Skoebidoe Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ik heb onlangs de voordelen van scheren met koud water ontdekt. In het begin scheerde ik me altijd met warm water. Ik had regelmatig last van irritatie. Sinds ik overgestapt ben op koud water scheren, is de irritatie nagenoeg verdwenen. Ik heb ook het gevoel veel gladder geschoren te zijn. Zijn er hier nog voorstanders van koud scheren? Of ben je juist een tegenstander? Laat hier je argumenten achter pro of contra.
efsk Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Afhankelijk van het weer scheer ik me met warm of koud water. Hoe warmer het weer, hoe minder warm het water. Voorheen vond ik warm water een noodzaak, maar mijn zienswijze is dus ondertussen gewijzigd.
Buffel Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Voor mij hetzelfde , koud water geeft geen irritatie . Heerlijk Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HiFuMi Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 doe je dan ook de zeep aanmaken met koud water ??
efsk Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ik wel, maar dat doe ik over het algemeen ook als ik met warm water scheer.
HiFuMi Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 opmerkelijk dus dan neem ik aan dat je dan gewoon goed schuim krijgt ga ik ook eens proberen
efsk Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ja hoor, geen problemen mee. Overigens: bij koud weer en gebruik van de met warm water gevulde scuttle maak ik het schuim ook met warm water aan, anders is de warme scuttle wat onzinnig. Bij erg warm weer wil ik de scuttle ook wel met koud water vullen, althans als ik niet de Stirling Glacial Wintergreen gebruik want die is koud zat zonder scuttle (wel met koud water aanmaken), en daar volgt natuurlijk automatisch aanmaken met koud water uit.
Skoebidoe Posted November 5, 2016 Author Posted November 5, 2016 doe je dan ook de zeep aanmaken met koud water ?? Ja hoor. Ik merk met de zeep die ik gebruik (Proraso wit) geen verschil in het aanmaken van schuim. Koud werkt even goed als warm. Las dit overigens ook op andere fora.
Skoebidoe Posted November 5, 2016 Author Posted November 5, 2016 Nog enkele voordelen van koud scheren op een rijtje: Gladder scheerresultaat. Het gaat sneller want je hoeft niet te wachten op warm water uit de kraan. Als je dan toch een sneetje hebt, is het vlugger gestelpt Het is goedkoper dan scheren met warm water
Tjebbe Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ook ik scheer me altijd met koud water, heerlijk! Geeft me een fris gevoel en de irritatie blijft achterwege.
efsk Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Nog enkele voordelen van koud scheren op een rijtje:Gladder scheerresultaat. Dat merk ik niet.
efsk Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ook ik scheer me altijd met koud water, heerlijk!Geeft me een fris gevoel en de irritatie blijft achterwege. Als je na het scheren irritatie hebt dan doe je iets anders niet goed dan warm water gebruiken.
Snuff Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ik scheer me vaak met koud water maar niet altijd.
Hanskoning Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Aha dan hier eindelijk de dissonant, scheren met koud water vind ik ronduit onprettig op de huid aanvoelen en hooguit bij tropische zomerdagen wil ik lauw/koud water gebruiken in combinatie met een menthol zeepje. En zoals vorige week al gezegd het water hier op de camping is meerdere graden kouder als in het Utregse dus de botjes zouden zeker hiermee niet gelukkig zijn, enkel het afspoelen na de scheerbeurt mag voor mij dan weer wel met ijskoud water dat vind ik een heerlijke afsluiting. Of het hierboven vermelde oordeel dat je je met koud water gladder scheert opgaat twijfel ik in hoge mate, dan zou je je scherend met de Timeless ontdoen van de opperhuid. Nee ik dacht juist dat met koud water zeg maar het kippenvel ontstaat waardoor de haartjes iets teruggetrokken raken.
Kamp Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ben het met Hans eens, meestal warm water met scheren en koud water voor afspoele.
Tony Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ook hier, scheren met warm water/scuttle en afspelen met koud.
Edsel Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ik scheer al jaren met koud water. Ik zie persoonlijk geen enkel voordeel bij het gebruik van warm water.
Johan Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 UEKAZ ... en de mijne is dat inderdaad. Ik heb me af en toe noodgedwongen met koud water moeten scheren, en het is mij altijd uitermate slecht bevallen.
Tjebbe Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ook ik scheer me altijd met koud water, heerlijk!Geeft me een fris gevoel en de irritatie blijft achterwege. Als je na het scheren irritatie hebt dan doe je iets anders niet goed dan warm water gebruiken. Ik vind je stelling nogal resoluut.
efsk Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Dat issie ook, en geldt ook absoluut niet voor 100% van de gevallen, echter. Toen ik met klassiek scheren begon hoefde ik koud water niet te proberen met scheren, doffe ellende. Sterker, ik hoefde niet te proberen te scheren op enig ander moment dan direct na het douchen. Nu de huid aan het scheren gewend is en mijn techniek zo ver gevorderd dat de hoge frequentie nieuw gerei proberen geen hindernis meer is blijken tijdstip, wel of niet douchen en watertemperatuur niet meer uit te maken.
MeneerKrab Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Scheren met koud water geeft kippenvel waardoor je haren meer overeind gaan staan. Scheer zelf met zo heet mogelijk water. Dat is uit onze ketel 60graden.
PI56 Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Jaren geleden mocht ik op kosten van de overheid regelmatig enige tijd kamperen op de hei. Daar was geen warm water voorhanden om je mee te scheren. Sinds die tijd heb ik een aversie tegen scheren met koud water. Gewoon, uit principe.
Tjebbe Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Dat issie ook, en geldt ook absoluut niet voor 100% van de gevallen, echter. Toen ik met klassiek scheren begon hoefde ik koud water niet te proberen met scheren, doffe ellende. Sterker, ik hoefde niet te proberen te scheren op enig ander moment dan direct na het douchen. Nu de huid aan het scheren gewend is en mijn techniek zo ver gevorderd dat de hoge frequentie nieuw gerei proberen geen hindernis meer is blijken tijdstip, wel of niet douchen en watertemperatuur niet meer uit te maken. n=1 Maar ik merk zelfs wel verschil als ik niet direct na het opstaan aan het scheren sla... Dat verschil is klein en inderdaad oefening baart kunst. Wat ik eigenlijk alleen maar zeg, is dat het voor een ieder anders is.
Snuff Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Scheer zelf met zo heet mogelijk water. Dat is uit onze ketel 60graden. Dat doet me denken aan een andere echte man, onze willie
Recommended Posts