Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Lord L6

- Lord platinum

- L'Occitane Plisson

- TFS arancio amaro forte

- Aluin

- Floid suave

- Biodermal aftershave gel

Na een weekje vakantie mogen we helaas weer aan de bak. Het was dus weer vroeg richting badkamer en aan de gang. In twee gangen een VLS resultaat. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Slim Adjustable(Rapira)

RazoRock Plissoft

TFS Zagara Gelsomino

Wimie scheerkom

TFS ASB Zagara Gelsomino

Floid Suave AS

TFS ASB Zagara Gelsomino

Een nieuwe maandag, met een fris begin van de TFS Zagara Gelsomino. Dit schuim klopt weer heerlijk makkelijk op. Moest oppassen met het sneetje van gisteren, in 3 gangen heerlijk glad.

Posted

- Whipped Dog 24mm syntheet met Marvy

- Sharkbone 222 met Souplex (2*)

- Cien ASB met als resultaat DFS

Geen prik van de aluin wel al minder glad, is het misschien maandagmorgen na een weekje vakantie ;)

Posted

Merkur 37c

Gilette 7 O clock

Jan zoethout syntheet

Bfd classico

Cien AS en ASB

Vandaag tweede keer met de 37c en ik ben er nog steeds erg content mee. Heerlijke scheerbeurt

Posted

Omega_20102,

Cyril R. Salter_Sublime Citrus,

Fatip Grande Rutinia,

Perma-Sharp_Super 7e x,

Pinaud-Clubman_Citrus Musk Eau de Cologne,

The Shave Doctor_Aftershave Cooling Gel.

Kwast en zeep:

Omega_20102 en Cyril R. Salter_Sublime Citrus:

De Sublime Citrus levert een lekker fris citroengeur schuim. De zachte crème geeft veel schuim, dus zuinig in gebruik.

Mesje en krabber:

De Perma-Sharp_Super voor de 7e x gebruikt. De Perma Sharp is vandaag de spaarpot in gegaan. Gaf nog een aardige scheerbeurt, maar toch net even te onrustig gevoel in de huid. Gezien mijn mesjesvoorraad mijn levensduur overschrijdt, dus morgen een nieuwe. In de Fatip, de agressieve met de smalle kop, een zeer directe beurt en dat was te veel voor het mesje en mijn velletje. Morgen een verse dus in de krabber. Wel in 3 rondes strak glad. Resultaat BBS.

De Citrus Musk doet het prima na de Sublime Citrus. The Shave Doctor geeft ook nog eens wat lichte citrus, dus mooi fris beurtje vanmorgen.

Dagje Amsterdam vandaag, dus even de spits afwachten en dan op naar het westen.

Posted

Merkur Progress

Gillette Wilkinson Sword (5x)

Razorock Plissoft

Proraso pre Shave

Proraso Groen

Nivea Balm

Gillette Cool Wave aftershave splash

Terwijl de pre shave van Proraso zijn werk deed klopte de Plissoft van Razorock de Proraso groen op tot een lekkere frisse mentol zeep. Wat is dat toch een lekker begin van de dag!

In drie passes zonder nics or cuts heerlijk glad. Voor de verzorging Nivea Balm en voor de finish de recent aangekochte aftershave splash van Gillette. Weer heerlijk in mijn eigen badkamertje, TOP scheerbeurt!

Klaar voor de dag maar eerst een cappuccino met een stroopwafel.

Tje, om de afgelopen dagen enigszins te compenseren ....

Fijne dag allemaal.

ZD24Epu.jpg

FhgmBoz.jpg

Posted

Heb je in het hotel die koekkies bak bij de koffie en suiker uitstalling in een onbewaakt ogenblijk je eigen soldaat gemaakt?

En zonder Nics or Cuts, ik snap hem ik scheer me ook altijd zonder dat er iemand in de badkamer is.

Posted

Krabbertje Rimei new

Arko stick

Mesje Supermax blue diamond 1x

Kwast Syntheet merk onbekend

Aftershave Prosraso groen

Lekker glad. Deze supermax nog niet eerder geprobeerd. Maar is zeker goed.

Denk wel dat ik er een keer of vijf mee kan scheren.

fijne dag ieder

Posted

L'Occitane Plisson

Baume.be creme

ATT S1

Voskhod (5)

Speick ASL

Nivea ASB

vandaag voor het eerst met de van Snuff verworven ATT S1 , en ik moet zeggen dat ik het een lekker comfortabel scherende slant vind

geen spijt van deze aankoop , een heel goede eerste indruk

lekker geschoren

Posted

Met de shavette geoefend op het doen van twee gangen maar dat valt zowaar niet mee. De eerste gang gaat al redelijk maar in de tweede gang steeds het gevoel of de shavette over de wang stuitert en zich steeds in de opperhuid wil vastvreten, wat dus ook daadwerkelijk een paar keer gelukte.

De laatste gang was weer voor de Maggard slant met een Red Captain mesje 3x en de afwerking vervolgens weer voor de shavette.

De I Colonial begint op zijn einde te geraken en daar de productie gestopt is lijkt het wel of je die heerlijke geur nog intenser waarneemt.

Na de Vitos pre-shave dus een mooie schuimlaag waar het mesje vrolijk door heen sneed.

De I coloniali met zijn heerlijke frisse fruitgeur doet aan mooie zomerse dagen denken dus de Floid was geen moeilijke keuze.

Wel drie kleine sneetjes en één oude opnieuw opengehaald en strak glad

IMG_0995.thumb.JPG.3b3712f858da78e940881d63d01ef2fa.JPG

Posted

@Tony

Welk een mooie Filarmonica Sub Cero

Ik scheer 1x per week met de Filarmonica 4 en het is elke keer een apart feest.

