Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Ever Ready 1914

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid suave

- Rituals Samurai aftershave lotion

In twee gangen weer nagenoeg spiegelglad. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Samurai lotion.

Posted

Merkloze open kam krabber

Rapira super stainless (2)

Vintage Omega varken

Omega Crema da Barba

Madre Labs Witch Hazel

Nivea sensitive ASB

Posted

Stirling Kong,

Meissner Salty Sea Sage,

Barbaros TR-1,

Kai (2),

Kruidvat aluin,

Antica Barbieria Colla - Red Sandalwood.

Posted

Merkur Progress (Rapira)

J&T Gusto Das

TOBS Eton

Wimmies scheerkom

Speick AS

TFS ASB Bergamotto Neroli

Het einde van de TOBS Eton komt, helaas, in zicht. Ik gok nog een keer of 3 a 4. Dat is wel heel jammer want dit is toch een heel erg fijne zeep. Klein beetje geladen en gelijk een bak vol met dik vettig schuim. Wat wil een mens nog meer op de vroege (06:00) ochtend.

Posted

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,

Dr. Dittmar Spezial Rasierseife,

Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole,

Sharp Durablade HI Chromium 5e x,

Butterfly Water,

Farmagan Young Aftershave Gel.

Kwast en zeep:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Dr. Dittmar Spezial Rasierseife:

Elke dag wat anders en deze keer de zeep en de AS. Van Laurens kreeg ik een stukje Dr. Dittmar mee. Vanmorgen er schuim van geklopt met de J&T Padoek. Lekker op de bakkes gezet. Terwijl de zeep de baard inweekt, de rest van de spullen gepakt. Scheren maar. Zoek je een zeep, met goede eigenschappen en geen geur toevoeging, dan is deze het, voor mij in elk geval. Het stukje in een kommetje gedrukt, de kwast nat en warm en kloppen maar. gewoon ouderwets op de zeep opgeschuimd en dat leverde een mooi volvet, fijnblazig schuim. Echt zoals ik schuim wil hebben.

Mesje en krabber:

De Sharp Durablade HI Chromium voor de 5e x gebruikt. Het mesje heeft vanmorgen met vlag en wimpel mijn 5 norm gehaald. Gaat morgen zeker nog een keer mee, maar daarna maar even zien. In de 39c in 3 rondes zonder nabewerken glad. Klein plekje op de hals, echter dat lag niet aan het materiaal, maar de bediening. Je moet de 39c niet op je hals laten stuiteren. De zeep laat de krabber erg makkelijk lopen. Echter moet die er wel zitten en dat was dus niet zo, toen ik in de 2e ronde 2x over mijn hals ging en daardoor de krabber dus even stuiterde. Resultaat BBS.

Gisteravond kwam mijn kleindochter een flesje Butterfly water brengen, meegebracht uit Maastricht. Dat is Chinese florida water. Deze ruikt echter veel bloemiger en zoeter dan de Murray's en laat een bloemig poederig gevoel achter. Vind het wel lekker, maar ook wel wat zoet. Wat ASG erop en mijn innerlijk zegt mij dat ik weer goed verzorgd een heel rustige dag tegemoet ga zien. Bezig in Judas over Holleder, dus daar maar mee verder.

Posted

De gisteren van Erwin overgenomen J. A. Henckels Friodur 72 1/2. Je moet echt op zoek naar gebruikssporen. Zeer fraai en scheert ook nog eens zeer comfortabel na een korte slijpbeurt.

ce62ce60537abae4275fd07c6f49aa2f.jpg

Posted

Razorock Plissoft

TFS Anniverary

Gilette G1000 ( Eng )

Polsiver super irridium

Speick ASL

Nivea ASB

G1000 krabbertje is erg licht , maar doet goed zijn werk.

Posted

Nog niet zo lang geleden hadden wij het hier over de verpakking van scheerzepen/cremes met als insteek waarom er niet meer kleinere verpakkingen te verkrijgen zijn om de animo voor het uittesten van zepen vooral financieel aantrekkelijker te maken.

