Jump to content

Link informatie geschiedenis Japanse scheermessen

fikira

Recommended Posts

Hoi,

Graag wil ik mijn pagina delen met jullie:

https://historyrazors.wordpress.com

Er is informatie te vinden over de geschiedenis van Japanse straights, Orihi https://historyrazors.wordpress.com/2016/05/28/history-of-orihi-type-kamisori/,

identificatie van kanji (symbolen) op Japanse messen

https://historyrazors.wordpress.com/2016/07/14/kanji-or-japanese-markings-symbols/,

maar ook over Sheffield, ...

Uiteraard zal dit nog verder uitgroeien!

Groeten

Mooie verzameling informatie waarvoor dank (wel storend aan de site is het steeds herhalen dat je niks mag kopiëren en moet doorklikken voor je kan verder lezen, ik begrijp wel dat je zoveel werk niet graag gekopieerd ziet maar als je dat zoveel keer ziet staan gaat het toch storen)

Blij toch nog wat van je te horen na 3 jaar op het forum ;-)

edit: Ik bedoel eigenlijk dat het jammer is dat iemand die zo gepassioneerd is door dit onderdeel van het scheren ons zo lang verstoken laat van zijn inbreng en kennis.

Mooie verzameling informatie waarvoor dank (wel storend aan de site is het steeds herhalen dat je niks mag kopiëren en moet doorklikken voor je kan verder lezen, ik begrijp wel dat je zoveel werk niet graag gekopieerd ziet maar als je dat zoveel keer ziet staan gaat het toch storen)

Blij toch nog wat van je te horen na 3 jaar op het forum ;-)

edit: Ik bedoel eigenlijk dat het jammer is dat iemand die zo gepassioneerd is door dit onderdeel van het scheren ons zo lang verstoken laat van zijn inbreng en kennis.

Ik begrijp je punt heel goed!

Natuurlijk, niet iedereen komt direct op mijn "Home" pagina terecht, vandaar dat ik het op elke pagina toch moet herhalen, dit om misverstanden te vermijden...

Ik heb geprobeerd om het zo klein mogelijk te maken, het went hoor :D

Het gaat ook niet zozeer om het kopiëren alleen; regelmatig vind ik andere informatie, dit verandert de artikels soms drastisch, daarom liefst uiteraard een kopie van de link te gebruiken (die is dan altijd ge-updated)

Uitzondering is de pagina:

https://historyrazors.wordpress.com/2016/07/14/kanji-or-japanese-markings-symbols/

De kanji en uitleg mag gerust gekopieerd en gebruikt worden, het is al eens gemakkelijk om dit te gebruiken voor forums,... ;)

I.v.m. het "moeten doorklikken voor je kan verder lezen", dit vind ik zelf ook irritant... Maar voorlopig weet ik niet hoe dit op te lossen. De "links" in de pagina's zelf gaan dan wel weer rechtstreeks naar de volledige pagina :)

"jammer is dat iemand die zo gepassioneerd is door dit onderdeel van het scheren ons zo lang verstoken laat van zijn inbreng en kennis" :oops::oops::oops: Ik weet het..., in mijn verdediging, de site bestaat nog niet zo lang, en naast het restaureren van scheermessen en stenen, spendeer ik mijn vrije tijd meestal met opzoeken,... voor de site. Ik zit, voorlopig, niet zoveel op de forums. Mijn plan was, na een aantal artikels op mijn site te hebben, dat ik het zou beginnen om het kenbaar maken, bij deze...

Bedankt voor de complimentjes!

Groetjes

Ja het is een tweesnijdend mes, doe je het niet dan gaan ze vaak met je vele opzoekwerk aan de haal, doe je het wel dan is het (een klein beetje) irritant maar alles wel beschouwd meer dan de moeite waard om de info door te nemen, moet een hoop werk geweest zijn.

Ik denk dat er ook op buitenlandse forums veel interesse voor zal zijn zoals bijvoorbeeld bij Jamie Mahoney op de shavenook die gepassioneerd is van Japanse messen. Nogmaals bedankt voor de info 8-)

Ja het is een tweesnijdend mes, doe je het niet dan gaan ze vaak met je vele opzoekwerk aan de haal, doe je het wel dan is het (een klein beetje) irritant maar alles wel beschouwd meer dan de moeite waard om de info door te nemen, moet een hoop werk geweest zijn.

Ik denk dat er ook op buitenlandse forums veel interesse voor zal zijn zoals bijvoorbeeld bij Jamie Mahoney op de shavenook die gepassioneerd is van Japanse messen. Nogmaals bedankt voor de info 8-)

Absoluut!

In sommige artikels steekt het equivalent van 1-2 maand werk (ongeveer 38u per week)...

Beetje gek hee...

En zeker aangezien ik totaal geen Japans kan... :o:oops::?:lol:

Dank je voor de tip i.v.m. "Jamie Mahoney, Shavenook", zal dit doen! ;)

In sommige artikels steekt het equivalent van 1-2 maand werk (ongeveer 38u per week)...

Beetje gek hee...

Gelukkig zijn er nog gekken dan! Welkom bij de bende :lol:

Is toch prachtig dat zoveel informatie beschikbaar is over bepaalde onderwerpen, zoals jij bij de japanse messen, Richard bij de slants en nog anderen over diverse onderwerpen, het is een verrijking voor ons allen die zich graag verdiepen in de scheerwereld!

Beetje gek hee...

Gelukkig zijn er nog gekken dan! Welkom bij de bende :lol:

Is toch prachtig dat zoveel informatie beschikbaar is over bepaalde onderwerpen, zoals jij bij de japanse messen, Richard bij de slants en nog anderen over diverse onderwerpen, het is een verrijking voor ons allen die zich graag verdiepen in de scheerwereld!

Zeker weten! :lol::D Dank je! ;)

Heel blij om er deel van uit te maken! 8-)

Mooie verzameling informatie waarvoor dank (wel storend aan de site is dat je moet doorklikken voor je kan verder lezen

Door jouw stimulans heb ik nog verder gespit, en het probleem kunnen oplossen :D

Als je nu op de artikels in de rechter menu klikt, kom je direct op de volledige pagina uit,

eveneens kan je nu via de bovenste menu (onder de header) met de muis erover gaan, menus verschijnen, enz...

Hoop dat dit beter is! ;)

Dank je voor de feedback!

;)