Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal. Ik ben Jos een belegen vijftiger en ik woon op goeree overflakkee. Het wordt eens tijd om mezelf voor te stellen want ik heb al zoveel nuttige informatie van dit forum gehaald en ik ben voornemens ook mijn kleine steentje bij te dragen.

Ik ben twee jaar geleden begonnen mijzelf DE te scheren. Ik was als zovelen hier het zat om telkens 18 euro te betalen voor vier mesjes en ik dacht ik keer terug naar mijn roots en ga weer DE scheren om goedkoper uit te zijn. (dat bleek later een ernstige misvatting te zijn). Ik kocht een zeepje vergulde hand met een kwastje en bestelde op het net een muhle R89. Maar ik had inmiddels ontdekt dat er op scheer gebied veel meer te koop was en er volgde al snel lekkere zeepjes en aftershave geurtjes. Het scheren was even wennen en een sneetje kwam regelmatig voor. Ook zat ik veel op dit forum en haalde veel informatie en tips naar boven van ervaren scheerders. Al snel kwam er een fattip grande welke ik combineerde met feather, astra, of vokshod mesjes . iedere keer als ik wat bestelde probeerde ik wat uit. Na een jaar had ik 15 zeepjes, vijf kwasten en de nodige aftershave balsems en lotions.( vooral prorasso groen aftershave en depinaud lijn Vooral liet ik mij leden door recensies op dit forum. Ik had inmiddels ook het oog laten vallen op scheren met en open mes. Ik had 35 jaar geleden eens een Henckels 5/8 gekocht (na uitbundig terras bezoek) en 1 keer gebruikt. In mei vond ik hem in een oude doos met boeken en ik heb hem toen naar een ervaren slijper gestuurd om hem scheerklaar te maken ( ook op advies van ervaren scheerders op dit forum ) Ja toen moest er toen ook een strop komen enz en heb toen de eerste bibberige schreden op het scheren met open mes gezet , wat in het begin niet echt het prettigste was wat ik in mijn leven gedaan had en ik heb stug maar voorzichtig doorgezet. Al snel kocht ik een world master 5/8 bij paul kox en er volgde al snel een george butler 6/8. Ik had inmiddels een mooie Westholme strop besteld en ontdekte als kers op de taart ook het zelf slijpen. Ik had al wat naniwastenen en heb mij toen ook maar eens verwend met een coticule. Alleen al het persoonlijk contact via de mail voor wat voor steen koop ik was gewoon erg leuk. Daarbij komt dan nog het hele ritueel van het stroppen en zeep kloppen. Ik heb op EBAY wat twee goedkope messen besteld om te oefenen. Goed slijpen heeft ook met de metaal soort te maken enz , maar het gaat mij om de techniek van het slijpen Ik scheer mij ongeveer drie maal in de week glad met het open mes zonder scheer irritaties of wondjes met soms een pitje Maak nog regelmatig de bekende beginners fouten en nog veel te leren en voor de rest met de DE. Op dit moment de fattip grande met een polsilver mesje . ik hoop op dit forum nog veel te leren, delen en bij te dragen op wat sinds twee jaar een hobby is geworden.

groet ,

Jos

Posted

welkom op het forum! Ik moest goeree overflakkee toch even opzoeken, dacht eerst dat je een geintje maakte ivm de naam :oops: Blijkt het een heel mooi stadje te zijn.

Posted

Welkom. Heel veel plezier met scheren op allerlei manieren en natuurlijk ook op het forum.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 1 month later...