Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omega Beun Zwart,

Frosen_Kshaveworx,

Above The Tie_S1,

Perma-Sharp_Super 3e x,

Floïd_Original,

Hema_Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

Omega Beun Zwart en Frosen_Kshaveworx:

Het oude varkentje deed het lekker in de Frozen. Het Sample loopt op zijn eind en dat is jammer, want dit is een mooi fris geurende zeep met roosjes en een toefje menthol. Precies goede mix. Mooi glad glibberig schuim, type Bulgaarse yoghurt.

Mesje en krabber:

De Perma-Sharp_Super voor de 3e x gebruikt. Was ik de vorige 2x wat gereserveerd, moet ik zeggen, dat de Perma Sharp me dit keer een prima scheerbeurt leverde. In de ATT S1 een prima combi. Mooi glad en irritatieloos geschoren. Resultaat BBS.

Afgewerkt met de Floïd Classic en de Hema ASB maakte een mooi afgeronde scheerbeurt.

Posted

Blackbird met Voskhod (3 en weg)

Morris & Forndran Style 1/3 Finest

Jabonman Fougere

Floïd blauw

Jabonman Fougere balsem

Topzeepje en balsem van Jabonman. Ontzettend dik en beschermend schuim op het velletje. De balsem lijkt meer op een melk en trekt direct goed in. Heerlijke spullen!

Posted

20161020_095658.jpg

Vandaag de TOBS St.James voor de eerste maal gebruikt.

Heerlijk en makkelijk schuim geklopt zoals we van TOBS gewend zijn.

Geur is klassiek, fris en een beetje zeepachtig.

Voskhod mesje in de oude krabber van mijn vader.

Heerlijke scheerbeurt.

Posted

Scheerbeurt van gisterenavond:

Mühle R41

V-Supermax (4)

Plisson L'Occitane

Haslinger Hönig

Aluin

Hema asb

Scheerbeurt ging beter dan verwacht. In het begin wel wat schrik omdat het mesje nogal trok aan de haartjes, maar dat verbeterde wanneer de eerste gang voorbij was. Na 2 gangen stond er nauwelijks nog iets op de wangen! Ook de derde gang in de hals tegen de vleug in ging vlot (waarschijnlijk mede door het vasthouden van de krabber aan de onderkant van de steel ipv net onder de kop). Resultaat: spekgladde wangen en bijna glad in de hals met lichte irritatie.

Posted

Gillette Slim Adjustable (5)

Gillette Bleue Extra (3x)

Satin Tip the Purist Black

Poraso groen

Nivea sensitive ASB

Gisteravond voor het eerst geschoren met de Poraso. Wat een fijne crème is dit. Heerlijk verkoelend om mee te scheren. Ik heb me eerder geschoren met Nivea, Gillette Palmolive Classic en Monsavon, maar de Poraso staat met stip op één. In twee sessies WTG en XTG weer een fijne scheerbeurt.

Posted

Een goed ogenblik om oud en nieuw staal eens met elkaar te kunnen vergelijken. Het nieuwere mes van Robin ziet er prachtig uit met zijn snakewood scales maar kwa scheerervaring vind ik zijn ze elkaars gelijke.

Het mes gaat vandaag weer naar zijn eigenaar retour.

af52496465af44097a2b737e5d5da715.jpg

Posted
St. James één van de mooiste klassieke geuren toch?

Zeker niet slecht. Ik moet nog even nadenken welke ik als beste klassieke geur wil aanmerken.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Posted

Was het omdat het gisteren zo lekker ging of omdat ik vandaag probeerde na de gang mee ook probeerde om dwars op de haarrichting met de shavette te scheren en dat mijn aandachtsboog daarvoor te kort is. Enfin jullie begrijpen het waarschijnlijk al twee sneden van resp. 2 en 1 cm.

Terugkomende in de woonkamer verzuchte mevrouw Koning: het ziet er niet meer uit!! Ach nog ongeveer 94 keer te gaan zullen we maar denken.

De derde gang was weer voor het Wolfje en weer heerlijk glad.

De gehele lijn Ocean Kelps van AOS deed zijn werk uitstekend en voor de verzorging voor de balm eerst de Speick opgebracht.

Wel een succesje de aluin liet zich, naast de wondjes, nergens meer voelen.

IMG_0979.thumb.JPG.ea8f3634b768b9db4cd49d55cd6edd7a.JPG

Posted

Oh Hans, wat zal die CJB een verademing voor je zijn.

Ocean Kelp ruikt inderdaad heerlijk.

Posted

@Hans, het hoort er een beetje bij he ;).

Waarbij ik zelf veeel meer schade had met de shavette en de Feather achtige dan met een mooi scherp open mes.

Posted
@Hans, het hoort er een beetje bij he ;).

Waarbij ik zelf veeel meer schade had met de shavette en de Feather achtige dan met een mooi scherp open mes.

Oh Hans, wat zal die CJB een verademing voor je zijn..

Jawel nadat ik de bril opgezet voor het schoonmaken bleek ook dat de slede met het mesje ongeveer een halve centimeter uitstak.

