Jump to content

Recommended Posts

Posted

De nieuwe Single Edge krabber van iKon is uit. Nogal wat commentaren over de afwerking en hoe het mesje niet echt goed verankerd zit (moet ik gelijk aan Hans denken met zijn CJB). De scheerresultaten zijn echter best goed zo te lezen. Zelf niet geprobeerd en ga ik ook niet doen, iKon is niet aan mij besteed.

28ujpk3.jpg

285eog.jpg

Later deze week zouden ze bij connaughtshaving verkrijgbaar zijn, kop + tweede keus handvat van iKon voor:

El Jefe Razors complete with seconds iKon SE handles would be £36 inc VAT

Posted

Mijn huid is nog steeds niet geheel hersteld van het CJB avontuur dus ik blijf even weg van krabbers waarin het mesje niet goed opgesloten zit :x

Maar in dit soort krabbers kunnen toch ook de mesjes geplaatst worden die ik voor de CJB heb gekocht :?:

Posted

De eerste lichting voldeed niet aan de eisen begreep ik en werd daarom tegen een gereduceerde (sale) prijs aangeboden. Er staat ook op de productpagina: "Please do NOT expect perfection with these razors." Ik dacht dat ook nog niet duidelijk was wanneer de volgende lichting zou komen, omdat er dus kwaliteitscontrole problemen waren. Maar echt op de voet volgen doe ik het ook niet, dus ik kan het mis hebben.

Posted
Maar in dit soort krabbers kunnen toch ook de mesjes geplaatst worden die ik voor de CJB heb gekocht :?:

Inderdaad

De eerste lichting voldeed niet aan de eisen begreep ik en werd daarom tegen een gereduceerde (sale) prijs aangeboden. Maar echt op de voet volgen doe ik het ook niet, dus ik kan het mis hebben.

Nee je hebt het correct, Greg heeft trouwens nu de kopers een deel van hun geld teruggestort zodat het totaal op slechts $20 komt.

Posted
Verplaatst naar "safety razors"

Weet niet of hij daar wel "veilig" genoeg voor is als ik zo hoor.

• 1 month later...
Posted

Mijn El Jefe is binnen - bij het inspannen van het mesje is er inderdaad vrij veel speling.

Het is belangrijk ervoor te zorgen dat de onderplaat zo ver mogelijk naar voren zit bij het vastdraaien:

5YfSUgD.jpg

BdOJGX4.jpg

Hoewel de scheerkop voorzien is van standraard M5x0.8 schroefdraad was het wel even zoeken naar een greepje

dat er soepel opgeschroefd kan worden - mijn aluminium custom greepje en dat van m'n Pearl passen gelukkig.

Scheren met zo'n SE is ook even wennen: de scheerkop is aanmerkelijk breder dan een DE - en dat merk je.

Eerste indruk: dit krabbertje is behoorlijk effectief ... :D

Posted

en blijkbaar een gelukkige gebruiker 8-) Voor de prijs hoef je het alvast niet te laten. Maar gezien ik met de Rx mijn draai heb gevonden niet tot aankoop over gegaan.

Posted

Intussen de El Jefe 2 keer gebruikt met een Feather Professional mesje erin.

De brede kop went snel en geen druk is de boodschap - de beloning is een zeer glad resultaat.

Het SE virus heeft mij duidelijk te pakken ... :mrgreen::mrgreen: