Jump to content

Recommended Posts

Posted

Blackbird met Voskhod (1)

Morris & Forndran 2XL Blonde

Jabonman Fougere

Floïd blauw

Jabonman Fougere balsem

Vrijwel identieke scheerbeurt als gisteren. Ben erg blij met de Blackbird en de nieuwe Jabonman.

Posted

Dat is op zeker de meest elegante. Die andere twee zijn wel interessant wegens de totaal afwijkende wijze dat de kop gemonteerd zit.

Posted

TOBS Pre-shave oil

MÜHLE R89 Krabber (Souplex mesjes)

TOBS Sandalwood zeep

MÜHLE silvertip badger kwast

Hema Aftershave balsem

Weer een prima ronde. BBS prima mesje techniek gaat ook steeds beter en het kost ook minder tijd.

Posted

EJ DEL8914bl

Feather (5)

Razorock synthetic badger

Fitjar Slatteroy

BdF Distinto

Proraso wit ASB

De razorock is een nieuwe borstel. Even wennen met de hoeveelheid water want deze houdt minder vast dan mijn varken.

Schuim werd in heel rap tempo opgeklopt. Begonnen met de fitjar maar na 1 ronde scheren de kom gespoeld en de BdF opgeklopt. Toch fijner.

Scheren zelf was kut. Komt misschien doordat ik nu een baard had van 2 dagen of doordat het mesje misschien op is. Morgen gaan we het weer zien.

Fijne laatste werkdag als het dat is!

Posted

Muhle r41 Grande

Ladas stainless (1)

Plisson L'Occitane

Cyril R. Salter French Vetiver

Madre Labs Witch Hazel

La Toja ASL

Vandaag was de r41 weer aan de beurt, dit keer in combinatie met een verse Ladas. Wederom een hele goede scheerbeurt met deze efficiënte krabber. Moeiteloos en schadevrij een lekker glad resultaat in de voor mij gebruikelijke twee gangen. Een goed begin van mijn herfstvakantie.

Posted

Vandaag voor mij de primeur van de Maggard slant welke ik ook ter leen van Richard heb gekregen. En duidelijk dit is het -lompere- zusje van de mulcato Needlepoint qua scheerkarakteristiek en uiterlijk.

De Mulcato heeft een slanker scheerhoofd is wat lichter en daar mee wat beter te beheersen, effectief/agressief dat zijn ze echter beiden, waarbij ik de Mulcato de nipte winst geef.

De eerste ronde tegenwoordig vaste prik met de shavette en vandaag geen bloed te zien in de spiegel.

De tweede en derde gang met de Maggard voorzien van een Personna Lab Bleu mesje 3x en de afwerking in de halsstreek met de shavette en daar meer dan glad.

De ondergrond werd verzorgd door de Vitos pre-shave en de bovenlaag werd afgelakt met die heerlijke Dutchy Bergamotte zeep.

En omdat het weer nogal mistig is afgerond met de Irisch Moos.

Kortom heerlijke scheerbeurt, ga ik iedereen alvast een goed weekend wensen.

IMG_0981.thumb.JPG.a5b431f50a7623a5cc4f9421f2e1e3d2.JPG

Posted

Tradere OC 1st gen

Astra mesje

Tobs sandalwood

Simpson chubby2 syntheet

Niveau asb

Posted

Merkur Progress

Feather(1)

Whipped Dog 24mm syntheet

TBS Maca Root

Pitralon Classic aftershave

DFS...fijn weekend!!

Posted

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng,

Mama Bear_Sandalwood Rose,

Apollo_OC,

Perma-Sharp_Super 4e x,

Old Spice_Original,

TFS_Crazy Sandalwood.

Kwast en zeep:

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng en Mama Bear_Sandalwood Rose:

J&T + MB Sandalwood Rose = heerlijk schuim. Lekker geurtje van roosjes en hout. Gedragen geurtje en goed verzorgend schuim.

Mesje en krabber:

De Perma-Sharp_Super voor de 4e x gebruikt. Opnieuw doet de Perma Sharp zijn werk goed. In 3 rondes strak glad geschoren. In de Apollo OC een prima combi. Geen hoekgevoeligheid en wel mooi diep uitgeschoren. Het vel is weer in prima staat en kon ik er weer op los krabben. Resultaat BBS.

Old Spice en de TFS Crazy Sandalwood ASB waren een mooi sluitstuk en was ik de hele dag heerlijk glad geschoren.

