cutthroat Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 - Lord L6 - Lord platinum - L'Occitane Plisson - TOBS sandalwood cream - Aluin - Pinaud Clubman special reserve - Gillette asb In twee gangen weer een VLS resultaat. Geen prik van zowel de aluin als de Pinaud. Afgemaakt met de Gillette asb.
Marcel Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 WSP Chinees TFS Tabacco Verde dure Gillette Aristocrat Junior Personna Medical Prep Myrsol Blue en 444 balsem
Hanskoning Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Marcel, de Medical mesjes scheren deze nu wezenlijk anders dan de Lab Bleu?
Tjebbe Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Stirling Kong, Mama Bear's Iceberg Ice, Timeless OC, Kai (4), Kruidvat aluin, Nivea Sensitive aftershave balsem.
Harkos Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm, Raz*War Spice Age, Ikon X3, Personna Platinium Chrome (Red) 1e x, Pinaud-Clubman Citrus Musk Eau de Cologne, The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel. Kwast en zeep: Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm en Raz*War Spice Age: Om de Raz*War alle kans te geven, vanmorgen de paardenharen Epsilon gebruikt. Tevens met koud water geschoren. Dat wil bij sommige zepen nog wel eens beter gaan en maakt eigenlijk voor het resultaat van het scheren weinig verschil. Over de geur kan ik kort zijn, die wordt er niet beter van. Het opschuimen met de Vie-Long gaat goed, maar eer ik die kwast eindelijk geladen had in die kleine doos, was wel even wat tijdrovend. De harde zeep is ook nog eens wat taai om in de kwast te laden. Eenmaal opgeklopt, is het schuim net als eerder even mooi om vervolgens wat neer te slaan waar de grotere blaasjes overblijven. Elke keer weer even doorkloppen voor de volgende ronde lost dit op. Dit heb ik echter nog niet veel vaker meegemaakt. Het vreemde is, dat ondanks het schuim dus wat neerslaat, het scheren met de zeep elke keer wel goed gaat en me een verzorgd gevoel geeft. Echter mooi schuim, zowel optisch als voelbaar, levert een zeker weldaad aan de scheerbeurt, die bij deze zeep voor mij wat ontbreekt. Mesje en krabber: De Personna Platinium Chrome (Red) voor de 1e x gebruikt. Een nieuw mesje, ook voor mij voor het eerst, dus nieuw. Wel een mesje, dat direct een goed gevoel geeft. Althans voor zover je over goed kan spreken in de Ikon X3. Die krabber geeft dergelijk weinig feedback, dat het lijkt of je met de achterkant van een soeplepel staat te scheren. Toch met een effectief resultaat. Maar goed, dat hier nog wat krabbertjes liggen om het mesje mee te proberen. In elk geval wel lekker geschoren en de krabber glibberde mooi glad over het vel. Resultaat BBS. Om toch de citrus lucht wat te verlengen de Citrus Musk er op, afgesmeerd met de Shave Doctor.
Edsel Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Muhle r41 Grande Ladas super stainless (2) Plisson L'Occitane Stirling Soap Company Nag Champa Madre Labs Witch Hazel Nivea sensitive ASB Na gedurende een week herfstvakantie te hebben gewerkt met de mildere krabbers (Tech en L6) die ik als reiskrabbers in mijn camperbus heb liggen, was het vanochtend de beurt aan de r41. Wederom een probleemloze scheerbeurt en lekker glad in de gebruikelijke twee gangen. In elk geval een goed begin van de nieuwe week.
HiFuMi Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 L ' Occitane Plisson Cade crème Jaguar 5 / 8 " Speick ASL L ' Occitane Cade ASB Mes moet nog eens op de Coticule
Bartmen Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Gevaarlijke afkorting Maar wel mooi om te zien
peto Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Gillette Rocket HD 500 Gillette Wilkinson Sword mesje Simpson Colonel best badger Sapone da barba alla mandorla Pitralon Classic aftershave Geen fijne scheerbeurt maar wel lekker glad en fris. Deze zeep nu een aantal keer gebruikt, het ruikt lekker maar lijkt mijn huid op te vreten. Zo voelt het althans. De Simpson ook een aantal keer gebruikt en ik vind het een zeer fijne borstel. Maakt goed schuim en heeft een goede backbone. Erg prettig in gebruik. Geen spijt van deze aankoop. Fijne dag!
Hanskoning Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Volgens sommige is het juist andersom, die vinden dat die zeep zo "lekker" naar bitterkoekjes ruikt dat zij er een hap uit zouden willen nemen
peto Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Volgens sommige is het juist andersom, die vinden dat die zeep zo "lekker" naar bitterkoekjes ruikt dat zij er een hap uit zouden willen nemen Ik vind de zeep ook niet slecht...schuimt goed op en glijdend vermogen is ook prima. Maar ik kan blijkbaar niet goed tegen amandel. Ook amandelolie geeft een reactie op mijn huid. Dus lijkt het net of de zeep mijn huid opvreet. Het gevoel dat de huid weg brand . Ook mijn lippen voelen zo. Met andere zepen tot op heden geen last gehad.
