Harkos Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 Van 2 kanten kwamen samples Personna Red naar me toe, zowel Moxie66, als Big Jean voorzagen mij van test mesjes. 10 scheerbeurten van hoge kwaliteit in 10 verschillende krabbers. 10 krabbers die niet allemaal als erg tam worden ervaren links en rechts. Ik ben onder de indruk van dit mesje, voor mij een betrouwbaar toppertje. Geen last van hoekgevoeligheid, geen last van bijterigheid, deze durf ik echt aan te bevelen. Komt voor mij in het rijtje Kai Stainless Steel, Personna "Lab Blue", Voskhod, Rapira Platinum Lux, PolSilver stainless en Souplex B keuze. Mijn oordeel: uitmuntend, een blijvertje, kopen en bewaren, voordat de prijs piekt. 1- Krabber: Ikon X3 Een nieuw mesje, ook voor mij voor het eerst, dus nieuw. Wel een mesje, dat direct een goed gevoel geeft. Althans voor zover je over goed kan spreken in de Ikon X3. Die krabber geeft dergelijk weinig feedback, dat het lijkt of je met de achterkant van een soeplepel staat te scheren. Toch met een effectief resultaat. Maar goed, dat hier nog wat krabbertjes liggen om het mesje mee te proberen. In elk geval wel lekker geschoren en de krabber glibberde mooi glad over het vel. 2- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable Het mesje doet het prima. Makkelijk scheren. In de Fat Boy een prima combi. 3 rondes en nog een beetje na werken op de hals, waarna de baard er volledig af was. Mooi glad. 3- Krabber: Above The Tie S1 Het mesje was uitzonderlijk goed vanmorgen. Strakke snit en geen bijverschijnselen. De combi ATT S! en deze Personna is erg geslaagd. 3 vlotte rondes, nog een extra haal over de halsstreek en glad als glad kan zijn. 4- Krabber: Merkur 510 Progress Dit Personna mesje is onveranderd goed. Lijkt wel of de snit niet terug loopt. In de Progress op ongeveer 4 een zeer effectieve beurt. Super glad en geen irritatie. Hoekgevoeligheid absoluut afwezig. 5- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole De Personna heeft mijn 5 norm gehaald en dat met vlag en wimpel. Scheert nog best. In de 39c, een beetje mijn standaard krabber voor controle van mesjes en een beheersbare scheerbeurt, lijkt het mesje beter dan de 1e beurten. Ben benieuwd waar dit dan eindigt. 6- Krabber: Mühle R41 (2015) Het mesje gaat op voor de hogere klassering. Voor de 6e x een prima er mee geschoren. In de R41 geeft dit mesje nog geen krimp, in tegendeel, 3 strakke rondes en minimale extra aandacht voor het strotje. Morgen nog een keer. 7- Krabber: Above The Tie S2 Het mesje gaat de goede kant op, morgen nog een keer en dan overschrijdt deze mijn gemiddelde (op dit moment 7,5). Voelt bijna als ongebruikt. In de S2 weer een effectieve, maar irritatieloze beurt. Nauwelijks hoekgevoeligheid en die er is, zit in de S2, het mesje snijdt onder alle omstandigheden en makt het velletje weer mooi glad. 8- Krabber: Ikon Shavecraft 101 Heb ik hier een toppertje? Ik denk het. Dit mesje weet niet van ophouden. Voor morgen alvast een valkuil bedacht, maar vandaag weer een prima beurt met deze Personna. De Ikon 101 staat eigenlijk garant voor een prima scheerwerk. Geen verrassingen. Wat zwaarder werk de OC kant en de rest met de gesloten kant. Mooi glad, zonder wat voor bijwerking dan ook. 9- Krabber: Fatip Het mesje blijft gaan, merkte wel dat het goed glad scheren wat moeite koste, maar dat kan ook aan de krabber liggen. De Fatip onderplaat gebruikt met een Lord 6 look a like bovenplaat en een custom aluminium greepje. Mijn Fatip is een agressieve met een smalle bovenplaat. De vorm van de bovenplaat komt erg overeen met die van de Fatip. De L6 is echter ongeveer 1,5 mm breder. Hierdoor komt het mesje strakker op de kam te liggen. Ja en dat temt dus die Fatip. Zo wat is dat een goede samenstelling. Nu zit ik meteen met de vraag, moet ik er een Fatip bij kopen??? Ik vind de agressieve eigenlijk al wel goed, maar dit is beter. 10- Krabber: Gillette Tech Fat Handle Het mesje doet het nog prima, maar toch merk ik wat terugloop en gaat deze vandaag na toch een goede scheerbeurt de spaarpot in. 10x me dunkt. In de Tech Fat Handle een prima combi. In 3 rondes redelijk glad, maar kan net iets beter. Vandaar ook, dat het mesje dus voor mij aan het eind is. Naar index Harkos
mezzin Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 Ik heb helaas te veel voorraad maar deze staat op de lijst om mee te bestellen klinkt als een super mes Dank voor de review!
peto Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 Zit Personna Red niet in de rode verpakking dan...zijn de mesjes als bijgaande foto de Personna Red mesjes?
