Jump to content

Tijd voor nieuw pc'tje

Snuff

Recommended Posts

Zat ik al een tijdje op te wachten ter vervanging van mijn ondertussen 10 jaar oude iMac

Zag net de eerste reviews van de nieuwe MacBook Pro. De Touch Bar die ze aanbrachten lijkt veelbelovend maar ik ga nog even wachten tot ik zelf persoonlijk ermee kan werken in de winkel vooraleer te beslissen. Vooral het toetsenbord zal de doorslag geven, of het makkelijk is om blindelings te typen daarop.

Voor de geïnteresseerden hier is een link naar het verslag http://www.theverge.com/2016/10/27/13419182/apple-new-macbook-pro-video-photos-hands-on

Ik heb een tijdje op een MacBook Air van medio 2013 gewerkt.

Voor internetten en e-mail lezen is het apparaat perfect, mooi dun en handzaam, stevig en een erg goede accuduur.

Soms mis ik dat nog wel, maar dat is dan ook wel het enige wat ik er aan mis. :roll:

persoonlijk erg gecharmeerd van asus zenbook. niet het snelste apparaat, hoewel ik nog niet tege beperkingen aangeopen ben bij mijn gebruik van die dingen, maar dun, licht, en geen bewegensde delen hetgeen het apparaat absoluut stil maakt, en bovendien de batterij langer mee laat gaan.

nog steeds erg tevreden met mijn macbook pro uit 2011. Een keer de harddisk vervangen door een ssd en hij gaat nog steeds als de brandweer. Dat heb ik met een 5jaar oude windows laptop nooit gehad. (als die al zo oud werden)

Nou dat heb ik met een erg oude Acer laptop van mijn schoonmoeder gedaan,

Een oude Intel Pentium dual core, SSD erin en hij gaat als nooit tevoren. Echt geweldig om te zien wat dat voor een apparaat kan doen.

Dat is nog wel een tip Ron, een SSD maakt een onbruikbare laptop/PC weer bruikbaar, beter als nieuw zelfs.

persoonlijk erg gecharmeerd van asus zenbook. niet het snelste apparaat, hoewel ik nog niet tege beperkingen aangeopen ben bij mijn gebruik van die dingen, maar dun, licht, en geen bewegensde delen hetgeen het apparaat absoluut stil maakt, en bovendien de batterij langer mee laat gaan.

Ik ben veel onderweg en gebruik ook een Zenbook. Prima machine en krijg vaak te horen dat het ding er mooi uit ziet. Vooral als ik thuis ben waar het over het algemeen enorm stil is (ik woon nogal vrij) vind ik het geweldig dat ik geen gezoem hoor.

Ik ben zelf nooit geen fan geweest van het hele Apple gebeuren.

De hele OS en applicaties zijn zo dichtgetimmerd dat je er als computer hobbyist geen kant mee uit kunt.

Ook het gamen op een Apple is nog steeds zeer beperkt in vergelijking met Windows.

Prijstechnisch vind ik alle Apple dan ook veel te duur voor het geen er geboden word.

Verder heb ik persoonlijk met Windows nooit veel problemen ervaren en ik bouw sinds jaar en dag mijn eigen PC's.

Voor thuisgebruik heb ik nog steeds een desktop PC die ik van tijd tot tijd upgrade met een 24" monitor.

Voor de hobby (Astrofotografie), gebruik ik een Acer Aspire V3-571G die hier prima voldoet op window 7.

Verder zwerven hier nog een paar android tablets rond en een WETEK Core die ik voornamelijk gebruik om KODI te draaien :-)

Apple is helemaal niet duur. Het is vel geld. Ik heb veel apples. laatst weer een MacBook verkocht na 3,5 jaar voor 750 euro. Gekocht voor 999. Zelfde voor macmini's gekocht voor 499 en na 4 jaar voor 250 verkopen. En evenzo voor iMacs.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Apple is helemaal niet duur. Het is vel geld. Ik heb veel apples. laatst weer een MacBook verkocht na 3,5 jaar voor 750 euro. Gekocht voor 999. Zelfde voor macmini's gekocht voor 499 en na 4 jaar voor 250 verkopen. En evenzo voor iMacs.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Inderdaad, het is maar wat de gek er voor geeft :lol:

De tijd dat ik computer hobbyist was ligt in een ver verleden (begin jaren 80), nu wil ik alleen nog gebruiker zijn zonder me druk te moeten maken over vanalles en nog wat. Deze iMac draait al 10 jaar dag en nacht zonder één keer te haperen, meer moet dat niet zijn voor mij.

Volledig eens dat de prijzen echt geen steek meer houden, ach koop ik toch een paar krabbers minder en gerekend over x aantal jaar valt het nog mee. Als ze straks bij de banken negatieve rente gaan invoeren heb je ook niks meer aan je geld ;-(

Mocht iemand geen Apple willen, dan kan ik Dell refurbished aanbevelen. Vorig jaar 2 Dell Lattitude laptops gekocht voor nog geen $1000 per stuk(model wat normaal $3500)kost, ziet eruit als gloednieuw met volledige garantie. Nieuwste processor en 512gb ssd, gigantische batterijduur 9 cellen, geen bewegende delen meer een vrijwel geluidloos, word ook niet warm. En heeft afneembaar touchscherm dat je als tablet kunt gebruiken. (nee ik word niet door ze gesponsord)

Ik ben zelf nooit geen fan geweest van het hele Apple gebeuren.

De hele OS en applicaties zijn zo dichtgetimmerd dat je er als computer hobbyist geen kant mee uit kunt.

Ook het gamen op een Apple is nog steeds zeer beperkt in vergelijking met Windows.

Prijstechnisch vind ik alle Apple dan ook veel te duur voor het geen er geboden word.

Verder heb ik persoonlijk met Windows nooit veel problemen ervaren en ik bouw sinds jaar en dag mijn eigen PC's.

Voor thuisgebruik heb ik nog steeds een desktop PC die ik van tijd tot tijd upgrade met een 24" monitor.

Voor de hobby (Astrofotografie), gebruik ik een Acer Aspire V3-571G die hier prima voldoet op window 7.

Verder zwerven hier nog een paar android tablets rond en een WETEK Core die ik voornamelijk gebruik om KODI te draaien :-)

Ik gebruik al jaren macbooks voor m'n werk; webdevelopment. Daar is de unix achtergrond van osx voor mij juist een verademing in vergelijking met de ellende die ik eerder mocht ervaren op Windows. Niks niet dichtgetimmerd! Het scheelt uiteraard dat ik jaren met Linux heb gewerkt. Qua gamen heb je wel helemaal gelijk, maar daarvoor gebruik ik liever een console, ik zit al teveel achter een bureau ;)