Posted

:D:D:D:D:D Weekeeeend

dat was weer een fijne scheerbeurt geen prik en lekker glad

lf 14713767_10157592237095142_3174277070381322744_n.jpg?oh=ad67c137265142ea5f3e8d9a9fdc93e2&oe=588C5A01&__gda__=1486084119_43d7146576b1b27daf62485b4e9dbca5

tja en na het scheren moeten we blijven genieten dus schenken we maar een glaasje in he

14705697_10157592289670142_1943166824387001717_n.jpg?oh=13598a40d4e2a7f094c96069f98b24ae&oe=589E904E

ik wens u allen een fijne vrijdag avond heren

Posted

Titan 6/8

Jan Zoethout custom syntheet

TOBS Sandalwood

DVH ASB

DH Charactére EdT

Ah, weekend. En hoog tijd ook, een vreselijk lange week achter de rug.

De Titan deed het beter dan ooit.

Is het mes zo goed, of was de 3-gangs scheerbeurt van gisteren gewoon superglad?

Ik zeg allebei. 8-)

Even goed op de druk gelet, en er op gelet om dus totaal geen druk te zetten.

Dat maakt de scheerbeurt aanzienlijk comfortabeler, ook gaat het mes dan wat makkelijker over de "probleempunten" met de ATG gang op de hals.

Dit keer ook een ATG op beide wangen gedaan. Rechterwang, mes in de rechterhand en parallel onder een kleine hoek over het gezicht gehaald. Vanaf het oor naar de mond, in een lichte hoek omhoog. Linkerwang, andersom.

Dat ging nog best aardig, en het is ook nog eens spekglad, zonder irritatie. :mrgreen:

Helaas was de irritatie er nog wel op de probleempunten...

Achja, je kunt niet alles hebben. Even de heerlijke ASB van DVH gebruikt, ik was vergeten hoe lekker dat ruikt.

Wanneer die goed was ingetrokken, de heerlijke EdT van Daniel Hechter gebruikt, heerlijk! :)

Klaar voor visite.

Fijn weekend mensen!

IMG_20161021_184340401.thumb.jpg.df80663e6b3c8309647c621f4a28fb7b.jpg

Posted

lf 14713767_10157592237095142_3174277070381322744_n.jpg?oh=ad67c137265142ea5f3e8d9a9fdc93e2&oe=588C5A01&__gda__=1486084119_43d7146576b1b27daf62485b4e9dbca5

Ha Maurice, komt de zeep qua geur dicht bij de Don Miguel? ik heb overigens geen ervaring met de mondial zepen.

mijn sotd:

merkur 37c

polsilver si (1)

plisson fibre

proraso groen

floid black

Posted

STAR 1912 SE met GEM Blue Carbon

St James Lavender & Geranium Shaving Creme

Aluin

Nivea Sensitive ASB

Was een rare scheerbeurt.. ik kwam er laat achter dat het mesje ruk was waardoor het niet fixed in the SE krabber bleef hangen.

(Dit was het mesje wat ik misbruikt had om te kijken of het in de Valet bruikbaar was)

NA het vervangen van dit mesje voor een goed mesje: BBS

Posted

Ha Maurice, komt de zeep qua geur dicht bij de Don Miguel? ik heb overigens geen ervaring met de mondial zepen.

Hi,

Ondanks het feit dat er jasmijn in de zeep zit komt het niet in de buurt van Don Miguel naar mijn gevoel is er meer citrus en roos in aanwezig dan jasmijn, vind het wel een lekker fris ruikende zeep en kon er prettig mee scheren heb er een dikschuim mee kunnen maken, heb ook nog een manderino e spezie sample liggen die vind ik naar kaneelsnoep ruiken.

Posted

Mooi mes Maurice . Welk merk is dat?

Bevalt die Myrsol je goed? Kun je de geur omschrijven.?

(Tevens mooie orchidee op de achtergrond :P

Posted

Vitos preshave,

Omega Beun Zwart,

Fitjar_Folgefonn,

Gillette Fat Boy adjustable,

Perma-Sharp_Super 5e x,

Kremlon_IJs eau de cologne,

Fitjar_Slatteroy.

Kwast en zeep:

Omega Beun Zwart en Fitjar_Folgefonn:

Wat Vitos preshave gebruikt om de huid nog wat te ontzien en vervolgens de Fitjar opgeklopt met de oude Omega. Prima schuim.

Mesje en krabber:

De Perma-Sharp_Super voor de 5e x gebruikt. De Perma Sharp heeft mijn 5 norm gehaald. Ook op een dergelijke manier, dat ik er best tevreden over ben. Blijft goed van snit. Geen hoogvlieger, maar zeker een aardig bruikbaar mesje. In De Fat Boy 2 rondjes op 6 en de laatste op 9 en weg met de baard. Mooi diep en zonder verdere na weeën uitgeschoren. Eens zien hoever ik nog kom met het mesje. Resultaat BBS.

Kremlon en Slatteroy mochten de beurt mooi fris afmaken.