Jump to content

Recommended Posts

Posted

Welke scheermesjes zijn volgens jou ondergewaardeerd?

Ik moet zeggen dat ik de Treet Platinum Super stainless mesjes best wel aardig vind. Ze zijn voor mij persoonlijk vegevingsgezind en geven een goed scheerresultaat.

Zijn er mesjes waarvan jullie vinden dat ze best wat meer waardering mogen krijgen? Je kan het hier kwijt!

Posted

Aangezien scheermesjes heel persoonlijk zijn, zou ik zo geen ondergewaardeerde of overgewaardeerde mesjes kunnen noemen.

Posted

Ik ken geen mesje, waar de rest van de wereld zich niet mee kan scheren en ik wel. Dat is allemaal ook erg afhankelijk van de krabber waar je ze in stopt. Ken wel een over gewaardeed mesje, omdat ik me er niet prettig mee scheer. De Feather. De hele wereld loopt er mee weg. Heb hier een voorraadje liggen, die mee niet liggen toe te lachen. Misschien als ooit mijn techniek goed genoeg is :oops: , dat ik ze dan opmaak.

Posted
De Feather. De hele wereld loopt er mee weg. Heb hier een voorraadje liggen, die mee niet liggen toe te lachen. Misschien als ooit mijn techniek goed genoeg is :oops: , dat ik ze dan opmaak.

Lijkt me sterk dat jouw techniek zou te wensen overlaten! Combi mesje huid ligt je gewoon niet, er zijn zat andere mesjes waar anderen mee weglopen die mij absoluut geen goede scheerbeurt kunnen geven. Eindeloze discussie.

Je lijstje met reviews is dan wel weer een goed startpunt voor wie zoekende is.

Posted

Relativeren is een levenskunst [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

GA binnenkort een Feather in mijn ATT stoppen :o

Posted

Heb je wel een punt Harrie als je scheertechniek niet goed is gaat het verkeerd met een Feather, ik raad je dan ook aan om eens te wisselen van mesje en ook eens wat andere merken te proberen. :lol::lol::lol:

Ik scheer me bij de weg fantastisch met Feathers behalve als ze in een CJB zitten die niet goed is :mrgreen::mrgreen:

Posted
Heb je wel een punt Harrie als je scheertechniek niet goed is gaat het verkeerd met een Feather, ik raad je dan ook aan om eens te wisselen van mesje en ook eens wat andere merken te proberen. :lol::lol::lol:

Ik scheer me bij de weg fantastisch met Feathers behalve als ze in een CJB zitten die niet goed is :mrgreen::mrgreen:

Eens zien of hier nog iets ligt, dat te proberen valt. En Teun, de R41 2011, dat is pas een uitdaging, niet met een Feather, maar een Derby. :roll::mrgreen::lol::P

Posted

Zo'n stelling deponeren en uitlokking tot daad overgaande door het slachtoffer Harrie, dat is nog steeds strafbaar hoor volgens art. 302 van het Wetboek van strafrecht en wel opzettelijk zwaar lichamelijk letsel toebrengen. :evil::evil:

Dit geldt trouwens ook voor het adviseren van Sputniks, Super-max, Ladas, Flying Eagles etc. met elke krabber die er te verkrijgen is :x

Posted

Gillette 7 'O Clock mesjes hebben mij aangemaan verrast moet ik zeggen.

En ik lees verder van weinig mensen dat ze die gebruiken.

Posted
Welke 7o'clocks Loei?

Volgens mij de Super Platinums.

Ik heb inderdaad ook goede ervaringen met de Indiase Gillette mesjes. Maar ook die zou ik niet ondergewaardeerd willen noemen.

Aangezien ieder mesje wel voor- en tegenstanders kent denk ik nog steeds niet dat er ondergewaardeerde mesjes zijn.

Posted

Ik bedoel meer ondergewaardeerd als dat ik weinig mensen deze mesjes zie gebruiken.

Ze hebben mij in ieder geval positief verrast. :)

Posted
Ik bedoel meer ondergewaardeerd als dat ik weinig mensen deze mesjes zie gebruiken.

Ze hebben mij in ieder geval positief verrast. :)

Volgens mij zijn er (zeker wereldwijd) heel veel gebruikers van de Indiase Gillette mesjes, vooral van de "blacks". Ik vind het goede mesjes, maar er zijn zoveel goede mesjes. Ik ga er dus niet een extra blokje voor om lopen.

Posted

Ik ga er ook geen blokje voor om, maar heb er denkelijk nog wel een stuk of 500 op voorraad want de Idian Blacks zijn één van de favorieten hier :lol:

Maar dat gaat niet voor iedereen op, zo vindt onze professor der scheve en torsie zaken dit mesje een nachtmerrie nadat ik hem liefdevol enige had verstrekt, vermoedde hij denkelijk kwade zin :lol:

• 2 weeks later...
Posted

Ik zelf zweer op dit moment bij Lord super stainless, werd door mij ondergewaardeerd. Maar begint nu toch een lekker mesje te worden, vergevingsgezind, gaat redelijk lang mee, en goedkoop.

Voir mij geen Rus meer nu ik met Lord scheer.

• 2 weeks later...
Posted

Ik gebruik bij mijn krabber Merkur 39C Slant, Progess en 38C o.a HEMA mesjes. Ik vind de HEMA mesjes goed. De Feathers vind ik beter maar de HEMA's vind ik niet slecht.

Posted
Ik gebruik bij mijn krabber Merkur 39C Slant, Progess en 38C o.a HEMA mesjes. Ik vind de HEMA mesjes goed. De Feathers vind ik beter maar de HEMA's vind ik niet slecht.

Hema is zeker goed, denk ook niet dat de kenners ze onderwaarderen.

Posted

Hema is zeker goed, denk ook niet dat de kenners ze onderwaarderen.

Ik merk dat de "merk" mesjes meer in de picture staan. Vandaar mijn opmerking.

Posted

Mmmmmm dat waag ik te betwijfelen, in heel veel posts wordt er aandacht aan dit mesje besteed en sterker nog beginnende scheerders adviseren we altijd om de dichtbijzijnde Hema te bezoeken om deze mesjes te kopen.

Posted

Dan heb je mij verkeerd begrepen. Wat ik bedoel is dat in het algemeen, dus NIET in dit forum, over de HEMA mesjes laatdunkend wordt gedacht. Men kiest eerder voor mesjes van Gillette dan van HEMA.

• 5 weeks later...
Posted

Tja, wat is een ondergewaardeerd mesje ? Het is natuurlijk maar net hoe gevoelig en sterk je huid is en daar past een bepaald mesje bij. Maar als ik dan toch een mesje(s) mag opnoemen, dan zeg ik de 'Lord Classic' en 'Lord Extra'

Over het algemeen (op vooral de buitenlandse forums) loopt de wereld weg met Feather, Astra SP, Voskhod, Personna lab blue en Shark. Nu kan ik van deze eigenlijk alleen met de Feather i.c.m met een milde Lord L6 krabber mooi scheren. Van Shark krijg ik geen glad resultaat en van de anderen krijg ik scheerbrand.

Maar de Lord Classic en Extra voldoen voor mij uitstekend en werken ze ook nog is met al mijn krabbertjes.

Posted
Dan heb je mij verkeerd begrepen. Wat ik bedoel is dat in het algemeen, dus NIET in dit forum, over de HEMA mesjes laatdunkend wordt gedacht. Men kiest eerder voor mesjes van Gillette dan van HEMA.

Die indruk heb ik niet. Wereldwijd worden de "high street brand" mesjes uit de fabriek in Israël toch vaak besproken. Ik vind het overigens middenmoters.