Jump to content

SOTD 7 november - 13 november 2016

cutthroat

Recommended Posts

- Lord L6

- Lord Captain

- L'Occitane Plisson

- Rose of Bulgaria

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Biodermal aftershave gel

In twee gangen weer nagenoeg zo glad als een biljartbal. Deze Lord combi blijft toch wel één van mijn favorieten. Geen prik van zowel de aluin als de Pinaud. Afgemaakt met de aftershave gel.

Merkur Progress

Lord Classic (2x)

Scuttle

Simpson Best Badger

Haslinger Coconut

Nivea Balm

Paco Rabanne XS

Hedenmorgen vroeg een snelle scheerbeurt.

Zo graag ik de Haslinger Schafmilch gebruik zo tegen veel ook vandaag weer de Haslinger Coconut. Wederom een bijna niet waar te nemen geur en m.i. aanzienlijk mindere scheereigenschappen.

Desalniettemin deden de Progress en het Lord mesje hetgeen verwacht, en dus glad in drie passes. Nivea balm voor de verzorging en voor de finish XS van Paco Rabanne.

Fijne dag allemaal.

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,

Stirling Bergamot Lavender,

Ikon Shavecraft 101,

Personna Platinium Chrome (Red) 8e x,

L.T. Piver lotion Lavande en Panier & Sens Lavanda EdT,

Farmagan Young Aftershave Gel.

Kwast en zeep:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Stirling Bergamot Lavender:

Mijn J&T met de Stirling was weer een nieuwe kennismaking. Erg betrouwbaar, weet wat ik aan die kwast heb en die Stirling zepen leveren blijkbaar allemaal vergelijkbaar schuim. Mooi zeer fijnblazig spul dus, volvet, smerend en verzorgend, gaat erg richting Bulgaarse yoghurt en dat vind ik mooi om mee te scheren.

Mesje en krabber:

De Personna Platinium Chrome (Red) voor de 8e x gebruikt. Heb ik hier een toppertje? Ik denk het. Dit mesje weet niet van ophouden. Voor morgen alvast een valkuil bedacht, maar vandaag weer een prima beurt met deze Personna. De Ikon 101 staat eigenlijk garant voor een prima scheerwerk. Geen verrassingen. Wat zwaarder werk de OC kant en de rest met de gesloten kant. Mooi glad, zonder wat voor bijwerking dan ook. Resultaat BBS.

De zeep roept om lavendel afwerking, nou dat kan. De geur nog wat versterkt met Panier & Sens Lavanda EdT en afgewerkt met de Farmagan. Lekker fris en Mediterraan.

Mijn standaard rondje:

TOBS pre-shave Oil

Muhle R89 + kwast met souplex

TOBS sandalwood zeep

en mijn voet loze plastic loze nieuwe verse Aluin blok (Féret Bloc Hyalin Aluin)

en TOBS aftershave lotion

Weer even een SOTD (vergeet er wel eens wat omdat ik s 'avonds scheer en dan het bed in duik)

Was een minder rustige scheer actie kids in de douche en wassen en tussendoor even scheren. Maar techniek is nu zo verbeterd dat het resultaat toch BBS was met een beetje Aluin prik. Mijn huid is nu wel hersteld na de jaren van misbruik met de fusion. Had altijd wat last van pukkeltjes en scheerbrand. Nu niet meer eindelijk. ^_^ en vrouw lief wil de fusion graag opmaken (vind ze zonde om weg te gooien) en overstappen. Misschien een mooie krabber voor haar als kado tzt. Het enige nadeel van het nieuwe scheren is dat ik scheerschuim moet maken als de meters geschoren moet worden mooi argument voor een scuttle of een mooie scheerkom als kado via de sint of mijn verjaardag.

Wel vorige week een goede bevestiging gehad dat het 'nieuwe' scheren een groot succes is. Even op de oude manier met de fusion snel even gekortwiekt ik heb het geweten meh wat een bagger scheer actie. Was wel vrij glad dat viel me mee maar binnen een paar uur had ik al weer stoppels. Huid was geïrriteerd. Nu heb ik dat ik ook wel als ik met mij Muhle scheer alleen deze stoppels zijn niet irritant of prikkend. Dus een grote vooruitgang moet nog wel even zoeken naar de juiste mesjes maar goed de souplex bevallen goed de feathers zijn ook super alleen moet mijn techniek even beter om zonder bloedbad te kunnen scheren. Maar als ik mijn tijd neem zijn de feathers wel super super glad resultaat.

en vrouw lief wil de fusion graag opmaken (vind ze zonde om weg te gooien) en overstappen. Misschien een mooie krabber voor haar als kado tzt.

Als jij nu een scheerkom neemt voor sinterklaas en zij krijgt van jouw een mooie krabber? 8-)

Bijvoorbeeld een Gillette Long Handle Super Adjustable (Black Beauty) of een Vintage Lady Gillette

QRHg3ot.jpg

Gillette Tech

Gillette 7 O' Clock

Omega 10019

Proraso wit

Cien Ice

Weinig tijd, dus toch maar een krabber scheerbeurt.

