Jump to content

Recommended Posts

Posted

Oef dat valt even tegen en een lichtgewicht plastiek krabber in combinatie met meneer Koning is een ongelukkig huwelijk zo is al menig maal gebleken.

Maar dat ik deze slant in mijn verzameling zou willen hebben is evident maar van dit soort prijzen moet ik toch wel even slikken zeg, dit zelfs ondanks het prachtige steeltje ;)

Posted

De metalen halen die bedragen niet hoor Hans. Twee weken geleden eentje voor 45 euro, nu ja, dat krijg je er nog wel doorheen thuis, met een zwoele knipoog en een bos bloemen.

Posted

Zou je er dan een voor mij willen kopen Richard als je er voor mij een tegen deze prijs tegenkomt. :P

;) zie eens een zwoele knipoog voor je :lol:

We lopen achter elkaar aan en zie dat we nu ook dezelfde foutmelding krijgen en wat gaan de post traag zeg. :evil:

Posted (edited)

Merkur 34 C

Gillette Wilkinson Sword (4)

Plisson L'Occitane

Omega Crema da Barba

Madre Labs Witch Hazel

Nivea sensitive ASB

Edited by Guest
Posted

Merkur Progress (Polsilver)

RazoRock Plissoft

TOBS Grapefruit

Wimmie Scheerkom

Wilkinson classic AS

Nivea ASB

Na het schuim debacle van gisteren gekozen voor een echte schuimbom, een frisse fruitige scheerbom wel te verstaan. De TOBS grapefruit kan niet mislukken, een klein beetje zeep op de kwast en schuimen maar. Een kind kan de was doen. Glad en klaar voor de laatste dag werken deze week. De komende dagen op rondreis langs de familie in verschillende delen van het land.

Tot volgende week.

Posted

Stirling Kong,

Mama Bear's Iceberg Ice,

Above the Tie S2,

Kai (3),

Tunney aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Posted

Weber PH met Voskhod (1)

Morris & Forndran 2XL Blonde

D.R. Harris Windsor

Pinaud Clubman Virgin Island Bay Rum

De Vergulde Hand balsem

Posted

TOBS Pre-shave oil

MÜHLE R89 Krabber (Feather mesjes)

TOBS Sandalwood zeep

MÜHLE silvertip badger kwast

TOBS aftershave Sandalwood lotion

Aluin

Ging wel aardig maar de scherpte leek er vanaf 4x geschoren met het mesje wel prima ronde moest even snel dus 1 rondje. SAS was ook het idee moest even op de foto en was vergeten de avond er voor de scheren. Mes was naar mijn idee klaar dus weg ermee en de volgende test mesje (Souplex). Maar op de bekende plekjes een beetje bloed maar viel mee.

Posted

Warme scuttle

Bartex als preshave

Proraso rood

Omega 10098 barberpole big

EJ R89

Lord Platinum (3)

Aqua Velva (de Spaanse versie)

Proraso blauw

Vandaag de laatste test met het Lord Platinum mesje. Deze maal in een Edwin Jagger R89 krabber gedaan.

Ook een beetje veilige variant zeep en aftershave (balsem) combinatie gekozen.

Deze combinatie gaf mij een eindelijk prettige scheerbeurt. Het is geen topmesje voor mij maar met de R89 kan ik mij er dus wel goed mee scheren.

Deze maal ook geen last van scheerbrand gekregen gelukkig.

Het mesje is voor mij dus bruikbaar, maar ik zal ze niet meer opnieuw bestellen.

Posted

Omega_20102,

Fitjar_Folgefonn,

Ikon_X3,

Perma-Sharp_Super 1e x,

Proraso AS,

Fitjar_Slatteroy.

Kwast en zeep:

Omega_20102 en Fitjar_Folgefonn:

De Folgefonn met het grote varken leverden een prima schuim. Zoals reeds eerder opgemerkt, is de Folgefonn voor mij niet echt een toevoeging. Mooie frisse menthol zeep, maar niet de echte kick. Dan is er prijs prestatie verhouding veel beter te vinden en hoeft een hele pot niet mijn kast te sieren. Maak het sample op en dan is het goed.

Mesje en krabber:

De Perma-Sharp_Super voor de 1e x gebruikt. De Permasharp is een nieuw mesje voor mij. Had hem een paar dagen geleden al 1 ronde gebruikt, om na te scheren, maar nu een hele beurt. Mijn huid is nog wat gevoelig vanwege oefenen met de AC SS, maar deze Perma Sharp geeft een zacht gevoel en wakkert de irritatie niet aan. Met opzet de X3 gepakt, omdat die zo zacht en vergevingsgezind zijn werk doet. Een prima combi met het mesje. Glijdt en snijdt soepel door de baard. Resultaat DFS.

