Jump to content

Sharp Durablade HI Chromium

Harkos

Recommended Posts

P_M_Sharp_Durablade.jpg.6098e4b553cbd1d951c224cc9de57215.jpg

De Sharp Durable, beschikbaar gesteld door Big Jean, heeft me positief verrast. Dit mesje, afkomstig uit Bangladesh, uit dezelfde fabriek, waar ook de 7 a.m. vandaan komt, leverde me 6 ruim voldoende scheerbeurten. Het mesje ontstijgt ruimschoots het Derby niveau. Het is ook geen toppertje in de richting van Rapira Platinum Lux enz., maar zeer zeker een uiterst bruikbaar mesje. Moet er wel bij aantekenen, dat de gebruikte krabbers ook allemaal vergevingsgezind zijn en makkelijk scheren.

Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig. **

1- Krabber: Ikon X3

Een nieuw mesje vandaag. De Sharp Durable, was aardig goed vanmorgen. Moest er even aan wennen, maar toen had ik in 3 rondes een mooi glad bekkie.

In de X3 was het moeilijk echt iets te vinden van het mesje, daar die krabber veel versluierd door zijn goede, maar gevoelloze karakteristiek. Eens zien hoelang dit goed gaat.

2- Krabber: Giesen & Forsthoff

Het Sharp mesje doet zijn werk vanmorgen moeiteloos zonder fratsen.

De combi is volledig nieuw voor mij, maar doet zijn werk alsof ik hem al veel heb gebruikt met goed resultaat. Gisteravond bij Laurens een kopje koffie gedronken en de Giesen Forsthoff mee gekregen om te testen. Moet hem nog wel een paar keer meer gebruiken, maar voelt meteen vertrouwd. Echt een mooie krabber om mee te beginnen en eigenlijk hoeft het ook niet veel beter. Glad geschoren. Deze krabber komt bij mij waarschijnlijk in het rijtje van de super veilige, duffe kop krabbers. Moet hem nog wel vaker proberen en ook met andere mesjes, maar prijs kwaliteit vind ik het zo de 1e x erg verrassend.

3- Krabber: Above The Tie S1

Ook deze beurt doorstaat het mesje moeiteloos. OK er zijn scherpere, maar dit mesje doet gewoon watje er van verwacht, goed scheren. Als hij op deze manier 5x meegaat overstijgt hij mijn Derby norm ruim.

In de ATT S1 zeer intuïtief scheerwerk. 3 rondes weg baard, nog even het strotje na gedaan, maar dat is altijd mijn bewerkelijkst deel.

4- Krabber: Giesen & Forsthoff

Opnieuw een prima beurt voor de Sharp. Vrij constant in gebruik. Geen verrassingen.

In de Giesen & Forsthoff een prima combi. 3 rondes volgens het boekje, nog even de halsstreek na doen mooi tegen de haren in, dus schots en scheef en glad ben ik weer. Even getest met een stukje aluin om te zien hoe diep er is gegraven. Niet dus, geen prik en mooi glad.

5- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole

Het mesje heeft vanmorgen met vlag en wimpel de 5 norm gehaald. Gaat morgen zeker nog een keer mee, maar daarna maar even zien.

In de 39c in 3 rondes zonder nabewerken glad. Klein plekje op de hals, echter dat lag niet aan het materiaal, maar de bediening. Je moet de 39c niet op je hals laten stuiteren. De zeep laat de krabber erg makkelijk lopen. Echter moet die er wel zitten en dat was dus niet zo, toen ik in de 2e ronde 2x over mijn hals ging en daardoor de krabber dus even stuiterde.

6- Krabber: Giesen & Forsthoff

Het mesje leverde me weer een goede beurt, maar is nu wel in de spaarpot verdwenen. Wat ik gisteren al dacht te voelen, bleek vanmorgen inderdaad waar. De snit wordt minder. Echter heeft dit mesje me dan 6 prima beurten geleverd en scoort het voor mij ruim voldoende.

De 1e ronde met de G&F gedaan. Deze op een Ikon handvat geschroefd en dan heb je wat in de hand. Gevoelsmatig had ik iets van, ik ken dit. Even gekeken, maar blijkt mijn 38c nagenoeg dezelfde vorm en opbouw te hebben, dus dan maar vergelijkend scheren in de 2e en 3e ronde. De G&F voelt iets zachter, dan de 38c, maar verder is er geen onderscheid in het resultaat. Even snel nagemeten met de schuifmaat, maar de Merkur is iets effectiever van opbouw, onderplaat 1 mm smaller, bovenplaat 1,1 mm smaller. Ergo iets meer oversteek van het mesje in de Merkur. Prima glad links en rechts, waarbij de G&F net comfortabeler aanvoelt.

Naar index Harkos