Jump to content

Op een onbewoond eiland!

Noxa

Recommended Posts

Ik begin door wat zepen heen te raken, dus een goed excuus om eens wat nieuws te kopen.

Dus mijn vraag is, welke zeep of crème zou jij mee nemen als je naar een onbewoond eiland gaat. Of wel, wat is je absolute favoriet.

Ik vind het lastig hoor, ik ben een erg groot liefhebber van TFS, maar een klassieke harde engelse zeep als van Dr Harris (Arlington dan) zou ook zeker niet misstaan. Martin de Candre is ook heel erg fijn maar voor alle dagen.....

Ik vind het lastig hoor, ik ben een erg groot liefhebber van TFS, maar een klassieke harde engelse zeep als van Dr Harris (Arlington dan) zou ook zeker niet misstaan. Martin de Candre is ook heel erg fijn maar voor alle dagen.....

Neem je dan de fougere of unscented mee?

Lastig. Er zijn een aantal zepen die ik iedere dag zou kunnen gebruiken zonder dat ze gaan vervelen zoals diverse geuren van D.R.Harris, Calani en Klar maar aangezien het leven op een onbewoond eiland ongetwijfeld spartaans zal zijn past een minder luxe zeep waarschijnlijk beter.

Het zou Williams Mug Shaving Soap worden; goed verzorgend, simpel en ruikt alsof-ie het ook goed doet om de muggen weg te houden!

Dat klinkt nou niet echt in het voordeel van Williams Tali....sjonge jonge....promotor dat je er bent :P pfff :P Muggen weg mee te houden.......

:lol:

Nog nooit op een onbewoond (tropisch, hoop ik dan....) eiland geweest zeker? Dat van die muggen is nog belangrijker dan dat zachte velletje in BBS-uitvoering! Maar Williams heeft onmiskenbaar iets van citronella; beslist niet onprettig maar genoeg om de 'haters' op de Amerikaanse boards op het idee te brengen om Williams aan te duiden met 'bug repellent'....

Edited by Guest

Ik zou tevreden zijn met een voorraadje Cella of MWF.

Op de meeste onbewoonde eilanden zal scheren wel het laatste van je zorgen zijn, althans dat is mijn ervaring. Een gladgeschoren gezicht bezorgd je daar alleen maar problemen :-)

Is die Williams zeep dan zo veel anders als de creme? De creme kan ik in Belgie wel kopen volgens mij, de zeep heb ik nog niet gezien.

Ze komen niet eens van dezelfde firma; de (Europese) crème is van Unilever en de (Amerikaanse) zeep is van Combe. Buiten de naam hebben ze niets met elkaar te maken. De zeep wordt in Europa normaal niet verkocht hoewel Total-Shave hem wel op de website heeft (tijdelijk uitverkocht, dat dan weer wel).

De Williams zeep is ongeveer het goedkoopste scheerproduct dat je in de VS kunt krijgen en de meningen lopen erg sterk uiteen maar, zoals op B&B gezegd wordt, je weet pas waar je het over hebt als je hem geprobeerd hebt! 8-)

• 3 weeks later...
"op eenzame hoogte"? Nu maak je me wel nieuwsgierig, ken de zeep niet. Wetende hoe jij van zeepjes en cremekes houdt moet ik deze wellicht ook eens proberen.

Voor harde zepen, ja, er zijn er niet veel waar ik van hou eigenlijk. In dit geval ben ik gevallen voor de de subtiele edoch typisch mannelijke zeepgeur. Denk MWF qua genre geur, maar veel gemakkelijker om er schuim van te maken. Overigens, in Vlaanderen is deze zeep verkrijgbaar in de Essenza winkels.

• 2 weeks later...

SFS is een heerlijke geur, maar om een of andere reden lukt het met die zeep gewoonweg niet. Hoe droog mijn kwast ook is, het lijkt altijd of ik teveel water gebruik. Zoveel luchtige bubbels in het schuim. Zal het vande week nog is proberen.