Hanskoning Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 Volgens mij zijn dit de mesjes uit Israel die door de producent ook voor andere aanbieders dezelfde mesjes aanbiedt in ieder gewenste kleurstelling zie b.v. Waren zelfs de HEMA mesjes niet van deze fabrikant??
mezzin Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 De hema mesjes zijn ook Personna of beter gezegd ze worden gemaakt in de fabriek van Personna. Of ze echt hetzelfde zijn geen idee maar misschien de expert vragen of zelf uit testen. Is nog leuker ook. viewtopic.php?p=128717#p128717
Harkos Posted November 9, 2016 Author Posted November 9, 2016 Weet niet of het echt dezelfde zijn van de Hema, zijn zeker Personna's. Heb de indruk afgaande op mijn geheugen, dat deze net even beter scheren, dan de Hema. Ze zijn inderdaad in 2 verpakkingen. Voorbeeld:Red
ArieMaiden Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 Mooie review Harkos. Heb deze mesjes al een poosje op het verlanglijstje staan maar nog steeds niet in bezit. Dit trekt me over de streep om ze binnenkort eens aan te schaffen.
GladJakker Posted November 30, 2016 Posted November 30, 2016 Grappig dat Harkos de Personna net boven het Hema-mesje plaatst. Bij mij is het precies andersom.Zij het nipt. Maar het kan zo maar zijn dat het te maken heeft met merkbeleving. Het Hemas-mesje zie ik als een huismerk en dan denk je dat uit dezelfde fabriek een net iets beter merk-mesje komt. Maar wat ik bij een SotD ook al zei: ik weet niet of ik ze bij een dubbelblind-test uit elkaar zou houden.
Johan Posted December 9, 2016 Posted December 9, 2016 Weet niet of het echt dezelfde zijn van de Hema, zijn zeker Personna's. Heb de indruk afgaande op mijn geheugen, dat deze net even beter scheren, dan de Hema. Ze zijn inderdaad in 2 verpakkingen. Voorbeeld:Red De Personna Platinum Chrome en HEMA mesjes zijn zeker niet identiek, naar mijn mening. Ik vind de PPC mesjes iets soepeler scheren.
Bartmen Posted December 11, 2016 Posted December 11, 2016 Bedankt voor de tip !. De combie van de fatip met de lord l6. Was er niet opgekomen. Jammer ik heb me pas geschoren met de fatip. Morgen maar eens proberen hoe dat voor mij werkt. Ik heb het net inelkaar gedraaid en het looks good. Gelukkig heb ik twee fatips
Robert79 Posted January 2, 2017 Posted January 2, 2017 Allereerst allemaal nog de beste wensen in het nieuwe jaar ! Zelf bezit ik beiden versies zoals op deze foto. Blijkbaar is de wikkel van de rechter versie nu tegenwoordig wel wit.Net zoals de Hema versie ook die witte wikkel heeft. Zover ik weet is de wikkkel van de linker(voor de amerikaanse markt) versie nog wel rood. Vandaar dat ze 'Red's' heten. Zelf is mijn ervaring ook dat de Hema blades anders aanvoelen dan die 'Red's'. Daarom gebruik ik bij de Hema blades mn DE89, maar ik moet bij de 'Red's mn Lord L6 gebruiken, omdat het anders voor mij niet werkt.
Johan Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 "Red" is een typische Amerikaanse benaming, die we naar mijn mening hier niet zouden moeten gebruiken. Op de Engelstalige fora heb ik het ook consequent over Personna Platinum Chrome (of PPC) mesjes. De wikkels zijn hier niet rood, en de fabrikant drukt niet voor niets "Platinum Chrome" op de verpakking en de mesjes.
Harkos Posted January 6, 2017 Author Posted January 6, 2017 Na enig zoeken op www vond ik dit artikel van Sharpologist over Personna en verschil US en Israel: Personna Misschien wel interessant.
efsk Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 "Red" is een typische Amerikaanse benaming, die we naar mijn mening hier niet zouden moeten gebruiken. Op de Engelstalige fora heb ik het ook consequent over Personna Platinum Chrome (of PPC) mesjes. De wikkels zijn hier niet rood, en de fabrikant drukt niet voor niets "Platinum Chrome" op de verpakking en de mesjes. Dank je wel Johan.
Robert79 Posted January 7, 2017 Posted January 7, 2017 "Red" is een typische Amerikaanse benaming, die we naar mijn mening hier niet zouden moeten gebruiken. Op de Engelstalige fora heb ik het ook consequent over Personna Platinum Chrome (of PPC) mesjes. De wikkels zijn hier niet rood, en de fabrikant drukt niet voor niets "Platinum Chrome" op de verpakking en de mesjes. Het is ook in principe een Amerikaanse benaming, maar ja, zolang de fabrikant deze mesjes speciaal voor de USA in deze doosjes aanbied, zal die naam altijd wel blijven. Hetzelfde verhaal als met die andere blauwe Personna versie, de "Lab blue". En daar staat op het mesje gedrukt "super".
Recommended Posts