt voor de info mannen.

Het zal de Dr. Harris of de Omega worden.

Nu nog even uitgebreid ervaringen opzoeken over beide zepen.

Van wat ik begrijp is de Omega créme meer een "croap".

Bedankt voor de info mannen.

Het zal de Dr. Harris of de Omega worden.

Nu nog even uitgebreid ervaringen opzoeken over beide zepen.

Van wat ik begrijp is de Omega créme meer een "croap".

Je mag mijn Omega wel overnemen Tegen alleen verzendkosten.

Qua hardheid is hij te vergelijken met Proraso en er zit hoegenaamd geen koelend effect in de Omega.

En alleen voor de verzendkosten is een zeer fraai aanbod van Kingjack, anders laat je even je iPad open op tafel liggen met de DR Harris en bijbehorende prijs dan zal ze snel geld voor haar eieren kiezen.

Kwalitatief is de DR Harris de Omega natuurlijk wel de baas maar de Omega is zeker een goede zeep.

Gaat helemaal goed komen. Wederom moet ik de opmerking maken dat we een geweldig forum hebben hier met ons allen. :D

Nu maar hopen dat het veel weg heeft van de rituals geur. :)

• 2 weeks later...

Ik heb toevallig een proefpartij gemaakt met eucalyptus omdat ik nog van alles aan het uitproberen ben en mijn defintieve geurlijn aan het bepalen ben. Die wordt langzaam duidelijk en denk dat de eucalyptus er niet bij zit dus ik hou het bij deze 5 potten. Ik kan je een sample sturen om te kijken of de geur je bevalt?

'Delfts Groen'

Een frisse groene, spa-achtige geur samengesteld uit een topnoot van verse eucalyptus, bergamot en een vleugje citroen. Het hart is een warme tea tree noot met munt en geranium. De basis is musk met accenten van amber, sandelhout en mos.

Ik heb geen idee hoe die Rituals en weet dus niet of de geur een beetje overeenkomt.