Noxa Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Ik begin door wat zepen heen te raken, dus een goed excuus om eens wat nieuws te kopen. Dus mijn vraag is, welke zeep of crème zou jij mee nemen als je naar een onbewoond eiland gaat. Of wel, wat is je absolute favoriet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oogje Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Dan zou ik me nooit meer scheren, lekker een baard tot aan mn enkels! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Dan zou ik me nooit meer scheren, lekker een baard tot aan mn enkels! Het hangt er maar helemaal van af of ik alleen of met anderen strand op dat eiland, en waar dat eiland precies is Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Indien tropisch eiland: Palmolive al Mentolo Indien Rottumeroog: Tabac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 Dan zou ik me nooit meer scheren, lekker een baard tot aan mn enkels! Ook een goede! En dan terug komen met een stoomboot! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scheerschurk Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Ik zou DR Harris meenemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Ik vind het lastig hoor, ik ben een erg groot liefhebber van TFS, maar een klassieke harde engelse zeep als van Dr Harris (Arlington dan) zou ook zeker niet misstaan. Martin de Candre is ook heel erg fijn maar voor alle dagen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted September 1, 2013 Author Share Posted September 1, 2013 Ik vind het lastig hoor, ik ben een erg groot liefhebber van TFS, maar een klassieke harde engelse zeep als van Dr Harris (Arlington dan) zou ook zeker niet misstaan. Martin de Candre is ook heel erg fijn maar voor alle dagen..... Neem je dan de fougere of unscented mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Twijfel geval, TFS of idd MdC. TFS is zachter dus gaat minder lang mee. MdC is wat dat aangaat een stuk harder en geconcentreerder... TFS is voor dagelijks qua geur wel aangenamer. MdC heeft weer eeen grotere pot. twijfel twijfel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Lastig. Er zijn een aantal zepen die ik iedere dag zou kunnen gebruiken zonder dat ze gaan vervelen zoals diverse geuren van D.R.Harris, Calani en Klar maar aangezien het leven op een onbewoond eiland ongetwijfeld spartaans zal zijn past een minder luxe zeep waarschijnlijk beter. Het zou Williams Mug Shaving Soap worden; goed verzorgend, simpel en ruikt alsof-ie het ook goed doet om de muggen weg te houden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Dat klinkt nou niet echt in het voordeel van Williams Tali....sjonge jonge....promotor dat je er bent pfff Muggen weg mee te houden....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 (edited) Dat klinkt nou niet echt in het voordeel van Williams Tali....sjonge jonge....promotor dat je er bent pfff Muggen weg mee te houden....... Nog nooit op een onbewoond (tropisch, hoop ik dan....) eiland geweest zeker? Dat van die muggen is nog belangrijker dan dat zachte velletje in BBS-uitvoering! Maar Williams heeft onmiskenbaar iets van citronella; beslist niet onprettig maar genoeg om de 'haters' op de Amerikaanse boards op het idee te brengen om Williams aan te duiden met 'bug repellent'.... Edited September 1, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Kijk, nou word ik dus wel nieuwsgierig he. Naar een Williams puck met mok erbij.......*zucht* stiekeme enabler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Neem je dan de fougere of unscented mee? Ik ken alleen de reguliere variant, dus die zou dan mee gaan. De fougere zal ik vast ook wel een keer proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Ik zou tevreden zijn met een voorraadje Cella of MWF. Op de meeste onbewoonde eilanden zal scheren wel het laatste van je zorgen zijn, althans dat is mijn ervaring. Een gladgeschoren gezicht bezorgd je daar alleen maar problemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Is die Williams zeep dan zo veel anders als de creme? De creme kan ik in Belgie wel kopen volgens mij, de zeep heb ik nog niet gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Is die Williams zeep dan zo veel anders als de creme? De creme kan ik in Belgie wel kopen volgens mij, de zeep heb ik nog niet gezien. Ze komen niet eens van dezelfde firma; de (Europese) crème is van Unilever en de (Amerikaanse) zeep is van Combe. Buiten de naam hebben ze niets met elkaar te maken. De zeep wordt in Europa normaal niet verkocht hoewel Total-Shave hem wel op de website heeft (tijdelijk uitverkocht, dat dan weer wel). De Williams zeep is ongeveer het goedkoopste scheerproduct dat je in de VS kunt krijgen en de meningen lopen erg sterk uiteen maar, zoals op B&B gezegd wordt, je weet pas waar je het over hebt als je hem geprobeerd hebt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Hetzelfde als hier met Vergulde Hand dan. Ook goedkoop en meningen sterk verdeeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
decraew Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Een harde zeep want die bewaren het langst. En voor harde zepen is m'n favoriet op eenzame hoogte Scottish Fine Soaps of voor de eerste aankoop mét bakje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 "op eenzame hoogte"? Nu maak je me wel nieuwsgierig, ken de zeep niet. Wetende hoe jij van zeepjes en cremekes houdt moet ik deze wellicht ook eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Ik heb er ook nog nooit van gehoord, wellicht komt dat omdat ik zaken als Douglas doorgaans mijd als de pest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
decraew Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 "op eenzame hoogte"? Nu maak je me wel nieuwsgierig, ken de zeep niet. Wetende hoe jij van zeepjes en cremekes houdt moet ik deze wellicht ook eens proberen. Voor harde zepen, ja, er zijn er niet veel waar ik van hou eigenlijk. In dit geval ben ik gevallen voor de de subtiele edoch typisch mannelijke zeepgeur. Denk MWF qua genre geur, maar veel gemakkelijker om er schuim van te maken. Overigens, in Vlaanderen is deze zeep verkrijgbaar in de Essenza winkels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
decraew Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Overigens, ik laat me wel eens verleiden tot extreem zwart-witte meningen als het over scheerzepen en crèmes gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Ik zou een paar potten bartex snelscheercreme meenemen en een straight razor van RVS,de meeste onbewoonde eilanden zitten in zout zeewater. Gr antonius Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 SFS is een heerlijke geur, maar om een of andere reden lukt het met die zeep gewoonweg niet. Hoe droog mijn kwast ook is, het lijkt altijd of ik teveel water gebruik. Zoveel luchtige bubbels in het schuim. Zal het vande week nog is proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts