Jump to content

Manfred

Manfred

Recommended Posts

Hallo scheergenoten,

Tot één a twee maanden geleden schoor ik mij elektrisch. Het messenblok van mijn scheerapparaat was versleten, dus ik stond op het punt om ofwel een nieuwe scheerkop of een nieuw scheerapparaat te kopen. Ik had daar echter moeite mee, omdat, ondanks dat ik al de nodige apparaten gebruikt heb, de resultaten eigenlijk altijd tegenvielen (zeker na een tijdje). Een cartridgesysteem dan maar? *slik* Het lijkt of die mesjes van puur goud zijn. Bij toeval las ik iets over "safety razors" en toen heb ik de stap genomen. Het elektrisch scheerapparaat is de milieubox ingegaan en ik scheer me nu met een krabbertje. De scheerresultaten en het plezier in scheren zijn nog nooit zo goed geweest.

Ik ben natuurlijk een beginner en werk nog aan mijn techniek, maar ik ben tevreden over mijn voortgang.

Groet uit Eindhoven,

Manfred

Ik heb een Mühle R106, als ik met niet vergis. Na het proberen van wat mesjes, ben ik blijven hangen bij Rapira Platinum Lux, scherp maar voor mij genoeg vergevingsgezind.

Mijn eerste scheerzeep is de BdF Raffinato, gevolgd door de Mühle Duindoorn. Fijne zeepjes.

Geen slechte start vind ik zelf.

• 2 months later...