Harkos Posted October 28, 2016 Posted October 28, 2016 Van Man and Shaving de Raz*War Spice Age aangeboden gekregen met de vraag er een review van te schrijven. Zojuist de post aan de deur. Eerste indruk, neus cacao en citroen. Testschuim mooi vet en glibberig, veel cacao en wat citroen. Op de huid een lichte sensatie, de peper?? Morgen SOTD, maar vandaag al wel erg positief, weer eens iets anders. Als er voldoende ervaring is zal ik dus een uitgebreid verslag geven. Kan alvast verklappen, dat we hier hebben te doen met een door Werfzeep geproduceerd zeepje.
Hanskoning Posted October 28, 2016 Posted October 28, 2016 (edited) Oei de Werfzeep uit Utrecht Harrie?? Tot nu toe heb ik nog nooit een schuim van hun gezien welke stabiel is en blijft staan. Dus ik ben oprecht benieuwd of ze hun samenstelling hebben aangepast of is dit op klanten verzoek geproduceerd? Daarentegen hun blokken zeep en shampoo zeep is meer dan uitstekend en worden hier volop gebruikt. Edited October 28, 2016 by Guest
Harkos Posted October 28, 2016 Author Posted October 28, 2016 Oei Werfzeep uit Utrecht tot nu toe heb ik nog nooit een schuim van hun gezien welke stabiel is en blijft staan.Daarentegen hun blokken zeep en shamppo zeep is meer dan uitstekend en worden hier volop gebruikt. Ik klop van deze vlot een goed schuim, maar morgen eens zien of deze ook lekker scheerbaar blijft voor 3 rondes.
Hanskoning Posted October 28, 2016 Posted October 28, 2016 Zeer benieuwd daarnaast verwonderd me de verpakking wel ze claimen alleen natuurlijke biologische producten te gebruiken en al hun producten - ook tot nu toe voor derden geproduceerde scheerzepen zoals Bricks en voor Paul Kox, zitten in een papieren verpakking. Ik moet wel zeggen dat de afbeelding me aanspreekt leuk vintage.
Harkos Posted November 1, 2016 Author Posted November 1, 2016 Van Man and Shaving kreeg ik een doosje Raz*War Spice Age om te testen. Deze zeep gaat binnenkort op de markt komen. Heb me 4 achtereenvolgende dagen er mee geschoren. Waarvan onderstaande de bevindingen. Samenvattend moet ik zeggen, dat het scheren met de zeep prima gaat. Een goed glad en glibberige huid om het mes over te laten lopen. Echter scheren is ook emotie, als je dit met passie doet en daar gaat de zeep echt de mist in. De beloofde geur, citrus, zwarte peper en cacao valt uiteen en blijft alleen een cacaoboter geur over tijdens het scheren. Het schuim lijkt tijdens het kloppen en even in de kwast mooi, maar na een seconde of 10 stort deze in en blijft er een wat grofblazig dun schuim over, ongeacht de kwast, die je gebruikt. Loopt zo uit de kwast langs het handvat naar beneden, als je hem tussen de rondes even weg zet. Leg je hem in de kom loopt het terug en kan je het makkelijk weer even opkloppen en lijkt het weer even wat. Niets aan te doen, Werf zepen doen dit nu een keer. Staat zelfs op hun site, maar dat het zo vlot neerslaat is inderdaad jammer, want verder is het afgezien van de geur, die meer citrus zou moeten bevatten, zeker gezien het plaatje (de grote schijf citroen), een prima zeep voor je huid zo te voelen. Gezien de ruime keus aan andere zepen, waar ik over beschik, weet ik dat het heel anders kan en deze zeep dan erg onderaan de lijst komt. Gezien de prijsstelling €12,95 is het geen aanrader. 1-De 1e testbeurt vanmorgen met de Raz*War Spice Age. Ofschoon ik gisteren al even had geoefend met een testschuim, vanmorgen wat moeite om de juiste verhouding te vinden in de zeep- waterverhouding van de Spice Age. Om een mooi schuim te kloppen, moet ik dit nog even goed doorkrijgen. Mogelijk licht het ook wat aan de kwast, die ik ook net nieuw heb, maar er zaten erg veel belletjes in een wat te waterig schuim, die snel neerslaan. Niet dat de schuim verdwijnt, maar dat kan "dichter". Voor de 3e ronde had ik nog net voldoende schuim in mijn toch wel riante scuttle. Eenmaal het schuim op de bakkes, glijdt het als een tierelier. Tijdens het opschuimen komen de cacoa noten sterk naar voren, maar de citrus verdwijnt wat naar de achtergrond. Het pepertje is tijdens het scheren als sensatie duidelijk aanwezig. De 1e indruk is een prettig glad opwekkend schuim, maar slaat een beetje neer. Morgen een andere kwast. 