Harkos Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 De Perma Sharp Super al een paar keer over gelezen, echter was niet direct mijn keus om te proberen, maar diverse mensen sturen mij mesjes om te proberen en daarmee mijn overzicht zo compleet mogelijk te maken. Deze is beschikbaar gesteld door Jan Zoethout. Weer een voorbeeld, dat je iets moet proberen, voor je je er een idee over vormt, of te wel vooroordeel. De Perma Sharp is een in Turkije verkocht mesje. Geproduceerd in Rusland, St. Petersburg. Dit mesje presteert beter, dan de simpele verpakking je doet vermoeden. Het is voor mij geen top mesje, maar zeker een mooie "middle of the road". 7 beurten van een ruim voldoende kwaliteit lijkt me toch prima. Is wel een mesje, dat even een beurt moet inlopen. Echter deze had ook een zware taak, want de dagen voor ik deze in gebruik nam, had ik mijn vel tot bloedens toe gemarteld met het oefenen met een Feather AC SS, wat aardig wat ongemak had opgeleverd. Op deze gevoelige bodem moest het mesje laten zien wat er in zit en dat is ruimschoots gelukt. Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig. 1- Krabber: Ikon_X3 De Permasharp is een nieuw mesje voor mij. Had hem een paar dagen geleden al 1 ronde gebruikt, om na te scheren, maar nu een hele beurt. Mijn huid is nog wat gevoelig vanwege oefenen met de AC SS, maar deze Perma Sharp geeft een zacht gevoel en wakkert de irritatie niet aan. Met opzet de X3 gepakt, omdat die zo zacht en vergevingsgezind zijn werk doet. Een prima combi met het mesje. Glijdt en snijdt soepel door de baard. 2- Krabber: Merkur_510 Progress De Perma Sharp vond ik deze 2e x wat middelmatig. Kan zijn dat ik zelf wat stond te prutsen, daar mijn velletje nog wat tegenstribbelt, dus morgen een herkansing. In de Progress op ongeveer 3,5 was in 3 rondes wel de baard er af, maar wel met de noodzakelijke extra aandacht. Dat moet niet nodig zijn, maar zoals gezegd, kan nog aan het scheren in het weekend liggen. Ergo morgen nog maar eens een vergevingsgezinde krabber en dan moet het toch goed zijn. 3- Krabber: Above The Tie_S1 Was ik de vorige 2x wat gereserveerd, moet ik zeggen, dat de Perma Sharp me dit keer een prima scheerbeurt leverde. In de ATT S1 een prima combi. Mooi glad en irritatieloos geschoren. 4- Krabber: Apollo_OC Opnieuw doet de Perma Sharp zijn werk goed. In 3 rondes strak glad geschoren. In de Apollo OC een prima combi. Geen hoekgevoeligheid en wel mooi diep uitgeschoren. Het vel is weer in prima staat en kon ik er weer op los krabben. 5- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable De Perma Sharp heeft mijn 5 norm gehaald. Ook op een dergelijke manier, dat ik er best tevreden over ben. Blijft goed van snit. Geen hoogvlieger, maar zeker een aardig bruikbaar mesje. In De Fat Boy 2 rondjes op 6 en de laatste op 9 en weg met de baard. Mooi diep en zonder verdere na weën uitgeschoren. Eens zien hoever ik nog kom met het mesje. 6- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole Het mesje verrast door weer een prima prestatie. Hij kan zeker nog een keer mee. Verrast me. In de 39c in de 3 standaard rondjes een prima combi. Glad zonder moeite en of irritatie. Geen hoekgevoeligheid, anders dan de door de slant toegelaten ruimte. 7- Krabber: Fatip Grande Rutinia De Perma Sharp is vandaag de spaarpot in gegaan. Gaf nog een aardige scheerbeurt, maar toch net even te onrustig gevoel in de huid. Gezien mijn mesjes voorraad mijn levensduur overschrijdt, dus morgen een nieuwe. In de Fatip, de agressieve met de smalle kop, een zeer directe beurt en dat was te veel voor het mesje en mijn velletje. Morgen een verse dus in de krabber. Wel in 3 rondes strak glad. Naar index Harkos
Johan Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Grappig, afgelopen week heb ik me in Madrid geschoren met zo'n mesje, in de Schick Krona. Ik deel je observatie. Zeker niet slecht, maar het komt niet in mijn persoonlijke top vijf.
Robert79 Posted January 2, 2017 Posted January 2, 2017 Dit vind ik nou een uitstekend mesje ! Vooral met een agressieve razor die wat meer gewicht heeft zijn de stoppels zo verdwenen. Voor mij het beste mesje van PPI uit Rusland.
Kwast73 Posted March 18, 2017 Posted March 18, 2017 Lang gezocht.... Gevonden, dit is voor mij het fijnste mesje. Laatste scheerbeurt met de Maggard V3A..geweldige scheerbeurt. Comfortabel, zonder irritatie, kortom een topmesje UEKAZ
Recommended Posts