Jump to content

Ontwikkeling ambachtelijk scheerzeep

Schoormonnik

Recommended Posts

Hallo allemaal,

mijn naam is Ron en ik zit middenin de ontwikkeling van mijn eigen scheerzeep 'Scheermonnik' 8-)

Wil je proces een beetje volgens dan kan dat hier:

https://www.facebook.com/scheermonnik/

Ik zal met regelmatige onregelmaat de vorderingen posten!

Goede groet,

Ron

Edited by Guest

Voor de mensen met facebook zijn de ontwikkelingen te volgen bij de link in de eerste post.

Het enthousiasme is groter dan ik had bedacht. Zowel hier als op een aantal facebookgroepen.

Ik maak 15 kleine testers voor de testgroep en daarnaast zo'n 25 volwaardige tubs voor de echte die hards die later willen kunnen zeggen: 'ik heb nog een allereerste Scheermonnik. Zo'n plastic pot met sticker.' :lol:

Of ik een gok neem hahahaha ik verwacht gewoon dat het goed is, ik bedoel het zal monniken werk zijn maar ze bestaan wel bekend om hun hang naar perfectie, tenminste als ik de bierdrinkers mag geloven :lol:

Ik neem aan dat het wel scheerzeep is waarvan het schuim stabiel is en dus tijdens de scheerbeurt blijft staan dus met bijvoorbeeld stearic acid?

Als het Biologische zeep is en/of of bestaat uit verzeepte oliën waarbij het schuim snel neerslaat dan pas ik ervoor.

Maar de mail komt eraan.

Mail is verstuurd, ik heb trouwens wel kortgeleden begrepen dat het plaatsen van je e-mail adres op het forum beter niet te doen is.

Het schuim is zeer stabiel. Ik hou mijn recept uiteraard geheim, maar kan wel zeggen dat stearinezuur hoog in de lijst van ingrediënten staat ;)

En de prijs... daar moet ik nog induiken. Kostenplaatje enzo. Kleine oplages. Maar geen zorgen, de prijs zal schappelijk zijn. Ergens tussen de VGH en Aqua di Parma :mrgreen: Inhoud zal liggen tussen de 100 en 115 gram...

Laten we pas geleden hier nog de verzuchting geslaakt hebben dat er bijna geen fatsoenlijk Nederlandse zeep te verkrijgen is - de Vergulde Hand natuurlijk maar is kwalitatief magertjes in mijn optiek- dus dit initiatief ondersteun ik van harte. :P

En gemaakt door een Nederlander waarvan de provincie grens dicht tegen het Zeeuwse aanligt, dus hij begrijpt wel dat wij overige Nederlanders ook geen cent te veel willen betalen :lol:

Wat is er magertjes aan de Vergulde Hand? Dat vind ik interessant om te weten. Ik zal vandaag een filmpje posten waar ik mijn scheerzeep opschuim. Beetje ongeduldig, want de zeep is pas twee dagen oud. Het schuim zal nog verbeteren met de weken, maar het is nu al een romig, stabiel schuim :)

Ja het schuim ziet er mooi stabiel uit, kijk dat punt is al gewonnen :)

Nu nog de verzorgende eigenschappen van het schuim (daar laat de Vergulde Hand dus grote steken vallen) en waar ik persoonlijk zeer van geniet is dat er een goed waarneembare geur in de pot en vooral in het schuim zit.

Maar er zijn twee potten besteld dus we kunnen het medio december uittesten, leuk hé deze hobby :P:P

O boy... ik kan de vraag nu al bijna niet aan :) Wellicht wordt ik de Nederlandse Jabonman ;) Een undergroundzeep in onregelmatige kleine oplages...

Als je elke dag een pan zeep zied, heb je toch al gauw 10 klanten per dag bediend. Me dunkt er zijn hier ongeveer 400 leden, dus in 40 dagen kan je er klaar mee zijn toch, houd je ook nog wel wat over voor een paar anderen. Trouwens zullen ze ook niet allemaal je zeep willen. Houd moed :!::roll::lol::mrgreen:

Hahahaha... het spreekt mij wel aan dat het klein en daardoor hopelijk gewild is. Ik moet ook weer niet te veel maken nu als straks blijkt dat er nog het een en ander valt op te merken aan de zeep zit ik er mee. Ik maak in totaal 25 volwaadige tubs om te verspreiden in december.

Wat denk je van 'Delftse Donderslag':

Een diepe verfijnde geur van zwarte amber en Parijse lavendel met noten van zwarte mirre, zoete vanille, Egyptische musk, tonka bonen en salie.

Dit ziet er inderdaad al veelbelovend uit, ben reuze benieuwd naar de productie, ook hier interesse.

Ron, een potje Delftse Donderslag mag wel richting ........ hiernaartoe komen ;);)

T.

Han,

Zoals eerder al aangegeven, Delfse Donderslag ;)

Edited by Guest