Hopelijk kan ik met een dag of 2 weer los gaan, want dat voorzichtige gepruts is maar niets. Mooi fris Proraso er op, niet te koud en wel verfrissend. Afgesmeerd met de Slatteroy, mooie ASB, maar werkt voor mij niets beter, dan de Hema Sheabutter ASB, die ik vaak gebruik. OK, nog even een keer geroken en inderdaad als ik opsmeer, ruik ik uit het sample direct hout kruiden en frisheid, maar dat is ook nog wel een keer weg.

Posted

Hoewel dinsdag altijd in het teken staat van de terugkeer naar het Utregse en ik me vrijwel nooit scheer vanmorgen toch één gang met de shavette gedaan. Schade viel mee een net streepje op de kin toen ik hier de ronding probeerde te doen.

En in tegenstelling tot het Utregse scheen ik Harderwijk nog volop de zon dus als zeep die heerlijke I Coloniali en de afwerking met Floid.

IMG_0969.thumb.JPG.edcb1db3c91710c1a4ab0f2f271a3dc9.JPG

Posted
en ik me vrijwel nooit scheer

Traag van begrip als ik ben moest ik toch drie keer herlezen voor ik begreep wat je bedoelde, ik schrok al :lol:

Wolfman SB standard met stork handvaatje en iridium mesje

EJ XL Synthetische borstel

Baume scheercreme

Aluinblokje zonder voetje

Baume aftershave lotion

Posted
Hoewel dinsdag altijd in het teken staat van de terugkeer naar het Utregse en ik me vrijwel nooit scheer vanmorgen toch één gang met de shavette gedaan. Schade viel mee een net streepje op de kin toen ik hier de ronding probeerde te doen.

En in tegenstelling tot het Utregse scheen ik Harderwijk nog volop de zon dus als zeep die heerlijke I Coloniali en de afwerking met Floid.

Is dat een Shavette die DE mesjes gebruikt Hans?

Mocht dit zo zijn, dan kan ik je garanderen dat je je met een open mes minder snel zal snijden.

Posted

Merkur Progress

Feather(3)

Whipped Dog 24mm syntheet

Taylor Jermynstreet

Aluin

Pitralon Classic aftershave

Wederom een heerlijke scheerbeurt en lekker glad!

Scheer me nu bijna een jaar met krabbers maar merk dat er toch nog steeds verbetering in de techniek komt.

Zeker de laatste weken gaat het echt lekker...

Posted

ER Ambassador

Gem ptfe

Whipped dog 30 mm

Salter sublime citrus

Clubman special reserve

Afscheidsbeurt met deze topper, gelukkig heb ik er nog 1 :)

Posted

- Whipped Dog 24mm syntheet met CFS Lime

- GEM Junior met GEM (10* en weg)

- Cien ASB met als resultaat DFS

En aangezien het resultaat met de Gem Junior elke keer maar zozo is, was ik vandaag aan het denken tijdens het scheren dat ik binnenkort misschien maar eens afscheid moet gaan nemen van deze krabber.

Posted

Is dat een Shavette die DE mesjes gebruikt Hans?

Mocht dit zo zijn, dan kan ik je garanderen dat je je met een open mes minder snel zal snijden.

Correct Laurens. Ik krijg trouwens geen open mes maar een CJB Kamisori nu hoop ik oprecht dat jouw opmerking ook voor deze shavette geldt want anders herkent mevrouw Koning me na twee weken niet meer :lol:

Posted
Correct Laurens. Ik krijg trouwens geen open mes maar een CJB Kamisori nu hoop ik oprecht dat jouw opmerking ook voor deze shavette geldt want anders herkent mevrouw Koning me na twee weken niet meer :lol:

Als het een beetje op een Feather AC SS lijkt dan komt dat vast goed Hans. ;)

Posted

Garantie Paris #43

Jan Zoethout custom syntheet

TOBS Avocado

Cien X-Bolt

Een fijne scheerbeurt, dit mes behoud zijn scherpte erg goed!

Op het laatste moment nog een flinke jaap in het gezicht kunnen voorkomen, nu staat er enkel een streepje in de huid, in plaats van een streep bloed. :lol:

De aftershave liet voelen dat ik toch te veel druk zet door het mindere gewicht van dit mes, dat beet best. :oops:

Verder een prima scheerbeurt.

Prettige avond iedereen.

IMG_20161018_185008074.thumb.jpg.cb4403dd92ed20604214e6688cab2c70.jpg