Jump to content

Voorstellen

Axell

Recommended Posts

Misschien de verkeerde volgorde, ik had beter eerst even op het forum kunnen kijken.

Maar ik zal me toch even voorstellen.

Ik ben Axell en sinds kort de overstap gemaakt naar scheren met een safety razor. Het bevalt me uitstekend, een compleet ander ervaring!

De scheergel en Gillette Fusion was ik zat, tijdens het winkelen met mijn vriendin mijn tijd nuttig besteed en een scheerkwast, scheerzeep en een scheermes aangeschaft.

Misschien was het verstandiger geweest om eerst even op het forum te kijken naar de tips, maar dat ga ik vanaf nu wel in de gaten houden.

De scheerkwast is een Omega (dashaar), het scheermes een Parker (volgens mij type 26c) en ik heb er Lord mesjes bij gekregen. De scheerzeep is Proraso (de witte aangezien ik een redelijk gevoelige huid heb).

Goede schuim maken lukt de ene keer beter dan de andere, ik ga daarvoor het forum nog wel verder bekijken.

Ik vraag me nog wel af of ik een scheerkom nodig heb en welke ik dan het beste kan kopen (ik gebruik nu een kommetje uit de keuken).

Groeten,

Axell

Welkom Axell

Je had een slechtere keuze kunnen maken om te beginnen!

Je hoeft geen speciale scheerkom hoor, bepaalde scheerkommetjes maken wel makkelijker schuim dan een huis tuin en keukenkommetje maar dat werkt ook.

Wimmie op het forum had contacten met een Poolse pottenbakker die heel goede en zeer schappelijk geprijsde scheerkommen maakte, denk echter dat ie niet langer te porren zal zijn voor een groepsaankoop nu iemand hier zomaar onder zijn duiven heeft geschoten (zou het zelf ook niet meer doen als dat gebeurde).

Als je echt heel gevoelige huid hebt en bereid bent om wat meer uit te geven kan ik je de Baume scheercreme (niet de zeep) aanraden (te verkrijgen via scheershops of rechtstreeks via baume.be), is gemaakt door iemand die maar geen product kon vinden op de markt voor zijn overgevoelige huid en er dan zelf maar eentje samenstelde met zeer goed resultaat.

Verder zul je vanzelf genoeg tips tegenkomen als je het forum er even op naleest en/of volgt. Bij twijfel gewoon vragen stellen, de plaatselijke scheergekken geven je graag suggesties ;-)

Bedankt voor alle reacties! Een warm bad om maar in scheertermen te blijven :D

Naar de Baume zeercreme ga ik kijken Snuff, bedankt voor de tip.

Ik denk dat er ook nog wel een scheerkom gaat komen.

Leuk om te zien dat er veel te lezen is over klassiek scheren!

Groeten,

Axell

Welkom, Axell. Ik ben zelf ook nieuw hier. Het is een mooie en fijne bezigheid, dat klassieke scheren. Ben er van overtuigd dat je hier genoeg info kunt vinden. Er zijn heel wat kenners op dit forum die je ongetwijfeld van goede tips kunnen voorzien.

Welkom en in elk kommetje war je slagroom kan kloppen, kan je ook schuim kloppen :mrgreen:

Ik heb een soort yoghurtkom gebruikt, maar met de scheerkwast kwam ik steeds tegen de zijkant aan.

Ik heb nu een grotere metalen kom geprobeerd, dat gaat al een stuk beter.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...