Skoebidoe Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Ik ben sinds enkele maanden over gestapt op de krabber. Ik kan het iedereen alleen maar aanraden. Wat ik echter wel kwijt wil, is dat je in het begin geduld moet hebben. Bij mezelf liep het in het begin ook niet van een leien dakje. De eerste scheerbeurten waren een hel. Heel veel irritatie en scheerwondjes en absoluut niet het gevoel goed geschoren te zijn. Na heel wat lezen en proberen, kan ik stellen dat ik reeds een behoorlijk scheerresultaat kan neerzetten met de krabber. Nog belangrijker is dat ik nu veel plezier beleef aan het scheren en dat het bijna een verslaving geworden is! Mesjes en zepen uit proberen, ervaringen van anderen lezen maakt het allemaal leuk. Voor de persoon die de overstap wil maken, geef ik graag volgende tips mee: Verwacht niet onmiddellijk een spiegelgladde huid. Er hangt aan het klassiek scheren toch een bepaalde leercurve vast. Probeer verschillende soorten mesjes uit. In het begin dacht ik ook dat elk mesje wel hetzelfde was maar ik ben daar heel vlug achter gekomen dat dit niet het geval was. Wat voor persoon A een goed mesje blijkt te zijn, is dit niet noodzakelijk voor persoon B. Gooi uw bus met scheerschuim weg of geef ze aan iemand. Stap over op een kwast en scheercrème of scheerzeep. Het kloppen van een kwalitatief scheerschuim vraagt enige oefening maar is heus niet zo moeilijk. Eén van de belangrijkste tips: GEEN druk zetten op je mesje! Je moet als het ware de huid aaien, strelen tijdens het scheren. Als je teveel druk zet, krijg je wondjes en irritatie Investeer in een goede kwast en een kwalitatieve krabber. Er zijn heel wat goede filmpjes op You Tube die je op weg kunnen helpen. Neem in het begin je tijd. Als je 's morgens gehaast bent omdat je moet gaan werken, is dit niet het ideale moment om te leren scheren. Ik geef de voorkeur aan het scheren in de avonduren. Op het zicht zal niemand merken dat je je de avond ervoor geschoren hebt. Wees niet te vlug ontmoedigd als je in het begin geen super glad resultaat krijgt. Met de tijd (lees naarmate je scheertechniek verbertert) komt dit wel. Ik hoop met deze tips de beginnende scheerder toch een beetje een hart onder de riem te steken. In het begin lijkt het allemaal onoverkomelijk maar met een beetje doorzettingsvermogen zal je zien dat je vlug resultaat boekt! Oooh ja, ik vergat de voordelen van klassiek scheren nog te vermelden: Klassiek scheren staat gelijk met genieten! Het is een moment dat je voor jou alleen hebt! Klassiek scheren is in vergelijking met het scheren met cartridges (Wilkinson, Mach 3) enorm goedkoop. Het vraagt een kleine investering maar die heb je heel vlug terug verdiend Met klassiek scheren heb je minder last van irritatie Je scheert je gladder dan elke andere vorm van scheren Toch een kleine waarschuwing: Klassiek scheren werkt verslavend! Ik sta niet in voor de gevolgen
Snuff Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Ik hoop met deze tips de beginnende scheerder toch een beetje een hart onder de riem te steken. In het begin lijkt het allemaal onoverkomelijk maar met een beetje doorzettingsvermogen zal je zien dat je vlug resultaat boekt! Mooi pleidooi voor het scheren! Er zijn heel wat goede filmpjes op You Tube die je op weg kunnen helpen. Maar nog veel meer slechte Op het zicht zal niemand merken dat je je de avond ervoor geschoren hebt. Nou bij mij anders wel, snel opgelost door twee keer per dag te scheren, tegen mijn zin welliswaar Klassiek scheren werkt verslavend! Ik sta niet in voor de gevolgen sssst.... dat hoef je niet te vermelden, gewoon binnenlokken op het forum en .......
efsk Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Gooi uw bus met scheerschuim weg of geef ze aan iemand. Stap over op een kwast en scheercrème of scheerzeep. Alleen weggegeven aan iemand waar je een hekel aan hebt. Troep geef je niet aan vrienden, ook al denken die er blij mee te zijn. Overigens zag ik een interessante test waaruit naar voren kwam dat een autoruit van binnen behandeld met scheerschuim uit de spuitbus niet meer beslaat. Daar kun je die bus dus eventueel ook voor gebruiken. Klassiek scheren is in vergelijking met het scheren met cartridges (Wilkinson, Mach 3) enorm goedkoop. Het vraagt een kleine investering maar die heb je heel vlug terug verdiend Dat is waar tot je volgende punt intreedt: Klassiek scheren werkt verslavend! Ik sta niet in voor de gevolgen Hier raak je je centen drie keer zo hard kwijt als met de cartridges, maar het fijne is: op dit punt vind je dat niet erg meer.