Wel vandaag laat de praktijk zien dat het geen overbodige luxe is.

Bij Maggard diverse zepen met een inhoud van 70 gram gekocht waaronder de DR. Jon's Artic Hydra waarvan de omschrijving mij zeer aantrok. Echter de praktijk is tegenvallend, bij het woord Artic verwacht je een mooie koelende zeep á la de Glacials van Stirling bijvoorbeeld, wel dat is deze zeep dus absoluut niet.

Slechts een zeer lichte tinteling die ruim onder de Proraso groen ligt en ook de geur had ik wat sterker en uitgesprokener verwacht.

De zeep, hoewel het is eigenlijk een crème, doet verder zijn werk op de gebruikelijke "Amerikaanse" wijze, iets meer water erbij tijdens het opschuimen net even wat langer de tijd nemen en je hebt een mooi vol schuim waar het zeer goed scheren mee is.

Maar hier komt dus zeker geen vervolg aankoop van.

De Blackbird met het Voskhod mesje 2x weer voorzichtig over de nog steeds brandende huid geaaid en door de mooie effectiviteit van deze krabber meer dan glad.

De aluin blijft een avontuur dit soort dagen echter de Treufitt & Hill vergoedde weer veel.

IMG_1061.thumb.JPG.ea1b38ebfc89afb12d30e045ae8bb7d9.JPG

Posted

Schick Krona krabber

Polsilver SI mesje

TGC synthetische kwast

TFS Linea Intenso Zagara e Gelsomino zeep

Pitralon Classic aftershave

Posted

vandaag na mijzelf gisteren voorgesteld te hebben mijn eerste SOTD. Trouwens alle nog bedankt voor het warme welkom.

Vandaag DE geschoren want gisteren met het open mes en dan heb ik de dag daarop weinig om te scheren. Maar ik scheer mij iedere dag dus ook vandaag. Onder de douch besluit ik altijd wat voor combi ik deze dag ga gebruiken.

pre shave : douch en een paar druppeltjes amandelolie.

Kwast : whipped dog 24 synteet.

Een DE mes de fattip grande geladen met een polsilver irridium.

Zeep : mama bear rose ice.

Het lijkt wel of ik sinds dat ik met het open mes ben begonnen te scheren het scheren met een DE mes vel soepeler verloopt. Dus ook nu weer een soepele scheerbeurt.

Na het scheren afgewerkt met aluin , pinaud aftershave lotion club man en hema aftershave balm sensitive.

Posted

Zal trachten volgende keer een foto bij te voegen , maar ik ben nog aan het uitvinden hoe dat precies werkt. Ben het afgelopen uur bezig geweest en ik denk dat ik nu weet hoe het moet ,ik ben nl niet de handigste wat computers betreft , maar ik beloof dat er zeker foto,s komen. vindt dat zelf ook altijd leuk!

Posted

Nog eens geprobeerd met de feather ss , sneetje onder neus en 1tje in de nek . Na 1 pas verder gedaan met de fatboy

20161114_192756-1512x2016.thumb.jpg.f0978768889c27c0727357c77027710b.jpg

Posted

Garantie Paris #43

Omega 10019

TFS Corte Sabauba

Figaro EdT gel

De sample van Harrie erbij gepakt.

De geur komt pas echt los als het schuim geklopt is, en die geur is heerlijk!

Zoet en warm, ook doet het als scheerzeep uitstekend zijn werk!

Tijd om zelf ook eens naar een pot TFS te kijken.

50 halen over het linnen en 20 halen over het leer en scheren maar!

Prettig geschoren (tijdens het scheren in ieder geval), ook de ATG gang ging weer redelijk, helaas niet meer dan dat.

Toen de Figaro erop, oei wat deed dat zeer!

Eigenlijk dus flinke irritatie opgelopen, het gezicht sloeg op delen ook rood uit.

Deze irritatie samen met het feit dat ik lang niet zo glad geschoren ben als met een krabber, doet me een beetje balen.