Loei Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Giessen & Forsthoff Polsilver Super Iridium Razorock Plissoft TOBS Avocado Cien Ice Even geen tijd voor het open mes, dus dan maar een vlugge 3 gangs scheerbeurt met de G&F. Door de haast en de slijtage van het mesje, toch wat bloed puntjes opgelopen. Gelukkig deed de AS niet heel veel pijn. Nu wel lekker ruikend de avond in. Fijne avond mannen.
Hanskoning Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 (edited) Voor het eerst de Gin & Tonic van Stirling gebruikt en wat een heerlijke frisse geur is dit. De Semoque 2 bander had er ook geen enkele moeite mee om er een prachtig schuim van te slaan welke opgebracht over de American Crew pre-shave olie voor een mooie bedekking van de te scheren huid verzorgde. Als eerste met de CJB shavette geprobeerd de eerste gang geheel te doen en de conclusie is dat ik dus absoluut geen natuurtalent ben zoals Wimmie met de shavette Het gaat me waarschijnlijk nog heel veel tijd en moeite kosten voordat ik me de techniek eigen heb gemaakt. Maar ja dan maar op de geleidelijke manier van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Wat me wel opvalt is het feit dat als je maar een klein tikje geeft op de greep en/of op de kop van de shavette het mesje aan de voorkant geheel uit de shavette schiet. Het mesje zit er wel zeer los in, dus de vraag aan Rolf en Wimmie is of dit bij jullie shavette ook zo ? Tijdens de scheerbeurt wel een keer of 4 het mesje moeten terugplaatsen omdat hij uit de kop los geschoten is. De volgende gangen waren voor de Timeless SB 0,95 Scalloped en dat was een feest van herkenning na het lenen van die van Snuff tijdens ons bezoek aan hem. Een heerlijke scheerder die comfortabel maar zeer diep uitscheert. Wat is het toch apart dat ik me met de Timeless open kam niet in staat was om me heerlijk te scheren en de SB scalloped, met eenzelfde mesgat van 0,95, als een zonnetje over de huid gaat. Nog wat nabewerkingen met de CJB, hier en daar een lichte aluinprik en vervolgens de verfrissende ijsberg aftershave afwerking gevolgd door de combi balm van Proraso groen en Omega. Edited October 31, 2016 by Guest
Snuff Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Oei Hans, laat die CJB maar links liggen, daar klopt iets niet! Zou best kunnen zijn dat dit ervoor zorgt dat je zoveel problemen hebt, als het mesje namelijk iets uit de houder zakt als je scheert geeft dit zware problemen. Ik zou wachten tot je de Feather in huis hebt.
Hanskoning Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Dat doet hij dus ja, zelfs als ik een iets snelle beweging maak naar beneden (niet op de huid maar gewoon los in de hand) dan ligt het mesje eruit hij hangt dan alleen nog vast in de houder aan de steelkant.
Loei Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Dat is inderdaad totaal niet de bedoeling Hans, even laten liggen. Heb je een vouwende Feather besteld of een vaste rechte?
Hanskoning Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Voor de duidelijkheid een foto gemaakt. Dus een klein tikje op het scheerhoofd en het mesje schuift eruit, valt me nu ook op dat het mesje aan het uiteinde van de kop helemaal los zit. Trouwens nog gekker ik kan het mesje op zijn plaats krijgen zonder de bovenkant in te knijpen zal hij daarom zo stuiteren??
Hanskoning Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 (edited) Dat is inderdaad totaal niet de bedoeling Hans, even laten liggen. Heb je een vouwende Feather besteld of een vaste rechte? Een vouwende Loei, kwam omdat ik met de shavette met een half DE mesje me al veel gemakkelijker scheerde als met deze rechte CJB. En daar waar iedereen zei dat het scheren met een CJB veel gemakkelijker zou gaan lukte het mij voor geen centimeter. Zoals ik al menig maal schreef sneetjes, wondjes het gevoel of het mesje stuiterde over de huid en heel veel irritatie en niet glad te krijgen. Met de halve DE blade shavette werd ik gladder als met deze CJB. Dus voor de vouwende gekozen omdat ik dacht dat ik misschien deze onbewust veel beter vasthoudt als een rechte en stel nu dat het aan de kop van de CJB ligt dan zal er misschien wel een spijt momentje komen Edited October 31, 2016 by Guest
Tony Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Op de BBW ? Nee Hans, deze is op een Thüringen gefinished. Mijn testmessen gaan over de BBW, kom ik nog op terug.
Recommended Posts