Jump to content

Recommended Posts

Posted

Was ze bijna uit 't oog verloren - de vintage Gillette NEW's ....

Vanmorgen weer eens een NEW erbij gepakt: een NOS 7 O'Clock LC (Long Comb) NEW ... fantastische scheerbeurt.

JzTjYrr.jpg

Hier op de voorgrond de betreffende 7 O'Clock ...

Heb een bescheiden collectie NEW's - hier samen op de foto:

hHQp9yi.jpg

Gemaakt in USA, Engeland, Canada, door Otto Roth en 7 O'Clock, SC (Short Comb)en LC (Long Comb), FB (Flat Bottom) en

RFB (Raised Flat Bottom), en een tweetal tot Goodwill omgebouwde NEW's ...

Leuk om te vermelden is de Canadese interpretatie van de Goodwill:

4KGy7BR.jpg

Hier in 't midden van de foto.

En, zoals als gezegd - stuk voor stuk fantastische scheerders, de Goodwills voelen (waarschijnlijk door hun afwijkende

constructie) wat agressiever aan.

Posted

Mooie collectie, Jan!

Mijn New mag ook wel weer eens van stof ontdaan worden... blijft een fijne krabber!

Posted

Da's een mooie verzameling Jan! Opvallend dat je helemaal geen vergulde exemplaren hebt, vooral de modellen uit de USA en Canada ken ik zelf alleen in vergulde uitvoering. Engelse heb ik alleen in verzilverde uitvoering.

Posted

Nou, zo vreemd is dat niet, Marcel ...

Komt omdat ik de van oorsprong vergulde exemplaren heb laten vernikkelen ... :D

De bijbehorende doosjes en greepjes heb ik trouwens ook weggedaan ...

Posted

Een fraaie verzameling Jan.

En misschien een vraag naar de bekende weg maar dan is het me helemaal duidelijk: hebben deze allemaal een gelijke scheerkarakteristiek??

Ik heb momenteel een 7o'clock van Kingjack te leen en dit is een zeer milde scheerder.

Posted

Ikzelf voel (bijna) geen verschil - Amerikaans, Engels of Canadees - LC of SC .... maar ik ben niet zo fijngevoelig .. :P

Zoals gezegd, voelen de Goodwills wat agressiever aan (dat voel ik weer wel 8-) ).

Mild, maar best effectief, die NEW's ...