Maar dit waren twee snedes die ontstaan bij het zetten van de mesjes op de huid dus dat moet nog wel even verbeteren :lol:

Ja een mooi scherp open mes dat is nu het punt Jaco zoals nu de vlag ervoor staat heb ik niet de behoefte en energie om dit op te pakken.

Posted

Ik heb er vertrouwen in dat het met de CJB beter gaat Hans.

Ik had hetzelfde met de Barburry's Shavette.

Toen de Feather gebruikt, dat ging na een scheerbeurt of 4 probleemloos, en nu elke scheerbeurt met het open mes nog schadevrij af kunnen maken.

Eén keer een sneetje onder de neus, verder nog niks gehad.

Posted

Een hele mooie beurt met de Lutz die ik van Hans heb mogen ontvangen.

Een gemeen ding waar ik zeer glad en blij van word.

7b546c8ba8704785b98ace4c04c760cb.jpg

Posted

TOBS Pre-shave oil

MÜHLE R89 Krabber (Souplex mesjes)

TOBS Sandalwood zeep

MÜHLE silvertip badger kwast

Hema Aftershave balsem

Feather was op dus nu de Souplex gebruikt. Ging super moet erg fijn mesje minder agressief als de feather en prima resultaat. Pakt niet altijd alles in een keer maar goed voelt wel een stukje prettiger. BBS en geen Aluin nodig. Helemaal top. Wel eindelijk mijn blade bank (van Feather) binnen dus kunnen de mesjes mooi veilig weggegooid worden.

Posted

Een gemeen ding waar ik zeer glad en blij van word.]

Bedoelt hij nou dat ik minne dingen weggeef, het moet niet gekker worden :evil:

Maar Jaco, de Lutz is nog een schatje vergeleken bij de Mulcato Needlepoint die ik van Richard te leen heb en die hopelijk snel mijn verzameling zal verrijken :P:P

Qua gladheid evenaart hij gemakkelijk de Blackbird en Wolfje met het grote mondje.

Gelet op eerdere uitspraak zal ik hem als hij in mijn bezit is niet aan je uitlenen :mrgreen:

Posted

Giessen & Forsthoff

Polsilver Super Iridium

Razorock Plissoft

DVH Extra Fris

Blue Stratos

Zo, de G&F maar weer even gepakt, met het beste mesje wat er is.

Super comfortabel en super glad. 8-)

Ik ben heel benieuwd wat jij van deze krabber gaat vinden Harrie.

Ook de tip van Rolf in mijn achterhoofd gehouden:

Extra lang laden met meer water, ook had ik een beetje van het weekwater in mijn kom gedaan voor het kloppen.

Resultaat: Super veel en vooral dik schuim.

Dik schuim is niet altijd gewenst, maar met DVH was het niet verkeerd.

Deze zeep droogt ook bij mij altijd wel een beetje uit, tjah, het is nu eenmaal goedkoop maar ik vind beide zepen lekker ruiken.

Door de dikte van het schuim droogde ook de toplaag weer ietsjes uit op mijn gezicht, maar de laag daaronder helemaal niet.

Ik was er aangenaam door verrast.

Afgemaakt met de heerlijk ruikende Blue Stratos. :mrgreen:

Fijne avond mannen, en vrouw(en).

IMG_20161020_190202279.thumb.jpg.d94e114ee0e03e5dc788597404c39c70.jpg

Posted

Een gemeen ding waar ik zeer glad en blij van word.]

Bedoelt hij nou dat ik minne dingen weggeef, het moet niet gekker worden :evil:

Maar Jaco, de Lutz is nog een schatje vergeleken bij de Mulcato Needlepoint die ik van Richard te leen heb en die hopelijk snel mijn verzameling zal verrijken :P:P

Qua gladheid evenaart hij gemakkelijk de Blackbird en Wolfje met het grote mondje.

Gelet op eerdere uitspraak zal ik hem als hij in mijn bezit is niet aan je uitlenen :mrgreen:

Inderdaad Hans, jij geeft gevaarlijke zaken aan onschuldige medescheerders 8-) .

Hierdoor raken zij nog verder van het padje........ :oops::oops:

Posted

Whipped Dog 24mm syntheet

Savon du Midi Vetiver

Fasan 121/141 (t)

Voskhod (2)

Tunney aluin

Beetje te lang geleden deze zeep, maar het is er eigenlijk wel weer voor, dus dan geniet je eigenlijk dubbel.

Nu was ik helemaal vergeten me te scheren gister, terwijl het wel de bedoeling was. Vandaag liep ik er dus bij met een jeukende driedagenbaard. Wat blijkt: de eerste gang ging niet zozeer moeizaam maar je merkte wel dat de krabber wat moest werken. Aan het eind van gang drie echter kon ik een "Pas op! Glad!" bordje naast mn hoofd zetten en kon ik alleen maar concluderen dat de krabber met mesje zich buitengemeen goed van hun taak gekweten hadden.

Afsluiten met aluin zoals het hoort.

Posted

Stirling Kong,

TOBS Jermyn Street,

Krect Spiral Curve,

Kai (6),

Kruidvat aluin,

Nivea Sensitive aftershave balsem.

In het echt nog mooier dan op de foto's, pure elegantie!

En dan ook nog fijn scheren, mild maar effectief!