De Gillette Tech is wel erg hoek gevoelig, verliest toch wel een beetje snel zijn charme. :P

Desondanks is er met goede oplettendheid en techniek een zeer glad gezicht als resultaat te behalen. 8-)

Dan de verkoeling afwerken met de heerlijke koele/aquatische geur van Davidoff Cool Water, maar dan middels de Cien Ice die deze geur (erg goed!) immiteert. Ja, de echte Cool Water aftershave ben ik zuinig op, die zal straks alleen nog gebruikt worden i.c.m. Le Marche du Rassage. :roll:

Uiteindelijk een erg fijne scheerbeurt.

Prettige avond mannen.

IMG_20161107_203007511.thumb.jpg.2e2b009f40ddf2c4e260e8e731108997.jpg

7e0459229504a3c550780a47bb12d131.jpg

Lutz met consul greepje

Voskhod, vers

MDC zeep

Prep balsem

Een beetje suf en na iets teveel 12 jarig spul maar een greep gedaan in de lade om eens te scheren.

Nou, dat moet ik vaker doen.

De Lutz was zeer vriendelijk vandaag en die zeep is geweldig.

Heerlijk.

- Lord L6

- Lord Captain

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid suave

- The Shave Doctor aftershave gel

En ook dit keer een nagenoeg spiegelglad resultaat na twee gangen. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Merkur Progress (Rapira)

Semogue 2000

Wimmie scheerkom

Stirling Tuscany

Speick AS

Nivea ASB

De laatste (4x) met deze Rapira, gezien de buitentemperatuur voorlopig even geen menthol zeep. Gelukkig zijn daar de warmere geuren van Toscane.

T&J das

Bleus soap goat milk

Merkur 37C

Voskhod

Floid vigoroso

Etos ASB

De das doet het nog steeds uitstekend. Ik moet wel meer laden dan ik gewend ben maar zo zijn de zepen sneller op :|.

De Voskhod bevalt helemaal niet. Zowel in de Futur als in de 37C is hij erg trekkerig.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

EJ DEL8914bl

Feather (2)

Razorock syntheet

Tobs Lemon&lime

Proraso ASB

Vakantie. Lekker weekje weg en hoe kan je dat beter beginnen dan een lekkere scheerbeurt.

Mijn opa die mee is wou zich ook nog wel een keer zo scheren maar gezien zijn medicijnen lijkt ons dat niet zo'n goed idee.

Luyixian Synth-24x68,

True Fitt Hill 1805,

Fatip,

Personna Platinium Chrome (Red) 9e x,

Proraso AS,

Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:

Luyixian Synth-24x68 en True Fitt Hill 1805:

Het syntheetje met de T&H waren een openbaring. Niet eerder een T&H crème gebruikt, maar laatst was ik voor een Cyril bij Man and Shaving. Juan gaf me toen een monstertje mee, die nu dus aan de beurt is. Moet zeggen, dat dat prima spul is. Voor mij erg vergelijkbaar met Tobs. Een ingetogen en tegelijk stevige geur. Goede scheervoorbereiding en weinig nodig voor veel schuim.

Mesje en krabber:

De Personna Platinium Chrome (Red) voor de 9e x gebruikt. Het mesje blijft gaan, merkte wel dat het goed glad scheren wat moeite koste, maar dat kan ook aan de krabber liggen. De Fatip onderplaat gebruikt met een Lord 6 look a like bovenplaat en een custom aluminium greepje. Mijn Fatip is een agressieve met een smalle bovenplaat. De vorm van de bovenplaat komt erg overeen met die van de Fatip. De L6 is echter ongeveer 1,5 mm breder. Hierdoor komt het mesje strakker op de kam te liggen. Ja en dat temt dus die Fatip. Zo wat is dat een goede samenstelling. Nu zit ik meteen met de vraag, moet ik er een Fatip bij kopen??? Ik vind de agressieve eigenlijk al wel goed, maar dit is beter. Resultaat BBS.

Proraso met de Nivea wa een mooie finale bij de T&H. Luie dag vandaag.

T&J Das/Olijf

ATT R1 met personna blue (1)

Penhaligon Endymion creme en ASB

Heerlijk kwastje. Het valt me op bij dit natuurproduct dat de haren hard en stug aanvoelen als ze droog zijn maar in contact met water direct zijdezacht worden. Weer helemaal glad en heerlijk geurend met dank aan Penhaligon.

Een mooie dag!

Merkur Progress

Polsilver Super Iridium(3)

Whipped Dog 24mm syntheet

Maca Root

Aluin

Pitralon Classic aftershave

Weer een heerlijke scheerbeurt.

Dit mesje bevalt me echt beter in deze krabber dan de Feather.

DFS!!

Fijne dag.