MeneerKrab Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Smeer die scheerschuim op je spiegel. Beslaat die net als de autoruit ook niet. Trouwens met elke zeep is dat. Verder ben ik het helemaal eens met je tekst. Ik heb op mijn facebook nu 1x een foto gezet van mijn setje en 3 mensen willen dit ook wel eens proberen.
Skoebidoe Posted October 29, 2016 Author Posted October 29, 2016 Klassiek scheren is in vergelijking met het scheren met cartridges (Wilkinson, Mach 3) enorm goedkoop. Het vraagt een kleine investering maar die heb je heel vlug terug verdiend Dat is waar tot je volgende punt intreedt: Klassiek scheren werkt verslavend! Ik sta niet in voor de gevolgen Hier raak je je centen drie keer zo hard kwijt als met de cartridges, maar het fijne is: op dit punt vind je dat niet erg meer. Sssssssttttttt.... niks zeggen... Als je een beetje goed uitkijkt, valt het best nog mee. Ik koop mijn Proraso scheerzeep op Amazon.it. Scheelt me per pot ruim €6 in vergelijking met andere winkels. 100 scheermesjes voor amper €10 zou ik nu ook niet meteen duur noemen. De verleiding is er natuurlijk wel om andere zaken aan te schaffen. Dan moet je een beetje discipline tonen.
Hanskoning Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Juist de afsluitende zin is een kolfje naar mijn hand, maar dat is juist het probleem bij sommige mensen hier ze hebben geen ijzeren discipline zoals ik Investeer in een goede kwast wel voor € 3,95 heb je bij de Trekpleister al een meer dan goede Omega kwast. Alleen wat betaal jij voor de Proraso € 0,25 want hier kost hij b.v. bij Paul Kox en BDF rond de € 6,25
MeneerKrab Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Alleen wat betaal jij voor de Proraso € 0,25 want hier kost hij b.v. bij Paul Kox en BDF rond de € 6,25 En nu bij BdF 5,25.
Skoebidoe Posted October 29, 2016 Author Posted October 29, 2016 Ik betaalde bij Amazon.it €1,66 voor de groene pot. Momenteel kan je de rode pot aan die prijs krijgen. Voor een pot pre-shave creme betaalde ik €2,84. Je hebt natuurlijk nog verzendkosten. Als je echter een bepaalde hoeveelheid bestelt, heb je de verzendkosten er vlug uit gewonnen.
Hanskoning Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Wel dat zijn zeker andere prijzen te noemen, misschien zijn er leden geïnteresseerd in een groepsaankoop?
efsk Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Hij is bij amazon.de 1,67/100gram, dus 2,50 voor een pot op zn goedkoopst. Vervolgens zijn de verzendkosten naar nederland 11,90. Bij een groepsbestelling moet je er nog verzendkosten binnen nederland bij verrekenen.
Hanskoning Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 O, juist dan fiets ik wel even langs Breukelen zo ik een potje wil hebben. Trouwens mijn dochter heeft een schoonheidssalon en naar ik laatst begrepen heb was mijn gehele verjaardags cadeau (werkelijk alles van Proraso groen+ witte balm) door haar ingekocht bij de groothandel, zal toch eens informeren wat de inkoopprijzen voor haar zijn.
Skoebidoe Posted October 30, 2016 Author Posted October 30, 2016 Hij is bij amazon.de 1,67/100gram, dus 2,50 voor een pot op zn goedkoopst. Vervolgens zijn de verzendkosten naar nederland 11,90.Bij een groepsbestelling moet je er nog verzendkosten binnen nederland bij verrekenen. Verzendkosten vanuit Amazon.it lagen bij mij rond de €6. Ik had 3 potten Proraso groen, 5 potten Proraso preshave en 1 tube Palmolive scheercréme en 1 tube Prep besteld. Ik heb ondertussen alles ontvangen met uitzondering van de tube Prep. Die sturen ze na van zodra beschikbaar.
Recommended Posts