Jump to content

Recommended Posts

Posted
Hoe beviel deze, zo bij eerste kennismaking?

Scheren verliep lekker luidruchtig zonder rauw gevoel. Ook totaal geen prik van de aluin achteraf.

Posted

Stirling Kong,

BdF Esclusivo,

Krect Spiral Curve,

Feather (1),

Kruidvat aluin,

Antica Barbieria Colla - Sandalo Rosso.

Heerlijke scheerbeurt, fijne krabber!

Posted

20161022_092525.jpg

De PAA Clubguy zojuist ontvangen.

Zeep maakt gemakkelijk een prima schuim met een Razorock plissoft kwast.

Een heerlijke barbershop geur die niet te zoet is.

Rapira stainless steel mesje in de 37C.

De old spice classic en de Pinaud ASB combineren prima met deze zeep.

Prettige start van deze morgen.

Posted

Mooi mes Maurice . Welk merk is dat?

Bevalt die Myrsol je goed? Kun je de geur omschrijven.?

(Tevens mooie orchidee op de achtergrond :P

dankje het is een Thiers Issard.

De Don Miguel is anders dan de meeste aftershaves van myrsol. het ruikt naar jasmijn en menthol.

zo direct vanaf de fles ruikt het sterk geconcentreerd naar bloemen, eenmaal op de huid wordt het milder. Ik weet niet of je bekend bent met italiaanse handzepen? ik denk dat als je hier een jasmijn variant van neemt dat je dicht bij de geur van deze aftershave zit.

Posted

Mooi mes Maurice . Welk merk is dat?

Bevalt die Myrsol je goed? Kun je de geur omschrijven.?

(Tevens mooie orchidee op de achtergrond :P

dankje het is een Thiers Issard.

De Don Miguel is anders dan de meeste aftershaves van myrsol. het ruikt naar jasmijn en menthol.

zo direct vanaf de fles ruikt het sterk geconcentreerd naar bloemenextract, eenmaal op de huid wordt het milder. Ik weet niet of je bekend bent met italiaanse handzepen? ik denk dat als je hier een jasmijn variant van neemt dat je dicht bij de geur van deze aftershave zit.

Posted

EJ DEL8914bl

Feather (6)

Wilkinson kwastje

TFS crazy sandelwood

Proraso wit.

Vandaag was weer een stuk beter met scheren. Schuimpje proberen te maken van een T&F 1805 maar dit sloeg helemaal dood dus de TFS er maar bij gepakt.

Vanmiddag lekker met mijn dochtertje weg en vanavond onze 8jaar huwelijk vieren.

Fijn weekend!

Posted

Vanmorgen een vroege scheerbeurt die weer veel plezier gaf.

De Razorock Monster Syntheet schuimde de BDF Classico op het gezicht tot een heerlijk geurend schuim.

De shavette deed de eerste gang redelijk voorspoedig en de Maggard slant voorzien van een vers captain Red mesje verzorgde de volgende twee gangen.

De afwerking was weer in handen van de shavette en een mooi glad resultaat om het geheel af te ronden met de Pitralon.

IMG_0989.thumb.JPG.a0226ca8b7eee8650902c81fc1af5948.JPG

Posted

Whipped Dog 24mm syntheet

Meissner-Tremonia Salty Sea Sage

Brillant De Luxe

Voskhod (3)

Tunney aluin

Lekkere zeep. De geur past bij een dag als vandaag, waar je niet weet of het nou warm wordt of koud blijft, of het regent of zonnig is, eigenlijk een zeep die een dag niet niet klopt goed maakt.

De krabber is een verhaal apart. Op zich ben ik geen liefhebber van verteslbare exemplaren, deze is geen uitzondering, maar het is wel een interessant. De vier afzonderlijke standen zijn duidelijk verschillend van elkaar. Stand 0 kan ik me niet mee scheren: onbruikbaar mild en er gebeurde niets met de tweedagenbaard. Stand drie is knap efficient, maar ook agressief. Gang 1 met de vleug mee stand 3. Ging prima, maar het is makkelijk een hoek aan te houden die de huid minder vindt. Gang 2 op de vleug stand 2. Ook prima, voor mij de makkelijkste stand en zou ik deze krabber houden en regelmatig gebruiken dan zou ik ook geen andere stand gebruiken. Gang 3 tegen de vleug stand 1 en dat is ook erg mild en heel hoekgevoelig. Dit is ook een stand waarin de hoorbare feedback tot nul afneemt, dus lastig mikken.

Aluin deed wel wat, niet veel maar voelbaar. Was wel eens gladder, maar goed, ik ben niet van de verstelbare krabber.

