Jump to content

Hallo gladde jonguhs

handamen

Recommended Posts

Ik ben Han, 53 jaar en nieuw hier.

Ik ben hier gekomen via een verwante hobby, namelijk het zo scherp mogelijk slijpen van mijn keukenmessen. Van daaruit begin ik nu ook aan scheermessen, want dat is toch wel het ultieme mes om scherp te krijgen en te houden. En wat blijkt? Bij scheermessen komt er nog van alles achteraan: stroppen, richten en waarschijnlijk nog wel andere leuke truuken. Bovendien spreken de tests voor de scherpte van het scheermes me ook wel aan; een losse haar doormidden krijgen zonder te snijden, en gewoon scheren en voelen. Dat is net zo leuk als het de eerste keer splijten van een tomaat door het op een mes te laten vallen.

De eerste twee scheermessen die ik heb aangeschaft waren oud en verroest en heb ik met wat vallen, opstaan en opnieuw beginnen scherper gekregen dan mijn keukenmessen. En nu wordt het voor mij pas echt leuk.

Mijn baardgroei is dusdanig langzaam dat ik me maar één keer per week hoef te scheren, dus om me goed te leren scheren ben ik wel een jaartje bezig vermoed ik. Niet erg, als ik het maar kan tegen de tijd dat ik echt slaag voor de losse harentest.

Ik hoop veel van jullie te leren en zelf ook bij te dragen aan jullie scheerplezier.

Groeten,

Han

Welkom, jammer van de vloek der trage baardgroei, zo schiet het niet op. Je mag best een apart draadje aanmaken over je keukenmessen en het slijpen daarvan, zullen hier vast nog mensen zijn met interesse in die richting.

• 1 month later...