Jump to content

"Oude" Gillette of namaak?

VROEM

Recommended Posts

Ik zag op MP een z.g. oude Gillette.

Op de foto's is echter een soort laserprint te zien van de naam in het metaal.

Bij mijn weten is de lasertechniek pas van de laatste jaren?

Is dit namaak spul of werd er vroeger ook al gegraveerd op deze manier?

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-gereedschap-en-instrumenten/m712315567-antiek-scheermes.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Dat is denk ik geetst oid. Deze lijkt mij echt, ik heb er ook zo een gehad welke er identiek uitzag. Je voelt de "print" niet.

Ik meen dat die van mij uit de 50's of de 60's was.

Mr. Razor heeft er ook een: http://mr-razor.com/Rasierer/Tech/1956%20Tech%20No5%20German.JPG

Hoe beviel deze?

Ik heb nu de Edwin Jagger Barley DE89BA11

Het zijn prima krabbers, maar voor mij echt te mild. Zeker de variant die ik had, deze had namelijk een aluminium handvat waardoor hij ook nog eens erg licht was. Als ik al een Tech gebruik, dan is het een Fat Handle tech, ik heb onderstaande set:

1946%20%28R3%20on%20blade%29%20Fat%20handle%20Tech%20England.JPG

En deze set:

1930s%20Canadian%20Tech.jpg

Beide foto's zijn van Mr-Razor trouwens,

Ik heb ook een Tech maar dat is wel een 1940's model. Mijne heeft geen ets/gravering op de kop.

Dit is mijn eerste krabber en ik vindt hem heel fijn. Mijne is niet van aluminium maar van koper/messing en dat voel je in het gewicht. Een zeer milde en fijne krabber voor de startende scheerdert. Althans dat is mijn ervaring.

Ballend.jpg