Posted

EJ DEL8914bl

Feather (7)

Razorock plissoft badger

TOBS Lemon & Lime

Old Spice AS

Proraso wit ASB

Snel schuim geklopt van de tobs. Ruikt toch wel lekker. Mesje is denk ik aan het eind. Aluin liet zich niet merken maar de Old Spice daarin tegen wel.

Posted

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng,

BdF_Distinto,

Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole,

Perma-Sharp_Super 6e x,

L.T. Piver_lotion Lavande,

Hema_Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng en BdF_Distinto:

De Distinto doet het met de badger uitmuntend. Mooi geurend schuim, net niet te sterk om de effecten van een stevige whiskyproeverij gisteravond te verergeren.

Mesje en krabber:

De Perma-Sharp_Super voor de 6e x gebruikt. Het mesje verrast door weer een prima prestatie. Hij kan zeker nog een keer mee. Verrast me. In de 39c in de 3 standaard rondjes een prima combi. Glad zonder moeite en of irritatie. Geen hoekgevoeligheid, anders dan de door de slant toegelaten ruimte. Resultaat BBS.

Wat lavendel op het gezicht om de bloemigheid van de Distinto nog even wat te verlengen. Hema sheabutter ASB er op. Klar voor een luie dag. 2 hoogtepunten: Dorade uit de oven en vervolgens Formule1.

Posted

Merkur Progress (Hema)

Semogue 2000

TOBS traditioneel

Speick AS

Figaro ABS

De goede raad van de Koning in acht genomen, de zeep ruim voorweken en dan met een relatieve droge kwast lang draaien. Het schuim was beter dan ik ooit gehad heb, nog niet echt onder de indruk maar we blijven het proberen. Iets teveel op het schuim gelet en een kleine snee op de rechter kaaklijn, dat is erg lang geleden dat me dit overkomen is. Ondanks dat toch een prima scheerbeurt.

Posted

Stirling Kong,

Dr. Harris - Windsor,

Timeless OC,

Feather (2),

Kruidvat aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Na de Krect was dit weer even anders, de combi Krect/Feather is een betere dan de Timeless/Feather...

Prik van aluin en de balsem was ook nodig.

Posted

IMG_0812.thumb.JPG.6b7b21c1e30af9a9f24babb79c23ecb0.JPG

*SWK xl scuttle

* Semogue L E 2011 # 21

* Manaslu 505 13/16

* LPL cedre & Patchouli

* Pinaud Bay Rum

Posted

Merkur Progress

Feather(2)

Whipped Dog 24mm syntheet

TBS Maca Root

Brut (voor het douchen)

Pitralon classic aftershave (na het douchen)

Pitralon vind ik toch wel een lekker koelend en verzorgend effect hebben.

Weer lekker glad...fijne zondag allen!

Posted

De gehele witte Proraso lijn uit de voorraadkast genomen en dit blijf ik een heerlijke geur vinden. Jammer dat de balm niet lang waarneembaar blijft.

De shavette voorzien van een Kai mesje en weer de eerste gang ermee gedaan. Dan getracht dwars op de haarrichting te scheren maar dat gaat me nog zeer matig af met als gevolg weer een prachtig sneetje op de rechterwang.

De Maggard slant met Captain Red mesje 2x had vervolgens geen enkele moeite met de overgebleven stoppels. Dit is ook een krabber die niet aanbevolen is voor beginnende scheerders die de techniek nog niet helemaal meester zijn. Maar beheers je de techniek wel dan is dit een zeer effectieve krabber die een glad resultaat garandeert.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat echter uit naar de Mulcato die ik door het rankere scheerhoofd prettiger vind scheren en daarbij zelfs nog iets dieper uitscheert.

Conclusie: weer een fijne scheerbeurt en ik wens u dit tikkende in een vriendelijk zonnetje een prettige zondag.

IMG_0993.thumb.JPG.eb71a8c99b232bce5fd4edafe8f3f19c.JPG

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Posted

Merkur 37c

Gillette 7O'clock

Bfd Raffinato

Jan Zoethout syntheet

Aluin

Van de week via het forum deze Merkur 37c overgenomen. Zaterdag uit de brievenbus gehaald en vandaag de eerste keer met deze krabber geschoren. Het was tevens de eerste keer met een scheve krabber voor mij.

Wat een heerlijke makkelijke krabber. Hij ging als vanzelf door de haren heen. Na twee gangen heerlijk glad.

Tot nu toe bevalt ie meer dan prima, hopelijk blijft de ervaring zo.