Morgen de Gillette maar op een milde stand gebruiken, en dan woensdag weer een poging.

Ik ruik in ieder geval wel lekker. 8-)

IMG_20161114_185909518.thumb.jpg.36cbf4382c0d6c522d47f7fc71e7593b.jpg

Posted

Razo rock Syntheet

feather prof artist dx met kai captain titan mild : 1 gang

Asylum 0.68 : 2 gangen met Kai captain titan mild

Zeer mdc l'original

Artist dx : enkel rechter en linkerwang en 1 zijde + nek ( niet de ronding van de kin dus)

1 gang met de vleug mee.

Dan de rest met de Asylum(xtg en atg).

Het ging maar aluin gaf een stevige prik hier en daar. Techniek is dus nog niet alles.

Ik moet dus nog minder druk zetten en de hoek van de dx nog kleiner maken.

Hier en daar onderaan nek rode bolletjes.

Even deze avond de 0.68 timeless gebruiken dus en morgenavond terug met de artist dx.

Geen bloed dus dat is al goed. Even dacht ik dat het ok was tot ik de aluin gebruikte. Deze gaf dus een stevige prik.

Afgewerkt met nivea asb. Asl met alcohol was dus niet aan de orde en dit wegens de zware prik van de aluin.

Nadien wel gemerkt dat ik scheerbrand had onderaan de nek. Vermoedelijk dus ook te diep geschoren in de nek.

Ach ja : wie niet waagt blijft maagd dus we blijven verder oefenen

Extra toelichting en verklarende noot : aluin met voetje : ik betwijfel of het voetje de oorzaak was.

Posted
Nog eens geprobeerd met de feather ss , sneetje onder neus en 1tje in de nek . Na 1 pas verder gedaan met de fatboy

Waw, heb je dan vroeger een open scheermes gebruikt ?

Posted

EJ DEL8914bl

Rapira platinum lux (4)

DR sandalwood

Razorock plissoft syntheet

Na een weekje internetloos mijn SOTD weer.

Vorige week eens elke dag geschoren maar tot schrik begon ik ineens flinke irritatie te krijgen. Na het laten staan van 2 dagen blijkt mijn baardhaar anders te zijn gaan groeien :|

Na een nieuwe mapping mij net weer uitstekend geschoren. BBS.

Posted

- Ever Ready 1914

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS tabacco verde forte

- Aluin

- Floid suave

- Biodermal aftershave gel

In twee gangen weer nagenoeg zo glad als een aal. Geen prik van de aluin, een enkel prikje van de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Gillette Super Adjustable

Rapira Swedish Supersteel (2)

Vintage Omega varken

Omega Crema da Barba

Madre Labs Witch Hazel

Pitralon Original ASL

Nivea sensitive ASB

Posted

Razorock Plissoft

TFS Anniversary

Lord L6

Polsilver super irridium

Speick ASL

Nivea ASB

lekker geschoren , de Lord L6 blijkt naar mijn mening toch geen copie , of anders toch een goed scherende :-)

Posted

Razo rock syntheet

Feather artist dx met kai mild mesje

Timeless 0,68 met polsilver mesje

Tobs lemon and lime

Aluin

Asl lime sec

Nivea balm

Ik kon het toch niet laten om ook vandaag van start te gaan met de feather dx.

Weliswaar enkel de wangen met de vleug mee.

Heel goed de hoek in de gaten gehouden en dit was dus best ok.

Voor de rest heb ik me verder geschoren met de timeless 0.68

Aluin gaf geen prik

Goeie scheerbeurt dus

Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Klar Kabinett,

Barbaros TR-1,

Kai (3),

Kruidvat aluin,

Kokosolie.

Wat een fijne zeep is die Klar toch, Peto bedankt!

Posted

IMG_1740.JPG.df410a3b8004240208f436d03b1cc811.JPG

Maar weer eens 'n keer de Fat Boy gebruikt voor het gezicht, hij lag zo zielig te wezen onder een laag stof...