Jan83 Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Ik ben Jan (32) en ben ik een aantal jaren terug begonnen met natscheren. Vol overtuiging kocht ik mijn eerste krabber(Merkur 34C), maar wat moest ik dáár aan wennen (ik schoor me voorheen altijd met een Philips scheerapparaat) . De eerste scheerbeurten met de Merkur verliepen behoorlijk bloederig. Wist ik veel dat je geen druk moest zetten.... Na een tijdje doorzetten kon ik me aardig scheren, echter heel gladjes verliep dit nog altijd niet. Achteraf gezien hanteerde ik de Merkur totaal verkeerd en had ook nog eens mesjes waar ik mijn huid niet mee overweg kon (Feather, en dat voor een beginner ). Uit moedeloosheid maar besloten om weer over te gaan op de Gillette Mach3. Omdat ik daar ook totaal geen voldoening in had hield ik mezelf voor dat het natscheren niets voor mij was. Daarop maar besloten om weer het scheerapparaat uit de mottenballen te halen omdat dit vast sneller en makkelijker zou werken, dacht ik. Nou, als je ergens lang mee bezig bent is het wel met een scheerapparaat, nog niet eens gesproken over het brandende gevoel na het scheren. Uiteindelijk liet ik mijn baard maar staan.... Een tijdje geleden heb ik het natscheren met de krabber tóch weer opgepakt (ja, met nog steeds dezelfde Merkur 34C). Deze scheertechniek bleef me toch het meest interesseren. Ik ben wat beter op de techniek gaan letten (welke scheerzeep/creme, manier van inzepen, stand van de krabber enz.) Ook ben ik andere mesjes gaan proberen. Eerst heel aarzelend de eerste scheerbeurten met HEMA-mesjes gedaan, maar deze vielen mij behoorlijk tegen. Naar mijn idee was dit merk mesjes niet echt scherp en dat gaf een trekkerig gevoel tijdens het scheren, ondanks het uitgebreide inzepen. Op aanraden heb ik later een Astra-mesje geprobeerd en vanaf dat moment begon het echte genieten. Nog niet eerder heb ik me zo makkelijk glad kunnen scheren en ook de irritaties bleven uit. Wat een heerlijk fris gevoel geeft dit na zo'n scheerbeurt! Nu ik de smaak te pakken heb ga ik binnenkort eens uitkijken naar een 2e krabber, gewoon voor de afwisseling. Ook wil ik eens andere scheerzepen/crèmes gaan proberen. Ik zal daarom ongetwijfeld jullie kennis en ervaring nog eens moeten raadplegen op dit forum. Groeten, Jan
pern Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Welkom Jan en mooi dat je toch weer begonnen bent Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Jan83 Posted October 29, 2016 Author Posted October 29, 2016 Dank voor het welkom! ik ga zeker eens wat SOTD's plaatsen binnenkort.
Big Jean Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Welkom Jan en veel lees en scheer plezier gewenst van uit Maastricht
MisterT Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Welkom Jan, Hier op t forum staat leesvoer genoeg Jan om een 2e krabber aan te schaffen , ff inlezen en dan weet je bijna alles zelfs wat t scheervirus inhoudt T.
merwtje Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Jan, welkom. Jouw verhaal komt me heel bekend voor. Hetzelfde heb ik ook meegemaakt met de 34C na 25 jaar Philishave. Ik ben toen de Gillette vintage opgegaan. Veel suces verder.
Frup Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Welkom! Mooi om te lezen dat je niet hebt opgegeven en nu dan toch de smaak te pakken hebt. Vanaf hier kan het alleen maar beter en leuker worden.
Jan83 Posted October 31, 2016 Author Posted October 31, 2016 Aan zo'n soort Gillette zat ik ook te denken, Merwtje. Het gaat me er met name om dat ik naast de 34C ook een wat slanker krabbertje weet te vinden. De 34C doet best wel "heavy" aan.
Nienke Posted November 1, 2016 Posted November 1, 2016 Van harte welkom. Veel lees, leer en scheer-plezier Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Skoebidoe Posted November 1, 2016 Posted November 1, 2016 Mooi verhaal! Herkenbaar ook. Ik heb als tweede krabber een Merkur 37C (=slant bar). Super krabber! Welkom!
Recommended Posts