Posted

Whipped Dog 24m syntheet

Baume

Ben Hur Mikron

Voskhod (4, weg)

Tunney aluin

Goeie scheercreme, die Baume. Echt hele goeie scheercreme.

De Ben Hur Mikron is een verstelbare krabber en we weten: ik ben daar niet van. De krabber is zwaar, verstelbaar en laadbaar als een Progress, maar werkt anders. Dat toon ik in een andere post, maar niet vandaag.

Welke stand ik had is niet helemaal duidelijk: als de stelschroef niet in de goede stand staat bij het laden dan loopt de telling niet synchroon met de stand. Heden was de laagste stand anderhalf, van de 8, en ik schoor me in stand vier. Da's best een bladegap, die je dan hebt, dus opletten. Goeie hoorbare feedback, en scheren als een dolle dit ding. Echt verrast was ik, helemaal toen ik klaar was: als een natte ijsbaan zo glad.

Tunney deed niets.

Posted

Gillette Tech

Polsilver Super Iridium

Razorock Plissoft

Wilkinson Sword

Cien Ice

De Gillette Tech erg lang niet gebruikt, maar omdat ik verwacht dat dit binnenkort tijdelijk de enige krabber in mijn bezit zal zijn heb ik besloten er toch maar even mee te oefenen.

Hij was altijd wat ruw voor mij, met meestal geen superglad resultaat.

Nu na een dik jaar DE scheren lijkt dat erg anders.

De Wilkinson gaf een prachtig schuim, en de Tech vloog over het gezicht.

De tweede gang half XTG en half ATG ging ook perfect, en het resultaat is ook perfect glad.

Heeft de Gillette Tech me toch erg verrast. Als jullie er een hebben mannen, pak hem eens voor de gein.

Door het simpele ontwerp geeft scheren met deze krabber een basic maar erg leuke ervaring.

DFS!

bbd343b83caf170f990852ba7f737f5e.jpg

Posted

Crème brûlée ... Erg lekker, maar of ik het op mn gezicht zou smeren ...

Overigens dronk ik eens een bak koffie in een Amsterdams café-restaurant. De menukaart stond op de muur geschilderd. Éen der desserts was creme brulle.

Posted

- Lord L6

- Lord platinum

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid suave

- Biodermal aftershave gel

Ook vandaag weer in twee gangen een VLS resultaat. Geen prik van de aluin, een lichte tinteling van de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

WSP Chinees

Proraso Wit zeep

Gillette Aristocrat Junior

Personna Medical Prep

Myrsol Agua Balsamica en 444 balsem

Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Mama Bear's Awakenings,

Timeless OC,

PolSilver Super Iridium (1),

Kruidvat aluin,

Nivea Sensitive aftershave balsem.

Lekker frisse zeep! En weer prettig glad geschoren. Het was goed een dagje over te slaan, maar beter om weer gladgeschoren te zijn!

Posted

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng,

Calani_Bay Rum,

Ikon_X3,

Saddle_Stainless Blades 1e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng en Calani_Bay Rum:

Calani Bay Rum is iets nieuws in mijn voorraad. De Bay Rum zeep geurt aardig Bay Rum-achtig. Die geur is aardig geslaagd. Het zeepje op zich geeft een aardig schuim, maar ik moet nog wel even aan het opschuimend vermogen wennen. Moet stevig laden om voldoende schuim te krijgen en de verhouding zeep water moet ook beter, want het schuim slaat langzaam neer onder het scheren. Dat moet dus dichter en toch natter. Maar goed wel lekker glijdend, geurend en verzorgend.

Mesje en krabber:

De Saddle_Stainless Blades voor de 1e x gebruikt. De Saddle is een oud mesje, wel roestvrij, maar dus oud. Kugelfanger (Teun) gaf ze me mee toen ik bij hem op de koffie was om te proberen en te vergelijken. Het mesje is zo oud, dat het wereld wijde web geen informatie, althans plaatje, levert. Toch heb ik me er prima mee geschoren. Het moet een in Nederland bekend mesje zijn, want op de achterkant van het wikkeltje staat: mesje niet afdrogen. De combi X3 Saddle bracht me in verwarring. Zit er wel een mesje in? Die krabber is zo mild en het mesje blijkbaar zo goed, dat ik echt geen scheergevoel krijg. Net of je met een pollepel het schuim weer van je gezicht schept. Intussen gaan de haren wel even mooi mee. In 3 rondes spiegelglad. Resultaat BBS.

De eigen Bay Rum AS en ASB er op en klaar voor een nieuwe helaas grauwe dag. Bij mij schijnt een zonnetje na zo'n scheerbeurt.

Posted

Merkur Progress

Gillette Wilkinson Sword (6x)

Razorock Plissoft

Proraso pre Shave

Proraso Groen

Nivea Balm

Gillette Cool Wave aftershave splash

Vandaag dezelfde setup als gisteren, pre shave van Proraso, Plissoft van Razorock om de Proraso groen op te kloppen tot een frisse mentol zeep. Wat kan ik toch van een lekker mentol zeepje genieten!

Het mesje vandaag voor zesde maal gebruikt en er zal ongetwijfeld een zevende in zitten maar dat gaat niet gebeuren.

Het wordt eentonig maar gewoon weer in drie passes zonder nic or simon heerlijk glad.

Nivea Balm en Gillette aftershave splash voor respectievelijk de verzorging en finish.

Gisteren genoeg gecompenseerd dus vandaag ....

Fijne dag allemaal.

09DWQgP.jpg

Posted

Dank je, mogen we ook weten wat voor lekkers er op het bordje ligt?

Rx Asylum met Kai mild mesje (6x)

Plisson synthetische borstel

Baume scheercreme

Bay Rum aftershave