2-De Spice Age voor de 2e x op de pijnbank. Met de ervaring van gisteren, wat zeep uit het blikje in mijn Poolse kom gekrabd en daarin met één van mijn beste kwasten opgeklopt. Dat geeft aardig schuim, maar wel met wat moeite ofschoon die kom mooi opgeruwd is van binnen. Het blijft wat grof blazig schuim. Als die even staat stort deze langzaam in. Opkloppen wekt het dan wel weer tot leven, maar hetzelfde effect ontstaat bij het soppen op het vel. Ondanks dat krijg ik wel een glibberig gezicht, dat goed scheerbaar is. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een mooi dicht schuim á la Bulgaare Yoghurt, die blijft staan. De geur valt wel weg tijdens het opschuimen en blijft alleen een stevige cacaoboter geur over. De citrus en het pepertje zijn hooguit in de verte aanwezig. 3-Om de Raz*War alle kans te geven, vanmorgen de paardenharen Epsilon gebruikt. Tevens met koud water geschoren. Dat wil bij sommige zepen nog wel eens beter gaan en maakt eigenlijk voor het resultaat van het scheren weinig verschil. Over de geur kan ik kort zijn, die wordt er niet beter van. Het opschuimen met de Vie-Long gaat goed, maar eer ik die kwast eindelijk geladen had in die kleine doos, was wel even wat tijdrovend. De harde zeep is ook nog eens wat taai om in de kwast te laden. Eenmaal opgeklopt, is het schuim net als eerder even mooi om vervolgens wat neer te slaan waar de grotere blaasjes overblijven. Elke keer weer even doorkloppen voor de volgende ronde lost dit op. Dit heb ik echter nog niet veel vaker meegemaakt. Het vreemde is, dat ondanks het schuim dus wat neerslaat, het scheren met de zeep elke keer wel goed gaat en me een verzorgd gevoel geeft. Echter mooi schuim, zowel optisch als voelbaar levert een zeker weldaad aan de scheerbeurt, die bij deze zeep voor mij wat ontbreekt. 4-Met de SOC bristle, het varken, klop ik alles tot een standvastig schuim. Dus vol goede moed weer aan de slag. Ja prachtig schuim. Tot ik stop met kloppen. Je ziet het weer neer slaan. Ik geef het op. Beter gaat het niet worden. Dat is jammer, want het scheren met deze zeep gaat prima. Na het opschuimen van de huid is deze goed voorbereid op het mes. Echter door het neerslaan van het schuim ontbreekt er een stukje emotie, die de echte schuimkloppers niet kunnen ontberen.
Snuff Posted November 1, 2016 Posted November 1, 2016 Ja hartelijk dank, deze is eentje die bij mij in de categorie niet kopen zal vallen.
Hanskoning Posted November 1, 2016 Posted November 1, 2016 Duidelijk verhaal Harrie en zoals ik hierboven al gezegd heb de Werfzeep maakt fantastische badzepen maar elke scheerzeep die ik tot nu toe van hem in handen heb gehad is ondermaats qua schuimvorming. De glijlaag oké, de verzorging ook maar scheren vond ik niet prettig door het direct neerslaan van de schuimlaag en vervolgens daardoor ook de controle kwijt ben of ik wel of niet al met het mesje over de huid ben gegaan.
Mrk Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Ik heb vanochtend deze zeep ook geprobeerd. Bij mij waren de resultaten vergelijkbaar met die van Harry. Heb het geprobeerd met normaal kraanwater én onthard water (DH3). In beide gevallen slaat het schuim direct neer. (Terwijl bij onthard water al mijm andere cremes als een tirelier gaan schuimen). Ik vind het persoonlijk zelf ook geen lekkere geur.
efsk Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Nou. Hallo Mrk. Welkom, en doe effe voorstellen in het welkom-onderwerp. Dat is plezierig
Recommended Posts