Jan Zoethout Posted November 1, 2016 Posted November 1, 2016 Vijf synthetische borstelkopjes/kwasten vergeleken: vlnr: - Luyixian Jiamei Cosmetics knot / porseleinen handvat - Virginia Sheng syntheet (geen 4th gen.) / Frank Shaving handvat - Muhle silvertip fibre / handvatje uit Israel - TGC syntheet - APShaveCo (Canada) "Tuxedo" / bamboe handvat Dit zijn de synthetische kwasten op 't ogenblik in mijn bezit. Als referentie gebruik ik de Muhle silvertip fibre met het handvatje uit Israel. De kwasten: - Muhle silvertip fibre / handvatje uit Israel Dit was (en is) mijn favoriete kwast - goede backbone, zachte tips, een lading schuim is voldoende voor 3 gangen. Staat op nummer 1 in mijn ranglijst. - APShaveCo (Canada) "Tuxedo" / bamboe handvat Heerlijke kwast - backbone een ietsiepietsie minder dan de Muhle, tipjes nog zachter, en ook hier is een lading schuim is voldoende voor 3 gangen. Ook perfect - gedeelde 1ste plaats in mijn ranglijst. - Luyixian Jiamei Cosmetics knot / porseleinen handvat Borstelkopje via facebook op 't spoor gekomen. Ook een prima kwast - backbone ongeveer gelijk aan de Muhle, tipjes iets minder zacht, een lading schuim is ook hier voldoende voor 3 gangen. Nummer 2 in mijn ranglijst. - TGC syntheet Backbone gelijk aan of iets minder dan de "Tuxedo", tipjes ook best zacht, een lading schuim is net niet voldoende voor 3 gangen. Nummer 3. - Virginia Sheng syntheet (geen 4th gen.) / Frank Shaving handvat Best stevig, minst zachte tipjes, en ook bij deze kwast is een lading schuim net niet voldoende voor 3 gangen. Wel de goedkoopste borstelkop van het stel. Hekkesluiter - nummer 4 in mijn ranglijst. Uiteraard is deze vergelijking puur subjectief - ook bij kwasten geldt: UEKAZ ....
Wolf Posted November 1, 2016 Posted November 1, 2016 Er mooi spul Jan, ik moet zeggen dat hoewel ik op zich geen fan van porselein ben, vooral de meest linkse erg mooi vind van vorm en kleur, dat witte randje bovenaan staat ook erg mooi.
Jan Zoethout Posted November 5, 2016 Author Posted November 5, 2016 Hoi, Mooie kwasten hoor. Hoe kom je eraan? Behalve die ene TGC kwast - zelf gemaakt ...
Harkos Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ken jij de Plisson? Hoe verhoudt die zich tot de hier genoemde kwasten in jouw opinie? Vind zelf de Mühle beter vanwege de backbone. De Plisson is voor mij een echte crème kwast.
Jan Zoethout Posted November 5, 2016 Author Posted November 5, 2016 Ken jij de Plisson? Hoe verhoudt die zich tot de hier genoemde kwasten in jouw opinie? Vind zelf de Mühle beter vanwege de backbone. De Plisson is voor mij een echte crème kwast. Nee Harrie, ik ken de Plisson niet - maar volgens de recensies heeft de Tuxedo (veel) meer backbone dan de Plisson. Uit eigen ervaring kan ik dus niets zeggen ...
Harkos Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ken jij de Plisson? Hoe verhoudt die zich tot de hier genoemde kwasten in jouw opinie? Vind zelf de Mühle beter vanwege de backbone. De Plisson is voor mij een echte crème kwast. Nee Harrie, ik ken de Plisson niet - maar volgens de recensies heeft de Tuxedo (veel) meer backbone dan de Plisson. Uit eigen ervaring kan ik dus niets zeggen ... Waar vind ik die recensies?
Jan Zoethout Posted November 5, 2016 Author Posted November 5, 2016 Op http://theshaveden.com/forums/threads/skunkworks-brush-project-new-tuxedo-synthetic-knot.52609/ en http://theshaveden.com/forums/threads/tuxedo-collective.53054/
DeFalco Posted February 13, 2017 Posted February 13, 2017 Recentelijk een Silvertip fibre gekocht van Mühle, leuk om de lovende ervaring te lezen. Wat is voor jou de keuze geweest om (ook?) te kiezen vor syntetisch?
Harkos Posted February 13, 2017 Posted February 13, 2017 Ken jij de Plisson? Hoe verhoudt die zich tot de hier genoemde kwasten in jouw opinie? Vind zelf de Mühle beter vanwege de backbone. De Plisson is voor mij een echte crème kwast. Nee Harrie, ik ken de Plisson niet - maar volgens de recensies heeft de Tuxedo (veel) meer backbone dan de Plisson. Uit eigen ervaring kan ik dus niets zeggen ... Waar vind ik die recensies? Inmiddels kan ik bevestigen, dat de Tuxedo meer ruggengraat heeft, dan de Plisson. Ik vind de Tuxedo ook prettiger in gebruik. Bij het opbrengen blijven de haren mooi staan en gaan niet zoals bij de Plisson zwabberen, daarnaast strijkt hij mooi af om de laag glad te krijgen.
Jan Zoethout Posted February 13, 2017 Author Posted February 13, 2017 Recentelijk een Silvertip fibre gekocht van Mühle, leuk om de lovende ervaring te lezen. Wat is voor jou de keuze geweest om (ook?) te kiezen vor syntetisch? Ik wil(de) alle soorten proberen: varken - das - paard - syntheet ...
Bert0324 Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 Late reactie, maar toch: Ik heb de Mühle een keer gekocht omdat ervaringen daarmee in het algemeen erg positief zijn. Tel daarbij op dat ik een synthetische reiskwast van hen heb die ik super vind. Toch vond ik de gewone kwast wat minder. Ik denk dat het zit in de veerkracht van de haren, die voelt anders aan dan bij een natuurkwast. Ik gebruik geen kom en op je gezicht plooien de haren zich minder, dan wel buigen en schieten weer terug. Zelf ben ik er dus weer van afgestapt en geef ik de voorkeur aan varkens- of dassenhaar. Wat mij brengt bij een vraag: Jan Zoethout schreef Op 2/13/2017 om 10:25: Ik wil(de) alle soorten proberen: varken - das - paard - syntheet Welke beviel je dan het beste en waarom?
Guest Gusto Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 (edited) Als je eens een andere kwast wil proberen, neem dan een paard (zit tussen das en varken in) Edited December 6, 2017 by Gusto
Bert0324 Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 @Gusto: Are you talking to me? (Stel je daarbij Robert de Niro voor:)) Maar even serieus: Ik was gewoon nieuwsgierig naar Jan zijn ervaringen. Zelf heb ik inderdaad ook wel eens een paardenhaar geprobeerd, van Vie Long. Beviel me niet, prikte genoeg om mezelf prikkelbaar te maken. Ongeveer hetzelfde als een goedkope dassenhaar en veel minder prettig dan een (ingewerkte) varkensharen kwast. Maar goed, het kan zijn dat ook bij deze kwasten er nogal wat variatie is.
Guest Gusto Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 @Bert0324 , het was aan jou gericht, ik heb er twee een Vie-Long en een J&T special (Jan en Teun Vie-long) maar vind dat prikken wel meevallen.
Bert0324 Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 (edited) misschien ben ik gewoon een prikkelbaar mannetje Edited December 6, 2017 by Bert0324 correctie
Marcel Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Het ene paardenhaar is het andere niet, is mijn ervaring. Maar daarover gaat dit draadje niet.
Recommended Posts